Kasvattajatiedot

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Kasvattajatiedot

ViestiKirjoittaja Tiina » 26 Loka 2004, 08:53

Mitä mieltä kasvattajat ovat tällä hetkellä kasvattajatietojen laittamisesta näkyviin tänne yhdistyksen sivuille? Mitä tietoja itsestään kasvattajat ovat valmiita antamaan mahdollisesti julkaistavaan kasvattajaluetteloon? <br> <br>Toiseksi minua kiinnostaa tietää, mitä mielä kasvattajat ovat varauslistakäytännöstä. Onko listan ylläpito nykyisellä tavalla toimiva vai haluaisivatko kasvattajat siirtyä omien listojen käyttöön tai muuttaa käytäntöä jotenkin? <br> <br>Vastauksia voi laittaa tänne tai sitten suoraan sähköpostiini.
Tiina
Member
 
Viestit: 1333
Liittynyt: 17 Elo 2003, 11:08
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kikke » 26 Loka 2004, 09:49

Minä ainakin kannatan ajatusta, että joitakin tietoja laitettaisiin näkyviin. Esimerkiksi kasvattajanimi sekä paikkakunta. Ehkä myös se kasvattaako afrikkalaisia, ep:itä, ip:itä jne. Tarkkoja yhteystietoja ei ehkä kannata laittaa. Jokainen halukas voisi tehdä sähköpostiosoitteen kasvattajanimellään, joka olisi julkaistavissa jos niin haluaa. Tosin se tietysti saattaa aiheuttaa omia ongelmiaan, mutta siinä vaiheessa jos luvan julkaisemiseen on antanut, se poistaa vastuun yhdistyksen kohdalta siltä osin. <br> <br>Minä en tällä hetkellä ainakaan keksi mitään muutettavaa varauslistaan. Omalla kohdalla tosin (ainakin toistaiseksi) varauslistan käyttö saattaisi olla tosin vähäistä, vaikka poikasia olisikin tulossa, koska harva varmaan lähtisi hakemaan siiliään täältä asti ellei jo asu täällä pohjoisen suunnalla, kun helpompaa on hankkia siili Etelä-Suomesta lähempää kotipaikkaa. Siinä mielessä joutuisimme ehkä käyttämään ns "omaa listaa" (jota ei siis ole, mutta kuitenkin sanojeni tarkoitus tulee tällä tavalla selvemmäksi). Mutta se taas ei ole millään tavalla yhdistyksen ongelma. Tämä tosin saattaa tulla muuttumaan, kun vähän "jalostamme" erästä ajatuksen poikasta täällä Rovaniemen porukalla ;) <br> <br>Omalla kohdalla tuo kasvatustoiminta tosin on kyllä valitettavasti nyt hieman katkolla, mutta katsotaan miten tässä käy.
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 26 Loka 2004, 11:50

Minusta nykyinen listakäytäntö on hyvä ja toimi kohdallani kokolailla hyvin. Kaikki neljä poikasta ovat löytäneet uuden kodin, luovutus parin viikon kuluttua. <br> <br>Kaksi varaaja, joihin otin yhteyttä, eivät voineet lähteä hakemaan siiliä kahdensadan kilometrin päästä vaan jäivät vielä odottelemaan siiliä lähempää. Siitä tulikin mieleeni, että voisivatko varaajat jo ilmoittautuessaan listalle ilmoittaa senkin, ovatko valmiita hakemaan siilinsä vähän kauempaa. Tuota hakumatkahommaahan voisi tiedustella vaikka siinäkin vaiheessa, kun varaaja pääsee listan alkupäähän ja häneltä varmistetaan, että hän on edelleen hankkimassa siiliä... <br> <br>Kasvattajista olisi varmaan hyvä olla näkyvillä ainakin tuo paikkakunta. Siitä luultavasti seuraisi se, että varaajat kyselisivät Tiinalta, milloin sinne ja sinne on syntymässä seuraavat poikaset...hmm...
Tarja T ja Siiri
Member
 
Viestit: 677
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 19:43
Paikkakunta: Suolahti

ViestiKirjoittaja Kikke » 26 Loka 2004, 12:03

Tuo olisi hyvä kysymys tuo Tarjan ehdottama, että ovatko varaajat valmiita hakemaan siilinsä kauempaakin.
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Tiina » 26 Loka 2004, 12:19

Kyllä tuo kysymys kuuluu vakiokysymysteni joukkoon.
Tiina
Member
 
Viestit: 1333
Liittynyt: 17 Elo 2003, 11:08
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kaisa » 26 Loka 2004, 14:05

