Sanokaa onko tämä koti hyväksi siilille?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 03 Syys 2006, 01:28

Kyllähän se vesi on kuitenkin hyvä vaihtaa joka päiva ruoan laiton yhteydessä. Vai joisitko itse mielelläsi eilisestä asti lasissa seissyttä vettä? Jos ei ole valmis huolehtimaan JOKA PÄIVÄ siilistä niin kannattaa ehkä harkita jotain muuta lemmikkiä. Sori vähän tiukka sävy...=)
Tirlittan
Member
 
Viestit: 82
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Finland, Espoo

ViestiKirjoittaja Kati_O » 03 Syys 2006, 11:28

Juomapulloon ei voi mitään suulaketta laittaa, koska siinä annostelu tapahtuu siten, että eläin suullaan työntää putken päässä olevaa kuulaa ylöspäin, jolloin vettä valuu putkesta, ja kun kuulaan ei koske niin kuula taas sulkee veden tulon. Eli jos siihen jonkunlaisen suojan tekee, saattaa estää pullon toiminnan kokonaan, eli eläin ei ehkä saa vettä lainkaan vaikka yrittäisi! <br>Kuppia puolustan senkin takia, että se on siilille luontevampi tapa juoda, ja molemmat siilit joista minulla on kokemusta ovat myös tykänneet välillä vähän tassutellakin vedessä :) Meillä vesikuppina on nykyisin sellainen 17cm halkaisijaltaan (kupin leveys siis leveimmästä kohdasta) savikuppi, jossa on lasitus sisäpuolella. Siis alunperin kanin jyväkupiksi ostettu. Toimii loistavasti, koska edes eepee ei saa sitä kaadettua kun kuppi on niin leveä ja painava. Pienempikin tietysti käy. <br> <br>Ja vielä tärkeä juttu: Oli vesi missä tahansa, se täytyy vaihtaa usein joka tapauksessa! Meillä vesi vaihdetaan päivittäin, eikä siitä ole mitään vaivaa kun sen ottaa tavaksi.
Kati_O
Member
 
Viestit: 153
Liittynyt: 25 Syys 2004, 13:06
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Cupla » 03 Syys 2006, 11:33

hmm... Juomakupin kyllä saisi ehkä vähän halvemmalla, täytyy miettä kumman sitten ottaisin. Minä saita XD
Cupla
Member
 
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 17:50
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kati_O » 03 Syys 2006, 11:52

Vertailun vuoksi vielä sellainen juttu, että ihan arviolta lemmikkikaupasta varta vasten ruoka/vesikupiksi tarkoitettu astia irtoaa ehkä jollain viidellä eurolla, saattaa saada halvemmallakin, ja sillä rahalla saa juuri ja juuri purkillisen säilykehyönteisiä kimppatilauksen kautta (normaalisti maksaa noin 8-12e/purkki), ja sillä ruokkii siiliä alle viikon, oletuksella että hyönteisten lisänä on myös muuta ruokaa. <br>Eli säästäväinen saa toki olla, mutta siilin omistaminen on melko kallista, ja siihen Cupla sinunkin täytyy varautua. Monesta asiasta joutuu luopumaan siilinsä vuoksi, mutta ainakin meillä se on todella ollut sen arvoista :)
Kati_O
Member
 
Viestit: 153
Liittynyt: 25 Syys 2004, 13:06
Paikkakunta: Finland

Edellinen

Paluu Nikkarointi & vinkit