Kimppatilaukset

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Kimppatilaukset

ViestiKirjoittaja Aichie » 17 Heinä 2008, 22:47

Ekaks anteeksi jos tästä oli jo aihe, mutta mä en ole löytänyt.


Eli haluaisin kovasti tietää miten kimppatilaukset toimivat. Kertokaapa miten te niissä toimitte :)
Aichie
New member
 
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 23:09
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Memma » 18 Heinä 2008, 12:52

Kimppatilaukset toimivat niin, että joku innokas ottaa homman hoitaakseen. Hän kerää porukalta tilaukset määräpäivään mennessä ja tilaa iso satsin tavaraa jostain tietystä nettikaupasta, usein Reptilicasta Saksasta. Sen jälkeen hän jakaa tavarat tilanneille, joko postittamalla tai noutona hänen luotaan tai miten milloinkin. Tilaus yleensä maksetaan sen hoitajalle etukäteen. Yleensä tilauksen hoitaja tekee sen myös pelkkää ystävällisyyttään, eikä siis saa siitä mitään palkkiota, lukuunottamatta halvempia postikuluja kun niitä on useampi hlö maksamassa.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Natsuko » 18 Heinä 2008, 15:20

Kimppatilauksia harrastettiin säännöllisesti siihen aikaan, kun tölkkiruoka oli Suomessa hävyttömän kallista. Nykyään eräs suomalainen nettikauppa kilpailee jo melko hyvin hinnoillaan Reptilican kanssa ja lisäetuna on esimerkiksi lyhyempi toimitusaika. Lisäksi Saksan päässä on tuntunut olevan jatkuvasti jotain häsää tilausten kanssa. Itse tilasin kimpalla kerran, sittemmin oon pysynyt kotimaisissa tölkeissä.
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Aichie » 18 Heinä 2008, 21:43

Ok. kiitti paljon :)
Aichie
New member
 
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 23:09
Paikkakunta: Finland


Paluu Nikkarointi & vinkit