Siilien kuvia 2017 kalenteriin!

Jälleen kerran syksy saapuu ja keräämme kuvamateriaalia vuotuiseen siilikalenteriimme.

Lähetä kuva/kuvat osoitteeseen suomensiiliyhdistys(at)gmail.com 20.9. mennessä. Yhdistyksen hallitus valitsee kalenterissa julkaistavat kuvat. Laita kuvien yhteyteen siilin nimi, siilin omistajan nimi ja valokuvaajan nimi.

Tässä vielä ohjeistusta:

– Kuvien tulee olla tarkkoja ja leveyden noin 2000 pikseliä. Suurempi koko käy myös erittäin hyvin. Joissakin kameroissa tosin suurin mahdollinen kuvan leveys on vain 1600 pikseliä, joka ei välttämättä riitä. Nyrkkisääntö: tarpeeksi suuren kuvan saat käyttämällä digikameran suurinta kokoasetusta.
– Siilin omistajan täytyy olla yhdistyksen jäsen (kuvaajan ei tarvitse olla)
– Kuvien tulee olla sähköisessä muodossa, mieluiten JGP, TIFF tai PNG. Digikamerat tallentavat ilman erityisasetuksia suoraan JPG-muotoon.
– Muista pyytää kuvan ottajalta lupa kuvan julkaisuun
– Kannattaa myös miettiä kuvan asettelua ja valoituista. Kovin tummia kuvia emme voi käsitellä tarpeeksi hyviksi. Ulkona otettuna kuvan valo on ainakin hyvä. Myös taustaa kannattaa miettiä. Eli mieti, miltä kalenterikuvat yleensä näyttävät, ja voit käyttää rekvisiittaa tai asetella esineet ja asiat nätisti. Kalenteriin tulee aina vaaka kuvat.
– Voimme rajata ja parantaa jonkin verran kuvan laatua. Tähän tarvitsemme oikeudet kuvan ottajalta, eli kun lähetät kuvan, luovutat meille myös kuvan julkaisu- ja muokkausoikeuden.

This entry was posted in Ajankohtaista. Bookmark the permalink.