Vielä ei ole nimeä haettuna, mutta minä ainakin antaisin luvan julkaista <br>- kasvattajanimen <br>- paikkakunnan jossa vaikutan <br>- lajin jota kasvatan <br> <br>Nämä tiedot palvelevat mielestäni poikasta odottavaa ja eivät vielä loukkaa/uhkaa kasvattajan yksityisyyttä. <br> <br>Varauslistasta ei kannata mielestäni luopua, toki se teettää listan ylläpitäjälle varmaan paljon työtä, mutta palvelee sekä tulevia siilistejä ja kasvattajia. Ei tarvitse kasvattajan miettiä onkohan se ja se kyselijä kenties kuinka monella muulla jonossa. Eikä myöskään ostajan kysellä monesta paikasta yhtä aikaa. <br> <br>Olisiko mahdolista tehdä semmoinen vakiokysymyslista, jonka jokaiseen kysymykseen vastaaminen olisi pakollista päästäkseen listalle? Vakiokysymykset varmaan Tiinalla jo onkin, mutta tekisi niistä listan ja jokaiseen kohtaan olisi tosiaan vastattava. Vain hyvä ja perusteltu syy oikeuttaisi jättää vastaamatta. <br>Yksi kysymys voisi tosiaan olla tuo kuinka kaukaa on valmis lähtemään hakemaan siiliä? Kun sen on kerran paperiin laittanut, niin siitä on sitten pidettävä kiinni.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Marianne » 26 Loka 2004, 14:49

Joo, meidän tiedot saa myös julkaista, ja jos siihen joku yhtenäinen käytäntö tulee, niin tuo <br>-kasvattajanimi <br>-paikkakunta <br>-laji <br>ovat ainakin aluksi hyvät. Tosin, minulla ei ole mitään sitä vastaan, vaikka esim. sähköpostiosoite julkaistaan... Tai minun nimeni... <br> <br>Olen jo aiemminkin kirjoittanut tämän tänne, mutta tosiaan vaikka kotisivuillani on maininta ja kuvia poikasista yms. sekä yhteystiedot, joista saa selville nimeni, niin ei kukaan ole kysellyt siilinpoikasia minulta suoraan. Kysymykset ovat olleet, että mistä siilejä saa, ja olen silloin neuvonut lähettämään postia Tiinalle ja liittymään varauslistalle. <br> <br>Varauslistakäytäntö on hyvä ja reilu. Minullakin tosin on tämä matkakysymys, koska moni ei viime poikasten kohdalla pystynyt edes hakemaan Tampereelta, joka on mielestäni melko lähellä mm. Etelä-Suomea. Ja kun nyt olemme aina välillä Joensuussa, niin tämäpä vasta kaukana olisikin... Mutta onhan se niinkin kätevää, että jos kasvattaja asuu jossain kauempana ostajaa, eikä pääse hakemaan, niin sitten ilmoitetaan sellaisten varaajien nimiä, jotka ovat lähempänä. <br>Olen ottanut itse muutaman ns. varauksen listan ulkopuolelta, mutta näissä tapauksissa siilit ovat tulossa kasvatuskäyttöön. <br>Koska sopivia yhdistelmiä on joskus hankala löytää sukulaisuuksien takia muutenkin, niin tämä on mielestäni sallittava käytäntö...
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Anne V » 26 Loka 2004, 17:47

Minä antaisin luvan julkaista seuraavat tiedot: <br>- kasvattajanimi <br>- paikkakunta <br>- laji jota kasvattaa <br> <br>Varauslista toimii mielestäni hyvin, ei tarvetta muutoksiin.
Anne V
Member
 
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Tammi 2004, 14:59
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja miia » 26 Loka 2004, 19:45

mie lähen kanssa muitten kans tietojen luovutus linjalle. laitan jokupäivä (niiden jotka antavat luvan) hyväksyttyjen ja maksaneiden kasvattajien tiedot näkyville.
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja demismom » 27 Loka 2004, 20:27

Minullakaan ei ole mitään kasvattajatietojen luovuttamista vastaan, siinä laajuudessa kuin parhaaksi katsotaan. Minun puolestani yhteystiedotkin voi vapaasti julkaista. <br> <br>Varauslista on ilmeisen hyvin toimiva järjestelmä, eikä sen suhteen ole mielestäni tarpeen tehdä muutoksia.
demismom
Member
 
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 11:12

ViestiKirjoittaja miia » 27 Loka 2004, 20:34

demismom:laita mulle vaik mailin nimes mie ku en noit kaikkien nimimerkkei osaa yhdistää oikeisiin ihmisiin ;)
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja demismom » 27 Loka 2004, 20:38

Uups... Unohdinpa, että tuli valittua paljon kertova käyttäjänimi. :-) Mikään suuri salaisuus ei ole kyseessä, olen siis Soile Tankka.
demismom
Member
 
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 11:12

ViestiKirjoittaja miia » 27 Loka 2004, 22:50

;) ja mun nimimuisti saa uuden unohdettavan ;)
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Sinikka » 28 Loka 2004, 00:22

Minun tietoni saa julkaista kokonaisuudessaan, kasvattajanimi, koko nimi, sähköposti, paikkakunta. Varauslista on ihan hyvä ja käytännöllinen.
Sinikka
Member
 
Viestit: 189
Liittynyt: 21 Marras 2003, 02:41
Paikkakunta: Kaarina


Paluu Siilinkasvatus