Missä poikamiespankki?

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Memma » 14 Touko 2006, 21:29

Kyllä käsittääkseni siilirekisterin pitäjän tulisi auttaa ihan kaikkia selvittämään siilien taustoja astutusta varten. En ainakaan ole kuullut muuta. Sainhan vielä itsekin apua omissa suunnitelmissani muutama kuukausi sitten... Oletko laittanut sähköpostilla vai ihan yleisesti kysellyt täällä palstalla tms.?
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Tiina » 14 Touko 2006, 22:06

Anteeksi Ria, en ole saanut (tai sitten olen hukannut sen) ensimmäistä viestiäsi. Toiseen olen nyt vastannut. Minulla menee vastaamiseen joskus muutama päivä, kun töitten jälkeen en millään saa itseäni kotona avaamaan konetta! <br> <br>Tämä on minulle vaikea paikka. Poikamiespankki on tarkoitettu vain rekisteröidyille kasvattajille, näin se on säännöissä määritelty. Tässä asia, jota kasvatustoimikunta voisi vakavasti alkaa miettiä.
Tiina
Member
 
Viestit: 1333
Liittynyt: 17 Elo 2003, 11:08
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja merjah » 15 Touko 2006, 00:15

Minun mielestäni on epäreilua meitä urosten omistajia kohtaan, että poikamiespankki siirrettiin pelkästään rekisteröityjen kasvattajien nähtäville meiltä asiaa kysymättä. Asiaa kannattaisi tosiaan miettiä vielä uudelleen.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Memma » 15 Touko 2006, 09:22

Enpä usko, että poikamiespankkia lähdetään siirtämään yleiselle puolelle, koska se on sääntöihin näin merkitty. Ajan itsekin sitä kantaa, että jos kasvattaja on valmis maksamaan kasvattajanimestään ja sitoutumaan yhdistyksen sääntöihin, tulisi hänen saada jotain tästä vastineeksi. Kyllähän te saatte edelleen käyttää uroksianne kenelle naaraalle tahansa, ei se tilanne ole muuttunut, mutta tieto uroksen käytettävyydestä ei enää ole kaikille näkyvissä. <br> <br>Tiina taisi tuossa lähinnä tarkoittaa sitä, että hän on epävarma miten toimia noiden kyselijöiden suhteen, koska pankki on tosiaan vain rekisteröidyille kasvattajille ja nyt hän kuitenkin antaa siitä tietoja rekisteröimättömille kasvattajille. Jos siis käsitin oikein, mitä hän tarkoitti. <br> <br>Tämä muuten on ihan oma mielipiteeni, enkä puhu tässä kasvatustoimikunnan puolesta, vaikka siihen kuulunkin. :) Keskustellaan asiasta varmaankin joskus toimikunnankin puitteissa.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja merjah » 15 Touko 2006, 11:29

Sehän se pointti juuri onkin, että tieto käytettävyydestä ei ole nähtävissä. Koko ajan puhutaan, mitä kasvattajat saavat vastineeksi. Urosten omistajana koen tilanteen erittäin epäreiluksi. Kyse on lähinnä periaatteesta. Meidän pojat ovat naisia saaneet ja uskoisin saavan myös jatkossa.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja zoozoo » 15 Touko 2006, 11:34

Teidän pojat on niin komeita! Nimimerkillä kokemusta on. ;) <br>Tuossapa pohdittavaa hallitukselle että mikä olisi sellainen kaikille sopivampi ratkaisu.
zoozoo
Member
 
Viestit: 1499
Liittynyt: 07 Touko 2004, 09:36
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Soili » 15 Touko 2006, 12:34

Meidän pojan kaikki leidit ovat kyllä tulleet kasvattajalistojen ulkopuolelta, ja silloin, kun se oli vielä yleisessä jakelussa, toinen käsittääkseni poikamiespankin kautta. Siksi en kannata tätä sääntöjenmuutosta, varsinkaan kun urosten orjilta ei ole kysytty.
Soili
Member
 
Viestit: 512
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 11:01
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Memma » 15 Touko 2006, 13:30

Saavathan urosten omistajat siitä vastineeksi varmuuden siitä, että pennut kasvatetaan tietynlaiset minimivaatimukset täyttävissä tiloissa ja tietyllä tavalla. Tietenkin lisänä tulee normaalit astutusmaksut. <br> <br>Mikä olisi urosten omistajien mielestä sitten oikea tapa toimia? Jos kuitenkin otetaan huomioon se, että kasvattajat olisi hyvä saada yhdistyksen valvovan silmän alle, että kasvatus pysyisi hyvätapaisena. Eli käsittääkseni yhdistys yrittää kannustaa valvottua kasvatusta näillä toimenpiteillä.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja ria » 15 Touko 2006, 20:14

Kiitoksia, vastaus saapui. Niin ne sähköpostit joskus katoaa jonnekkin maatakiertävälle radalle (kerran töissä tuli ilmoitus etten mahdu kurssille jonka jo olin käynyt, oli ollut matkalla noin 1,5 kk). <br>En ollut itsekkään varma mikä käytäntö on ja siksi rupesin kyselemään täällä ja olen myös ajatellut kasvattajanimen hakemista, mutta aika on mennyt niin töiden ja opiskeluiden tahdissa etten ole vielä saanut aikaiseksi.
ria
New member
 
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 11:07
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marja » 15 Touko 2006, 21:24

Nyt tulee varmaan taas kaulimesta päähän, mutta kysyn kuitenkin... <br> <br>Minkä takia edes pitäisi olla "julkinen poikamiespankki"? Eikö vastaavaan tarkoitukseen riitä, jos laittaa siilinsä treffi-ilmoituksen tälle foorumille? Tai kysyy Tiinalta sopivaa sulhoa Siilirekisteristä? Jos kysyy siilirekisterin puitteissa, niin silloinhan tuo poikamiespankki jäisi vain ja ainoastaan rekisteröityjen kasvattajien käyttöön.
Marja
Member
 
Viestit: 559
Liittynyt: 06 Marras 2003, 13:01
Paikkakunta: Kouvola, Finland

Edellinen

Paluu Siilinkasvatus