Kerroksen tekeminen häkkiin

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Kerroksen tekeminen häkkiin

ViestiKirjoittaja laululintu » 22 Syys 2008, 00:20

Kun minulla on ihan tavallinen häkki siilillä + huonetilaa. Haluaisin tehdä siihen häkkiin lisäkerroksen kun ylimäärästä tilaa olisi. Onko ideaa esim. Kanaverkosta, että saisiko siitä tukevan alustan ja miten sen saisi kiinnitettyä siihen seinään tiukasti? Tai onko muita hyviä ideoita?
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Pug » 22 Syys 2008, 09:41

Itse hankkisin puutavaraliikkeestä/rautakaupasta oikeaan mittaan valmiiksi leikatun, esim. 6mm vanerilevyn johon kiinnittäisin reunoihin esimerkiksi sopivat koukut joilla sen kiinnittäisi häkin seiniin.

Jostain verkosta tms säätäminen kuulostaa kovin vaivalloiselta ja toisaalta myös riskaabelilta jos verkon peittäminen ei onnistukaan kunnolla ja siili voi jäädä jalastaan jumiin verkkoon.
Pug
Member
 
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 17:57
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja laululintu » 22 Syys 2008, 15:44

Mä päätin tehdä verkosta kumminkin ja hyvä siitä tuli. Taitoin verkon kaksin kerroin ja laitoin rautalangalla ne kiinni häkin seinään. Verkon alapuolelle laitoin tukipylväiksi pari listakappaletta ettei vaan petä. Alukseksi laitoin fleecekankaan.
laululintu
Member
 
Viestit: 293
Liittynyt: 01 Syys 2005, 20:30
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja lafleur » 23 Syys 2008, 11:21

Kiinnitäthän sen fleecekankaan kunnolla verkkoon, ettei siilisi pääse repimään sitä ruttuun jolloin verkko saattaa paljastua? Meillä ainakaan ei mikään alusta pysy paikallaan ellei ole järein keinoin kiinitetty paikalleen.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Kutri » 23 Syys 2008, 11:51

Verkon päälle, fleecen alle voisit kyllä kehitellä ehkä jonkun muunkin materiaalin vielä lisäksi..esim. muovimattoa jne. mitä vaan. Meinaan kynnet tai varpaat voi jäädä ikävässä tapauksessa verkkoon kiinni ja pahimmassa tapauksessa se voi olla varpaan menoa..riippuu tietysti millasta verkkoa sulla on käytössä. Se on silti vähän riskialtis materiaali siilien kanssa.
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja lafleur » 23 Syys 2008, 12:20

Olen samaa mieltä.
Siilin kanssa saa olla todella varovainen kun se onnistuu työntämään tassunsa ja nenänsä vaarallisiin paikkoihin. Saa katsoa tosi tarkasti ettei ole mitään rakoja tai terävää siilin ulottuvilla.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa


Paluu Nikkarointi & vinkit