Jäsentietolomakkeen tarjoaminen

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Jäsentietolomakkeen tarjoaminen

ViestiKirjoittaja Kikke » 30 Loka 2004, 12:56

Miltä kuulostaisi jos kasvattajat tarjoaisivat poikasten luovutuksen yhteydessä uusille omistajille yhdistyksen jäsenlomaketta? <br>Vai joko näin tehdään ihan yleisesti? <br>Tällä hetkellä tämä tosin vaatisi kasvattajilta sitä, että he itse tulostavat lomakkeen kokonaisuudessaan netistä. <br>Itse jäsentietolomakkeeseenkin voisi lisätä tilinumeron viitteineen sekä jäsenmaksun hinnan? Tällä hetkellä ne on mainittu vain nettisivujen "Jäsenyys"-kohdassa.
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Marianne » 30 Loka 2004, 13:29

Minä olen ilmottanut poikasten ostajille, että vaadin yhdistyksen jäsenyyttä, jotta saavat minulta siilin. Miksei niitä lomakkeitakin voisi jakaa :D Pirjo taitaa ainakin vaatia myös yhdistyksen jäsenyyttä tulevilta siilisteiltä. Lomakepohjan muutoksesta taitaapi vastata hallitus.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Taina » 30 Loka 2004, 14:35

Mielestäni on ihan hyvä asia kertoa mahdollisuudesta liittyä siiliyhdistykseen , jos ei ostaja jo ole siinä , mutta mihinkään "pakottamiseen / painostamiseen" ei mielestäni ole aihetta. Yhdistyksen jäsenyys on jokaiselle täysin vapaaehtoinen ratkaisu ja luulen , että hyvin moni meidän listalla oleva ostaja , onkin jo liittynyt jäseneksi näitä tekstejä luettuaan :) Ainakin olisi hyvä antaa yhdistyksen <a href="http://www.osoite" target="_new">www.osoite</a> ja kehottaa käymään sivuilla. kaikillahan ei vielä ole konetta omassa käytössään. <br>Tunnen itse sellaisia siilistejä , jotka eivät kuulu yhdistykseen ja heillä on ihan hyvät tiedot kasvattamisesta ym. siileihin liittyvästä ja , jos ihmistä ei jäsenyys kiinnosta on se aivan hänen oma asiansa . =D <br>Toki on hienoa , että suurin osa kasvattajista on jäsenenä yhdistyksessä, mutta vapaaehtoisuuden pohjalta :)
Taina
Member
 
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 00:15

ViestiKirjoittaja demismom » 30 Loka 2004, 14:49

Olen ollut jo aikaisemmin aikeissa ehdottaa tätä, mutta nythän aihe tulikin mukavasti esille. Eli olisiko mahdollista, että yhdistys päättäisi erikseen ns. poikuejäsenmaksusta? Koirapuolella useimmilla rotujärjestöillä on käytössä sellainen systeemi, että kasvattaja voi ilmoittaa pentueen kaikkien pentujen uudet omistajat yhdistyksen jäseniksi puoleen hintaan. Tämä on ikäänkuin kasvattajan kädenojennus pentujen ostajille. Ehtona on siis, että kaikki uudet kasvatinomistajat ilmoitetaan jäseniksi, kasvattaja hoitaa ensimmäisen vuoden jäsenmaksun ja jatkossa ihmiset voivat tietysti itse päättää, haluavatko jatkaa jäsenyyttään. Ei siis pakko, mutta kiva tapa tutustuttaa uudet ihmiset yhdistystoimintaan ja yhdistykselle taas etu, koska monet/useimmat jäävät kyllä jäseniksi - eikä tämä käy kasvattajan pussin päällekään mitenkään kohtuuttomasti.
demismom
Member
 
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 11:12

ViestiKirjoittaja Kaisa » 30 Loka 2004, 15:40

Kyllä se rupeaa tuntumaan jos on vaikka esimerkiksi 3 naarasta joista kukin tekee 3 poikuetta vuodessa joissa kussakin 3 poikasta. Siis 27 jäsenmaksun puolikasta vuodessa, eli 135 euroa... minun taloudessani ainakin ihan mukavan kokoinen summa.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Marianne » 30 Loka 2004, 15:52

Mielestäni yhdistyksen jäsenmaksu, 11 euroa on niin pieni summa, että siilisti kyllä sen voi maksaa. Eikä sitten ole seuraavana vuotena pakko liittyä, jos ei tahdo... Eli mitään kontrollia siihen ei tietty pidetä, heh. Itse jaan siilinostajille paksut hoito-ohjeet, missä on kaikki mitä mieleen tulee + muut paperit. Meneehän se jäsenlomakekin siinä välissä :D <br>Pakottamisesta ei ole kyse, mutta ensimmäisenä vuotena ainakin on hyvä kuulua yhdistykseen, ja tietää sen olemassaolosta ja toiminnasta... Jos joku ei tahdo liittyä, niin saapi sitten perustella. Jotkut ovat yhdistystoimintaa vastaan, joillain on huonoja kokemuksia jne... <br>Kukin toimikoon, miten parhaaksi näkee ja kokee.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja demismom » 30 Loka 2004, 20:11

Ja toisaalta, jos on kolme naarasta, niillä kolme poikuetta vuodessa ja kussakin kolme poikasta ja ne myydään kaikki hintaan 350 euroa kipale, kertyy niistä myyntituloa 9450 euroa. Ja mitä on 135 euroa tuosta summasta? Tai onko 5,50 euroa iso sijoitus 350 eurosta? Ja jos oikein kirpaisee, niin voihan sen poikasen myydä vaikka 360 eurolla, jää vielä 4,50 euroa ylimääräistä pesämunaksikin... :-) <br> <br>No, kaikkihan tietävät, ettei yhtälö noin mene eikä kasvattamisella pääse rikastumaan - kuluja syntyy, poikasia menehtyy, eläinlääkärikuluja syntyy pilvin pimein... Mutta jos tuollainen poikuejäsenmaksu olisi olemassa, niin minä kyllä raaskisin sen verran investoida.
demismom
Member
 
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 11:12

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 30 Loka 2004, 20:24

Minusta tuntuu ajatuskin jäseneksi velvoittamisesta tai toisen ihmisen jäseneksi liittämisestä tosi oudolta. Yhdistykseen kuulumisesta katoaa silloin vapaaehtoisuus ja se ei kyllä voi olla hyväksi millekään osapuolelle. <br>Luotan mieluummin siihen, että siili-ihmiset näkevät itse yhdistyksen toiminnan tarpeellisena ja mielekkäänä ja haluavat liittyä siihen täysin omasta tahdostaan. <br>Itse olen hirmuisen tyytyväinen Siiliyhdistykseen ja sen toimintaan, ja mikäli se minusta riippuu, tulen myös pysymään jäsenenä : )
Tarja T ja Siiri
Member
 
Viestit: 677
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 19:43
Paikkakunta: Suolahti

ViestiKirjoittaja Kikke » 30 Loka 2004, 21:46

Minä henkilökohtaisesti tarkoitin tuolla lomakkeen tarjoamisella sitä, että esitellään uudelle omistajalle jäsenlomake ja annetaan se kotiin mukaan pohdittavaksi ja annetaan päätös liittymisestä heille itselleen.
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi


Paluu Siilinkasvatus