Egyptiläiset pitkäkorvat

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Kati_O » 22 Marras 2005, 18:36

Meillä olis kovasti kiinnostusta, nyt kun tammikuussa muutetaan paaaljon isompaan kotiin niin sinne mahtuu valkovatsa-Pablon lisäksi varmasti myös yksi korvakas. Pitkään olen sellaisesta haaveillut! Avokkia täytyy vielä suostutella, mutta siihen ei homma kaadu :) Eli voit laittaa meidät korvakasta odottavien jonon jatkoksi.
Kati_O
Member
 
Viestit: 153
Liittynyt: 25 Syys 2004, 13:06
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tiia » 22 Marras 2005, 21:22

Kati, laita minulle postia :D
Tiia
Member
 
Viestit: 886
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 23:11
Paikkakunta: Kotka

ViestiKirjoittaja merjah » 23 Marras 2005, 14:01

Minulla olisi kiinnostusta, mutta miestä täytyy vielä kovasti suostutella. Pitääkin alkaa miettiä kaikenlaisia hemmottelukeinoja...
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja merjah » 05 Joulu 2005, 13:47

Mistähän löytäisin enemmän tietoa egyptiläisistä pitkäkorvista? Aika vähän on mistään keskusteluista erikseen löytynyt EP-tietoutta. Voisiko joku EP-asiantuntija suositella jotain kirjaa tai nettisivuja? Minulla täytyy olla hyvät perustelut ennen kuin saan miehen uskomaan, että EP:n hoito ei ole olennaisesti vaikeampaa kuin AK:n. Kuopiossa ei tietääkseni ole yhtään EP:tä, jota voisi käydä katsomassa. Tietääkö kukaan missä mahtaa lähin EP asustaa?
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Tiia » 05 Joulu 2005, 13:52

Ainakaan minä en ole kuullut että EP:stä olisi kirjoitettu kirjaa. <br>Nettisivuja löytyy ainakin ruotsiksi <a href="http://hem.bredband.net/egyptiska/index.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://hem.bredband.net/egyptiska/index.htm</a> <br> <br>Lähin EP taitaa asustaa kouvolassa tai kotkassa, lappeenrannassa Miialla on IP. Tietääkseni EP:itä asuu Turussa, Helsingissä, Riihimäellä, Rovaniemellä, Kaarinassa, Vantaalla, Espoossa, Hyvinkäällä, Kangasalassa, Järvenpäässä, Vihdissä, Kotkassa ja Kouvolassa. Jos muuallakin on kyseisiä otuksia niin saa ilmoittaa :D <br> <br>Minä en ole ainakaan huomannut mitään olennaista eroa EP:n ja AK:n hoidossa. Tosin lattia pitää pestä päivittäin olohuoneesta, muualla Nessu ei sotke. Samaa sapuskaa kaikki syövät.
Tiia
Member
 
Viestit: 886
Liittynyt: 01 Huhti 2004, 23:11
Paikkakunta: Kotka

ViestiKirjoittaja Kaisa » 05 Joulu 2005, 14:20

Jyväskylässä on ainakin yksi EP (Nirpun poikasia). Itse en ole sen omistajiin ollut missään yhteyksissä, mutta kasvattajan kautta olisi kenties mahdollista päästä heidän kanssaan yhteyteen.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Mishe » 09 Joulu 2005, 19:57

Olipa mukava löytää Egyptin pitkäkorvia koskeva ketju ja lukea teidän kokemuksianne kyseisistä tepsuttajista. <br> <br>Meidän talouteemme tupsahti siilunen n. kaksi viikkoa sitten. Oikein tarmokas tapaus Romeo-poika onkin, ihmettelin oikein itsekin, kuinka rohkeasti se tutki heti paikkoja ja kotiutui varsin nopeasti. Ensin luulin, että Romeo on valkovatsa, koska sillä on valkoinen masunalus, mutta eihän niistä korvista sitten voinut erehtyä. EP mikä EP. :) Ja vauhtia riittää! Saas nähdä, tuleeko Romeosta koskaan käsikesyä, sillä se on jo kaksivuotias ja melkoisen käsittelyyn tottumaton. Tuhinaa ja palloilua siis riittää. Onneksi poika on vaan senverran ihana, että jo pelkkä sen touhuamisen katselukin riittää tuomaan hyvän mielen. Pääasia kun pojalla on hyvä olla. <br> <br>Kertoilkaahan mulle, minkä painoisia teidän EP:t, erityisesti urokset, on? Romeo painaa nyt siinä 380 grammaa ja olen miettinyt, että saisiko poika olla muutaman kymmentä grammaa tukevammassa kunnossa.
Mishe
Member
 
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Joulu 2005, 19:49
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Turun Torvet » 09 Joulu 2005, 20:07

Pöhkiäinen painaa suunnilleen 350g, joskus vähän enemmänkin ja se on juuri sopiva.
Turun Torvet
Member
 
Viestit: 350
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 21:26
Paikkakunta: Suomen Turuust

