Tilauksista

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Katinka » 25 Huhti 2008, 11:31

Ei ole tullut vielä meillekään. Mistä sait Merja katsottua tuon tilaushistorian? Jos ne ovat noin kauan matkalla, niin mahtaako yksikään ötökkä olla enää hengissä! Madot kestävät kyllä paremmin, mutta sirkat eivät!
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja merjah » 25 Huhti 2008, 13:24

Kun olet kirjautunut sisään, oikealla reunalla sinisellä taustalla lukee your cart. Valitse siitä kohta orders history. Siitä saa näkyviin kaikki omat tilaukset aikajärjestyksessä. Toivottavasti ötökät tulevat hengissä perille tai saamme edes rahat takaisin.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Katinka » 25 Huhti 2008, 14:17

Kiitos tiedosta! Minun tilaukseni päiväys näkyi olleen 2.4. joten olisi kyllä voinut olettaa paketin tulleen jo!
Hidasta on pakettien kulku, ja jos ötökät ovat vaihtaneet hiippakuntaa niin vaaditaan tosiaan rahat takaisin!
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Katinka » 13 Touko 2008, 10:25

Nyt rupeaa jo verenpaine nousemaan, en ole vieläkään saanut Globalin tilausta! Laitoin kitkerähkön viestin sinne, saas nähdä tapahtuuko mitään, rahat haluan ainakin takaisin jos eivät saa lähetettyä pakettia.. :(
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja merjah » 13 Touko 2008, 15:05

Minäkään en ole saanut pakettia enkä mitään vastausta viesteihini. Yli 40 euroa taisi mennä hukkaan. En aio enää tilata sieltä, kun kotimaastakin saa nykyään ötököitä melko edullisesti.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Katinka » 13 Touko 2008, 15:41

Mikähän siellä nyt mättää? Mitähän kautta rupeaisi karhuamaan rahoja takaisin, voi olla kyllä toivotonta. Enpä kyllä tilaa minäkään enää.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja JPJP » 13 Touko 2008, 16:01

Minulle kävi kerran vähän samanlainen tapaus - ostin netin kautta matoja, maksoin luottokortilla enkä koskaan saanut tavaraa. Rahat sain kuitenkin takaisin luottokunnalta, ks. aihe

<a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&topic=3170&forum=4&page=0" target="_blank">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&topi c=3170&forum=4&page=0</a>
JPJP
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 19:15
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja Katinka » 13 Touko 2008, 16:09

JPJP, kiitos tiedoista! Minä en löytänyt Globalin sivuilta sp-osoitetta, ainoastaan sen palautelaatikon josta ei jää itselle mitään dokumenttia. Pitää varmaan tonkia tarkemmin jotta saisi edes rahat pois.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja merjah » 13 Touko 2008, 19:36

Kiitos JPJP:lle vinkistä. Minä maksoin Mastercardilla, mutta eiköhän siinä ole sama periaate kuin Luottokunnallakin. Katinka, en minäkään ole onnistunut etsiskelyistä huolimatta löytämään Globalin sivuilta sähköpostiosoitetta.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Katinka » 14 Touko 2008, 08:48

No nyt olen hitusen viisaampi :)
Soitin luottokuntaan ja kerroin tilanteen. Kehoittivat tekemään heille reklamaation, huolimatta siitä että tapauksesta ei ole muuta dokumenttia kuin toimittajan tilausvahvistus. Odottelen vielä muutaman päivän josko Globalilta kuuluisi jotain, sitten laitan rekkulan menemään.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja JPJP » 14 Touko 2008, 09:32

Minullakin oli tapauksesta todisteena vain se yksi "palaute" jonka olin heiltä saanut selitykseksi toimituksen myöhästymisestä. Eli, tulostin kaikki aiheeseen liittyvät meilit, sekä heille lähettämäni kyselyt että heiltä saamani viestin, tulostin ne, laitoin aikajärjestykseen ja faksasin luottokunnalle. Lähetteeksi laitoin kirjelmän jossa kerroin mitä oli tapahtunut.

Luottokunnasta ei otettu tämän jälkeen mitään yhteyttä, rahat vain ilmestyivät tililleni. Ilmeisesti tällaiset tapaukset ovat aika normaaleja heille.

Tsemppiä, toivottavasti teillekin käy hyvin. Luottokuntahan sitten ottaa ohjat käsiinsä ja karhuaa noilta yrityksiltä omansa takaisin. Sillä on varmasti paremmat keinot siihen kuin meillä yksityishenkilöillä.
JPJP
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 19:15
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja Katinka » 20 Touko 2008, 08:15

Sain käsittämättömän meilin globalilta. Ongelmaan liittyen meilissä oli yksi ainoa lause: "I've sent it twice!" Ja tämän ratkaisevan lauseen jälkeen pitkät litaniat heidän omia mainoksiaan sekä sama ohjeistus paketin toimittamisesta, eli kun tilaat maanantaina ennen puoltapäivää.. jne..
Katsotaan nyt vielä vähän aikaa.. murrrrr!!
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja sigh » 20 Touko 2008, 15:42

Minäkin tilasin Globalilta muistaakseni seitsemän viikkoa sitten ja mitään ei ole kuulunut... Aikaisemmin olen tilannut monet kerrat ja mitään ongelmia ei ole ollut.
sigh
Member
 
Viestit: 34
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 23:07
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Katinka » 20 Touko 2008, 21:04

Sain uuden meilin Globalilta jossa ilmoitettiin että tilaus on laitettu eilen menemään. Toivon tosiaan että näin on ja että paketti vihdoin tulee. Tosin uhkasin toisessa palautteessani että pankkini ottaa heihin yhteyttä piakkoin..
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja vinkka » 30 Kesä 2008, 10:27

Hei, laitan tämän opettavaisen tarinan nyt tähän jatkoksi, vaikka jo lyhyesti tuonne toiseen threadiinkin tästä kerroin.

Tilasin siis Reptilicalta jo useampi viikko sitten kasan purkkeja, ja aiemmin kaikki on siis sujunut muutamia pieniä viivästyksiä lukuunottamatta oikein hienosti ja toimitus on ollut todella nopeaa. Tällä kertaa tuli tilausvahvistus, mutta ei mitään muuta, ja päivien vieriessä edelleen mailiboksi ammotti tyhjyyttään. Tilanne ei ole tästä muuttunut mihinkään tähän päivään mennessä: purkkeja ei ole tullut, eikä minkäänlaista yhteydenottoa Reptilicalta kuulunut. Olen itse kirjoittanut useita maileja kyselläkseni paketista, mutta vastausta en ole saanut (aiemmin vastaus on tullut saman päivän aikana, ellei jopa saman tunnin aikana). Tänään katsoin tilitietoni Reptilicalta, ja sieltä näkyy, että tilaukseni on peruutettu, vaikka itse en sitä suinkaan ole peruuttanut!! Minkäänlaista yhteydenottoa en ole myöskään tuosta peruutuksesta saanut.

Ja rahathan on toki veloitettu luottokortiltani jo aikoja sitten, eikä tietenkään mitään ole palautettu. Tässä ei liene nyt enää muita keinoja kuin ottaa yhteyttä Mastercardille/pankkiin ja selittää tilanne ja toivoa että he korvaavat ja kovistelevat firmaa eteenpäin?

Olen jo pitkään aikonut tilata tuolta suomalaisesta nettikaupasta, mutta ajattelin että teen vielä tämän yhden tilauksen Reptilicaan jotta saan hyvityksenä roikkuneet eurot käytettyä hyödykseni... Kannattipa taas.
vinkka
Member
 
Viestit: 125
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 10:22

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta