Siilin madotus & ulkoiluttaminen

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Siilin madotus & ulkoiluttaminen

ViestiKirjoittaja Talitiainen » 21 Touko 2010, 16:23

Anteeksi jos nyt sotken jotenkin tätä foorumia, mutta haluaisin vähän päivitettyä tietoa siilin madotuksesta.
Kesäpäivinä en oo vielä uskaltanut viedä meidän palleroa ulos kun ei sitä olla millään tavoin madotettu.
Madottaako kasvattaja yleensä siilit ennen luovutusta/kuinka kauan madotus on voimassa?
Miten te madotatte siilinne, itse vai eläinlääkärillä? Tarvitaanko tähän siileihin keskittynyttä lääkäriä madottamaan vai käykö ihan yleinen eläinlääkäri?
Kiitos! :)
Talitiainen
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 20:58

ViestiKirjoittaja Tiinuski » 22 Touko 2010, 10:18

Itse olen siilille laittanut Strongholdia, jonka voi itsekin laittaa. Se on helppo laittaa, ku ei tarvitse, kuin tippa puottaa siilin niskaan. Eläinlääkäri kirjoittaa reseptin siilille, kun soittaa ja kertoo painon. Meillä ainakin strongholdia sai suoraan eläinlääkäristä, mutta myös suurissa apteekeissa sitä on saatavilla reseptiä vastaan. Ja joka kesä olen siilille tuon tipan laittanut. Muistaakseni kaksi kertaa kesässä oli suositus, oisko ollu kuukausi välissä siitä edellisestä.
Tiinuski
Member
 
Viestit: 192
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja tini » 23 Touko 2010, 04:05

Syksyllä kannattaa madottaa siili eli kesän jälkeen siis, kun vuoden ulkoilut on ulkoiltu :)
Kuukauden erotuksella tippa niskaan.
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Terveys & sairaudet