ViestiKirjoittaja Knightrider » 09 Joulu 2005, 20:08

Mistäs päin Romeo teille muutti (tai mistä on alunperin ostettu)? <br> <br>Meillä asustelee toinen EP-poika Roni, joka aikuisena mutta pienikokoisena siilinä painaa n. 320 g. Paino oli pitkään liian alhainen mutta nyt se on pysynyt jo aika tovin tuossa vähän päälle kolmessa sadassa grammassa. <br> <br>Sinänsä siilin paino ei välttämättä kerro sen liikalaihuudesta/lihavuudesta mitään, vaan enemmänkin siilin olemus ja ulkonäkö, joten on vaikea sanoa onko Romeo 380 gramman painoisena sopiva vaiko ei. Jos siili on sellainen pisaranmuotoinen ylhäältäpäin katsottuna, sen nahka ei roiku ja se pääsee hyvin kerälle, luulisin että kaikki on hyvin. Mutta tosiaan vaikea näkemättä sanoa. <br> <br>Ja ai niin, onnea uudelle pitkäkorvan omistajalle!
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja iina » 09 Joulu 2005, 20:39

Meidän Väinö painaa 400 grammaa ja näyttää ehkä vähän liian kuikeliinilta. Nekku puolestaan painaa 465 grammaa, mutta vähän vähempikin riittäisi, kun on niin pieni rakenteeltaan. <br> <br>Laitapa minulle Mishe sähköpostia, niin saadaan Romeo siilirekisteriin. <br>iina.paasiala@saunalahti.fi <br> <br>T. Iina, siilirekisterin ylläpitäjä
iina
Member
 
Viestit: 607
Liittynyt: 27 Loka 2003, 21:30
Paikkakunta: Espoo, Finland

ViestiKirjoittaja Kude » 09 Joulu 2005, 21:27

Kertokaas tilastoja: poikaset! Kiinnostavaa luettavaa kyllä nuo pikkuisten vaiheet!
Kude
Member
 
Viestit: 549
Liittynyt: 29 Loka 2005, 12:01
Paikkakunta: Suomi, Finland

ViestiKirjoittaja Mishe » 09 Joulu 2005, 21:54

Romeo tuli meille Espoosta (asumme siis Turussa). <br> <br>Romeo on ns. "rescue-siili", eikä minulla näin ollen ole hirveästi tietoa sen menneisyydestä. Sen tiedän, että se on kokenut kovia maailman reissuillansa (mikä näkyy ulospäinkin, sen toinen silmä on puhki), ja tämä nainen, jolta Romeo meille tuli, oli ottanut sen suojiinsa. Romeo kerkesi olla hänen luonaan kaksi kuukautta. <br> <br>Romeota on kutsuttu aikaisemmin Tuhinaksi, mutta koska minulla ei ollut tietoa sen nimestä ja poika valtasi sydämeni niin salakavalasti (kuten näissä siilihommissa tuppaa ilmeisesti käymään, heh), joten Romeo siitä sitten tuli. <br> <br>Kaikki Turun seudulla asuvat siilistit (ja muutkin tottakai!) saavat ottaa yhteyttä, olen siitä enemmin kuin mielissäni. Olen vasta hiljakkoin tänne muuttanut, joten olisi hieno tutustua uusiin ihmisiin näiden ihanien tuhnukkaiden myötä. Sähköpostini on: misunder@jippii.fi
Mishe
Member
 
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Joulu 2005, 19:49
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Memma » 09 Joulu 2005, 23:22

Turussa asustaa myös ep Ares. Ares on vajaa 4kk vanha ja painoa pojalla on 590g. Kooltaan se on myös todella iso. Ruokaa Ares ei saa sen enempää kuin pikkuinen afrikkalaisemme Bellakaan, mutta jos vaaka näyttää 600 gramman parempaa puolta niin raksut häviävät tarjolta kokonaan. Eläinlääkäri itseasiassa epäili, että Areksesta saattaa kasvaa vieläkin suurempi nuoren ikänsä takia. <br> <br>Luonteeltaan poika oli ihan löllykkä muuttaessaan meille kasvattajamamma Tiialta, mutta nyt on ärhäköitynyt. Varpaista on kiva haukkailla. Onneksi ei sentään haukkaile kovin. Käsiin käydään sylitellessä kiinni raivolla ja irti ei päästetä. Fleece onkin ainut mahdollinen tapa pitää poikaa sylissä tai sitten selällään. <br> <br>Huomenna olisi Turun seudun siilistien pikkujoulut Maskussa. Harmi, että tämä tieto taitaa tulla vähän liian myöhään sinulle. Olisi ollut kiva päästä näkemään Romeo orjineen. Jos kuitenkin vielä luet tämän huomiseen iltapäivään mennessä ja haluat tulla mukaan, ota yhteyttä! Sähköposti löytyy jäsen-kohdasta nimimerkin alta. :)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Kude » 10 Joulu 2005, 14:22

Toinen silmä puhki >:( raasu on kokenut kovia...
Kude
Member
 
Viestit: 549
Liittynyt: 29 Loka 2005, 12:01
Paikkakunta: Suomi, Finland

ViestiKirjoittaja Camu » 10 Joulu 2005, 15:23

Mäkin haluisin eepeen :D Kun ne vaan on niin ihania!
Camu
Member
 
Viestit: 116
Liittynyt: 12 Loka 2005, 12:10
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Siilinkasvatus



cron