Hyönteisiä halvalla

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Hyönteisiä halvalla

ViestiKirjoittaja Wolffie » 12 Tammi 2006, 21:22

Moi, <br> <br>Olen uusi tällä foorumilla, enkä siis tiedä onko tästä aiheesta täällä paljon keskusteltu. Tuossa vain kun luin näitä ravinto-puolen juttuja huomasin että härreguut mitä hintoja jauhiksista ja sirkoista maksetaan :o <br> <br>Suosittelisin, että kannattaa käydä katsomassa myös matelijafoorumeita näissä ruokaeläinkysymyksistä. Esimerkiksi sirkat ovat todella helppoja lisäännyttää, kuten myös jauhikset. Lisäksi yksityisiltä harrastajilta (uskokaa pois, niitä löytyy paljon ketkä myyvät) saa todella halpoihin hintoihin, esim. jauhikset liikkuvat siinä 2e/50g, jopa halvemmallakin joskus. Ja sirkkojakin on myös muita lajeja kuin nuo kenttäsirkat. Monille taitaa juuri tuo kenttäsirkkojen sirittämättömyys olla ongelma, mutta esimerkiksi jamaikalaiset kenttäsirkat ovat muuten samanlaisia, mutta eivät siritä. <br> <br>Olen myös huomannut, että monet tilaavat Saksasta, ja uskon myös tietäväni liikkeen mistä tilaatte. Näissä on usein haittapuolena ikävät postimaksut. Mutta käykää esim. osoitteessa <a href="http://www.globallivefood.com" target="_new" rel="nofollow">http://www.globallivefood.com</a> , ja uskokaa tai älkää, postimaksut kuuluvat hintaan! Esim. kilo jauhiksia on 24e, puol kiloa jättijauhiksia noin 22e, tarkat hinnat voitte katsoa sivuilta. Ja siis noihin kuuluu postitukset, maksaa voi luottokortilla ja myös elektronilla. Turvallinen ja loistava putiikki, kaikki eläimet hyvissä ravintoarvoissa. Eikä tarvitse harrastaa kimppatilauksia vaan jokainen voi kätevästi tilata kun tarvitsee (tulevat postissa parissa päivässä). Noita säilykehyönteisiä tuosta putiikista ei mielestäni saa, eli jos elävät ei maistu niin sitten Saksasta vaan vanhaan malliin mutta eläviä tuolta saa loistavasti :) <br> <br>Tässä oli siis vain tämmöinen asia mikä tuli mieleen, ja minkä ajattelin auttavan teitä. Voi olla tietysti, että tämä oli jo suuren osan tiedossa, mutta jos ainakin joku saisi hieman lisätietoa tästä :) Kerron mielelläni enemmänkin jos kiinnostuneita riittää =) <br> <br><i>Moderaattori korjasi linkin.</i>
Wolffie
Member
 
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Tammi 2006, 21:05
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja NamiSiili » 12 Tammi 2006, 22:13

No voi herranen aika, pitää kyllä tilata sirkkoja tuolta ja heti! Nyt kun olen joutunut ostamaan niitä eläinkaupasta 50 centtiä kappale.. Nami on vähän nirso ja elävät/pakastetut kelpaa mutta purkitetut ei. Kiitos vaan linkki-vinkistä! :)
NamiSiili
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Joulu 2005, 17:45
Paikkakunta: Tampere/Atala

ViestiKirjoittaja Memma » 12 Tammi 2006, 22:14

Tervetuloa siilistien joukkoon. :) Minulla olisi kysymys tuosta nettikaupasta, josta mainitsit. Olen jostain lukenut muistaakseni (taisi olla joku matelijafoorumi) ettei Suomeen saisi postitse tilata eläviä hyönteisiä, tai ainakaan kaikki eivät ole niitä saaneet toimitettua. Onko tämä siis ollut virheellistä tietoa? Siirryn heti tilamaan sirkkoja elävänä ulkomailta jos se on mahdollista, koska eläinkaupoissa ne ovat hävyttömän hintaisia ja oma jamaikalaisfarmini pykii pahasti. :)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Wolffie » 12 Tammi 2006, 22:18

Tästä talvella tilaamisesta on keskusteltu eräällä toisella foorumilla, ja tultu siihen tulokseen, että nuo silent field crickets (jamaikalaiset) kestävät huonommin kylmää kuin tavalliset kenttikset (field crickets). Kannattaa siis varautua, että saattaa tulla pieniä tappioita kuljetuksessa. Itselläni tosin tuli 49/50 jamaikalaista elävänä ja tekivät vielä tuhansia poikasiakin, ja nämä oli tilattu loppusyksystä eli ei mitenkään lämpimänä aikana nekään. Madot selviävät yleensä kaikki. <br> <br>Tämmöinen tieto siis vielä lisää. Suosittelen tuota paikkaa :)
Wolffie
Member
 
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Tammi 2006, 21:05
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Wolffie » 12 Tammi 2006, 22:21

Memma: Kiitoksia, siiliä ei vielä ole mutta kovassa harkinnassa :) Näin olen itsekin kuullut, että Suomeen ei saisi tilata postitse eläviä hyönteisiä. Jos näin on niin ainakaan tuo firma ei sitä vielä tiedä ;) Kaikki omat tilaukseni ja muut mistä tiedän ovat tulleet loistavasti perille. Ja muistutan myös, että suosittelen, että otatte hieman tietoa matelijafoorumeilta yksityisistä kasvattajista, meinaan heiltäkin saa halvalla ja kotimaasta, ties vaikka samasta kaupungista. Itsellänikin tuo jamaikalaisfarmi on lähtenyt liikkeelle mukavasti ja sieltä kyllä riittää jossain vaiheessa muillekin :)
Wolffie
Member
 
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Tammi 2006, 21:05
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kaisa » 12 Tammi 2006, 22:27

Kiitos Wolfie rahanarvoisesta vinkistä, tuota elävien hyönteisten ostopaikkaa täytyy tutkia tarkemmin. Itse olen ostanut paikallisesta eläinkaupasta 100 g jättiksiä hintaan 17 euroa, ja olen pitänyt sitä edullisena hintana. <br> <br>Sirkkoja olen yrittänyt ostaa isompia eriä kerrallaan, mutta joka ikinen kerta onnistun tekemään jotain väärin, kun iso osa tulee kanssaeläjien syömiksi. Sirkkojen kasvatus on meillä historiaa, kun kylpyhuone remontin yhteydessä löytyi muutamia karkulaisia... <br> <br>Herppi sivuilla osa siilisteistä onkin varmaan jo pyörinyt, mutta ei muistin virkistys ole koskaan pahasta.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 12 Tammi 2006, 22:57

Ohhoh, vaikuttaapa hyvältä kaupalta! Kuinka kauan paketin saaminen tuolta kestää? <br>Ovatko jamaikalaiset noita "hiljaisia sirkkoja", ilmeisesti? Kasvatetaanko niitä samalla tavalla kuin kenttäsirkkoja?
Tarja T ja Siiri
Member
 
Viestit: 677
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 19:43
Paikkakunta: Suolahti

ViestiKirjoittaja Wolffie » 12 Tammi 2006, 23:12

Paketin saaminen kestää pari päivää. Nuo hiljaiset ovat jamaikalaisia, kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että niiden kylmäkestävyys ei ole aivan yhtä hyvä kuin tavallisten kenttisten, eli tilaa mieluummin silloin kun on luvattu vähän lämpimämpää säätä. Niitä kasvatetaan muuten samalla tavalla, mutta lämpötila on hieman korkeampi, samoin vaativat hieman enemmän tilaa. Täysin äänettömiä ne eivät ole, sirittävät siis myös, mutta eivät häiritsevästi ( = minulla siis ne ovat makuuhuoneessani)
Wolffie
Member
 
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Tammi 2006, 21:05
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kaisa » 12 Tammi 2006, 23:24

Sivuillaan taisivat luvata toimituksen n. 4 päivässä EU:n alueella. Eli jos maanantaina ennen klo 11:30 heidän aikaa on tilaus siellä, se lähtee sieltä samana päivänä ja pitäisi olla saman viikon perjantaina viimeistään perillä. <br> <br>Taidan ottaa jättiksiä ja lokusteja sieltä kokeilun vuoksi. Toivottavasti jättikset vain kestävät kuljetuksen viileässä kelissä. <br> <br>Millaisia pakkauksia nuo muuten käyttävät? Onko kenties joku styrox laatikko tms. kylmää vastaan?
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Wolffie » 12 Tammi 2006, 23:29

Itselläni oli viimeksi ihan pahvilaatikossa madot ja sirkat. Jättisten uskon kyllä selviävän, lokustitkin luultavasti. Sanoisin, että kirjoita sinne maili sieltä contact us ja kerro, että tilasit ja anna tilausnumero. Samalla pyydä, että pakkaavat paremmin tms. Tai tämän kyselyn voi tehdä jo ennen tilausta, jos he sanovat jotain pientä lisämaksua tms. Maileihin tuolla vastataan nopeasti ja ystävällisesti :)
Wolffie
Member
 
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Tammi 2006, 21:05
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kaisa » 12 Tammi 2006, 23:32

Tuo paikka kuulostaa aina vaan paremmalle :)
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 13 Tammi 2006, 00:06

Mitä nuo lokustit ovat, näyttävät sirkoilta? Pomppivatko, sirkuttavatko? <br>Paikka tosiaankin vaikuttaa niin hyvältä, että tekisi mieli heti tilata, vaikka meillä jo entuudestaan vilisee nurkissa kenttäsirkkoja ja jauhomatoja :)
Tarja T ja Siiri
Member
 
Viestit: 677
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 19:43
Paikkakunta: Suolahti

ViestiKirjoittaja maija » 13 Tammi 2006, 03:21

oijoi mitä hintoja!!! suuret kiitokset halien kera sinulle kun kerroit meillekin!! noi hinnat on oikeasti ihan kauhean edukkaita..mä oon ostanut jauhiksia n.30g 7 eurolla..tuolta tilaan heti ja laitan osan farmiini kasvamaan ja kun vielä electron käy niin hieno homma kun ei oo visaa:) btw: mun farmi täytti joulun alla vuoden ja sieltä on jo ramses saanut jonkin verran herkkujakin mutta lisää uutta verta sinnekin tarvitsee ettei tule ristisiittoisia:) <br> <br>hei toi linkki ei ainakaan äsken toiminut..eli onko oikea osoite vai onko nettisivuilla jotain häikkää??
maija
Member
 
Viestit: 716
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 00:21
Paikkakunta: tampere

ViestiKirjoittaja tini » 13 Tammi 2006, 05:54

Lokustit ovat kulkusirkkoja, isoja heinäsirkkoja siis.. Nämä ovat niitä kavereita, jotka lentävät porukalla syömään satoja ja viljelmiä :D <br>Sirkutuksesta ja pomppivuudesta voi joku tietävämpi kertoa ;)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kaisa » 13 Tammi 2006, 09:13

Korjasin linkin toimivaksi, lauseen pilkku tuli linkkiin mukaan, niin ei toiminut ihan suoraan. <br> <br>Minä olen muutaman kerran ostanut lokusteja, tosin vain enimmillään 4 kerrallaan, kun ovat ruojat kalliita (yli euron kappale). Ovat olleen melkoisia pomppijoita, mutta sirkutusta en ole kuullut.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

Seuraava

Paluu Ravinto & ruokinta