Siilin kiipeilypaikat?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Siilin kiipeilypaikat?

ViestiKirjoittaja simppa » 03 Kesä 2006, 18:22

Millaisia kiipeilypaikkoja olette siileillenne rakennelleet? Itseltä rupeaa mielikuvitus loppumaan kesken. Olisi kiva järjestää kiipeiltävää meidän simolle.
simppa
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Knightrider » 03 Kesä 2006, 23:21

Roni oli pienempänä kova poika kiipeilemään, joten rakensin sille tyhjistä pahvilootista tälläisen: <br> <br><a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/gallery/displayimage.php?pos=-1517" target="_new" rel="nofollow">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/gallery/displayimage.php?pos=-1517</a><br> <br>kannattaa käyttää sitten mahdollisimman tukevia pahvilaatikoita, ja katsoa että ne ovat korkeudeltaan sopivia että siili saa kiivettyä reiästä aina seuraavaan kerrokseen. Tuo on vanha versio, pistin siihen jouluna uuden laskusillan tukevammasta pahvista ja vaihdoin ylälaatikon isompaan.
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja simppa » 04 Kesä 2006, 21:33

Hehee :) Hauska kiipeilytorni. Jotain vastaavaa voisi kokeilla meidän pojalle. Kiitos ideasta!
simppa
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Memma » 05 Kesä 2006, 08:49

Näin kerran ison pahvilaatikon sisälle rakennetun kaksikerroksisen sokkelon siilillä. Se oli tehty helposti valmiista materiaaleista vain puhkomalla siihen reiät. Siellä sisällä oli pahvia, joka muodosti ruudukon. Olisikohan ollut tarkoitettu pulloja varten tms. Sitä oli kahdessa kerroksessa ja välissä pahvia lattiaksi. Eivät harmikseni muistaneet itsekään, mistä olivat löytäneet tuon laatikon.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Kati_O » 05 Kesä 2006, 09:19

Mä luulen että ainakin jotain haetun kaltaista vois löytyä juuri tuon pullo-oivalluksen kautta! Alkosta varmaan vois kysäistä onko jollakin tuotteella 'kiinteitä' lokerikkoja kun tulevat liikkeeseen. Kiinteitä kannattaa kysyä siksi, että aika monissa laatikoissa on tietääkseni sellainen irtoritilä joka ei tässä tapauksessa ole se mitä haetaan. Kannattaa mennä hiljaiseen aikaan, niin varmaan auttavat tällaisissakin asioissa kun ei ole ruuhkaa :)
Kati_O
Member
 
Viestit: 153
Liittynyt: 25 Syys 2004, 13:06
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Knightrider » 05 Kesä 2006, 15:29

Mä tein kerran sellaisesta irtosokkelo-laatikosta Ronille temppulaatikon. Niitä pahveja oli poikittaissuunnassa monta peräkkäin ja jokaiseen leikkasin eri kokoisen ja muotoisen kolon eri kohtaan pahvia. Siellä se siili sitten meni välillä yläkautta kiiveten ja välillä jostain kolosta pusertuen. En kyllä tiedä missä se laatikko tänäpäivänä on.
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Memma » 05 Kesä 2006, 15:56

Et satu muistamaan mistä hommasit tuon laatikon? Oliko se juuri pulloja varten vai mistä kannattaisi lähteä kyselemään?
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Knightrider » 06 Kesä 2006, 19:25

Äh, en mä yhtään enää muista ku siitä on jo aikaa. Mutta kyllä sellaisen samanlaisen saa askarteltua ihan itekin, jos vaikka repii toisesta pahvilaatikosta pahvinsuikaleita ja teippaa ne kevyesti kiinni päistään toisen laatikon sisään.
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 07 Kesä 2006, 07:33

Tuollaisia sokkelolaatikoita olen nähnyt ihan ruokakaupoissakin. Niissä on ollut jotain säilykepurkkeja kahdessa kerroksessa. <br>Ja tosiaan sellaisen sokkelon saa kun leikkaa pahvisuikaleita, joihin tekeen viillot sopivasti ja pistää suikaleet ristikkäin pahvilootaan. <br>Hm, kokeilemaan... <br>Siilitorniakin taas ajattelen, hm...
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Nikkarointi & vinkit



cron