SY Salorannan siilit maailmalla

Mitäs siellä...tuff?

ViestiKirjoittaja Muhku » 17 Huhti 2007, 09:39

Kyösti myös on kesyyntynyt tosi hyvin. Oli tosi outoa kuitenkin huomata, miten eri lailla Kyösti käyttäytyi vieraassa paikassa ja kotona. Kyösti ujosteli tosi paljon, ja vasta viimeisenä iltana muutkin pystyivät sitä pitämään, kun se ei enää palloillut kaiken aikaa. Huomasin myös erityisen hyvin tuon, että Kyösti kiipesi aina takasin mun syliin, heti tilaisuuden tullessa. Se ei myöskään pidä nostelusta hirveesti, mutta kaikkein vähiten siitä, etät joku muu kuin minä nostaa.

Vaikka Kyösti onkin tosiaan tosi kesy, se ei pidä silittelystä yhtään. Joskus sitä vähän voi piikeistä taputella, mutta harvemmin. Muutenkin se on niin hyperenerginen, että se ei sylissä viihdy paikallaan, ja yleensä se etsii mukavia koloja kaiken aikaa ellei se sitten ehdi tunkea itseään mun paidan alle. Se vierastaa myös tosi paljon ääniä, meillä on suhteellisen hiljaista yleensä, niin kovat äänet saa sen heti hätkähtämään. Mä olen myös tehnyt Kyöstille aitauksen, jonne se pääsisi omasta kaapistaan, mutta se ei halua olla siellä. Kaiken näköisiä konsteja kokeilleena, se ei vaan suostu. Joko se ei mene ollenkaan tai sitten se ei liiku siellä ollenkaan.

Mutta kova se on juoksemaan. Viime yönä tuli taas uusi ennätys, 22,5 km.
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Pau2 » 17 Huhti 2007, 11:49

Muhku ohoh! Vieläkö ihmettelet Kyöstin pienuutta?! :D Jadekin juoksee tavallisesti "vain" kymmentä kilsaa tms. Kyösti on selkeesti meidän pesueen huippu-urheilija sporttisiili, jonka sietääkin olla sutjakassa kunnossa ;)

Tuosta aitauksesta muuten: Kestää aina jonkin aikaa ennen kuin siili uskaltaa liikkua uudella alueella vapaasti. Meillä Doris arkailee edelleen vapaana oloa ja juoksee sohvan alle piiloon. Kaapissa sitten voi myllätä ja urheilla. Kyllä se jossain vaiheessa sukaltautuu kun on saanut aitauksen "omakseen". :)

Kiva kuulla että ovat Tuhnu ja Kyösti kesyyntyneet hyvin. Tuhnu taisi haluta koristella itsensäkin pääsiäisteemaan sopivaksi, ja pahuksen orjat laittoivat pesuun! :D
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Vaaca » 17 Huhti 2007, 16:49

Täällähän on tapahtunu vaikka mitä sitten mun viime käymisen! =O Jengi kasvaa, kivaa! Morjens vaan munki ja Hipun puolesta Sini ja Pepsi! =D

Nii, mä oon ollu kipeenä, tunnollisesti pääsiäisflunssassa, ja Hippuki on ollu pipi, ni en oo ollu konheella. Viime pe-illalla ihmettelin, kun Hipun piikit oli yhdestä kohtaa ihan klimpissä ja niitä ku nostin, ni alla oli inhottavan näkönen märkivä patti. =( Ei kiva, iski kauhee paniikki, ku oon menny lukee täältä sivuilta, että siilejä on jopa kuollu ihotulehduksiin.
Nyt on asia ihan jees-mallilla jo, eläinlääkäritädin kaa on juteltu ja kotihoidolla putsaillaan laimeella Betadinella. Hippuki oli ihan väsähtäny ja nukkus paljon, mutta nyt ei näy mätää enää ja on Hippuki piristyny. =) Söi mun kanssa eilen illalla kilpaa viinirypäleitä. *virne*

Hiljasia juoksupyöriä ei tosiaan taida olla olemassakaan, ainakaan kun se yhdistetään siiliin. *hymy* Isä rakensi Hipulle hienon fillarin ja se ei pidä sitten yhtikäs mitään ääntä, kun sitä pyörittelee, mutta Hippu saa siitä kyllä aikaan öisin räminää. Tassut ja kynnet jotenki räpsyy siihen muoviin tai jotain. Ei oo kyl naapurit tullu vielä valittamaan. *helpotuksen huokaus*

Nyt tuli hirvee hinku saada meillekin se matkamittari! Hirveitä määriä se Kyösti pinkoo, 22,5 km!! =O Mikään ihme, et on hoikka poika. =) Kyllä se ruokaa näyttäis ainaki saavan tarpeeks.
Hipusta oon kyllä huomannu, et jos sen syöttää masun piukkaan, ni sit se ei jaksa juoksennella pyörässä paljon mitään. Hiukan ku keventää ruokavaliota, ni taas pyörii pyörä. Helposti tulee noidankehä, niinku ihmisilläki...

Mekin oltiin pääsiäisenä vanhempien luona reissussa. Hippu pääsi asustelemaan saunan lattialle ja merkkas sen aika tehokkaasti ittelleen jo ekana yönä. *hymy* Ekan päivän ja illan se oli ihan piikkikasa ja tuhistelija, mutta heti toisena iltana oli kun ei mitään ihmeellistä olis koskaan ollu ollukaan. Jännä muodonmuutos. Fanikerho pääsi hyvin hänt ihastelemaan. Hänt väitettiin lepakon näköseksi, ku äitys otsistelemaan. Kehtaavatkin! Hippu oo mikään lepakko..

Munhun Hippu on tottunu jo ihmeen hyvin, jossain vaiheessa ohitettiin joku selvä rajapyykki, minkä jälkeen Hippu ei oo mulle enää pahemmin tuhistellu tai piikkeillykään. Nyt sen saa jo kutsumalla kiipeemään kopistaan kämmenelle iltasella syömään. =) Eka kerta oli tosi hellyttävä... *tippa linssissä* Ja tulee kanssa turvaan mun tykö, jos on jotain ihmeteltävää, oi.
Mulla on varmaan ainakin se auttanu, että jossain vaiheessa vaan päätin, että en välitä jokaikisestä pienestä tuhahduksesta ja säpsähdyksestä, ni vähitellen Hippuki sit on uskonu, et kaikki on ok. Ihmeen hyvin on nyttenki antanu sitä pattiaan hoitaa piikkien välistä, vaikkei yleensä myöskään tykkää niihin antaa koskea pahemmin. Tosin Septidiniä ei saa erehtyä laittamaan, sit hän on niin piikit ristissä kun vaan ikinä, eikä aukee puoleentoista tuntiin!

Uutta ruokaa saa menemään totuttelemalla. Ekana yönä uus tavara ei yleensä mee, mutta kun antaa vaan olla kipossa (esim. mantelirouhe), niin seuraavana yönä on jo hävinny parempiin suihin. =) Igelfutter-kuivamuona vaati kahden yön totuttelun, nyt sekin menee iloisesti. Porkkanasose, herneet ja maissit sekä laktoositon raejuusto on herkkua.
Se on näköjään vähän asiassa ku toisessa se väsytystaktiikka ja sinnikkyys, joka siilin kanssa toimii. Jääräpää...

Tulipahan tarinaa. No, itepähän aloititte! *virne* Tuffareille, tuffareille!
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Muhku » 18 Huhti 2007, 07:54

Pau: Joo en enää ihmettele. Tänäänkin se oli vielä aamukuudelta kipittelemässä pyörässään, ja katto mua ilmeellä että häh, sä nousit jo. Mä myös tunnen itseni tämän jälkeen aika laiskaksi, täytyy varmaan alkaa kuntoilla...

Vaaca: Paranemista Hipulle, toivottavasti menee pian ohi.

Niin Kyöstin kesyyntymisestä sen verran, että se ei ikinä syö sylissä ollenkaan. Sen edessä voi roikuttaa vaikka kymmentä jättistä, mutta se ei syö. Onko joku muu törmännyt tällaiseen?

Me ainakin tullaan tuffareille, eli toivottavasti siellä nähdään!
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Gnome » 18 Huhti 2007, 20:44

Hei, kun kaikki koko ajan näistä tuffareista, joko aika ja paikka on tiedossa?
Gnome
New member
 
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 19:15

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 18 Huhti 2007, 21:47

Kevään 2007 jäsentapaaminen eli Tuffarit järjestetään siis 5.5.2007 klo 14-18 Suoraman työväentalolla Kangasalla. Paikka lienee tuttu tuffarikävijöille parin vuoden takaa.

Kutsut tarkempine tietoineen lähetetään yhdistyksen jäsenille piakkoin. Kaikki siis sankoin joukoin mukaan, mukavaa ohjelmaakin on suunnitteilla!

Tuffareille on oma keskusteluketju tuossa ihan pari riviä alempana
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 21 Huhti 2007, 12:50

Höh, ärsyttää. Tuli tuolla irc-galleriassa joku tyttönen kommentoimaan siilikuviani tyyliin "eikä, kai tuo on luonnossa jo??". Kerroin pienen infon "lemmikkisiileistä" ja laitoin linkin näille sivuille. Vastaukseksi tuli et kyllä on tietoa lemmikkisiileistä, mutta hän vaan sattuu vastustamaan sitä että eksoottisia eläimiä revitään luonnosta lemmikiksi. Siihen selitin että siilini on "vankeudessa" syntynyt, kuten myös emonsa jne jne..
Ootteko muut kohdanneet tälläistä? Jotain tyrmääviä iskulauseita kaivattais :) Ärsyttää tollanen.. Ei kukaan koiranpennusta sanoisi että luontoon tuo kuuluu, vie metsään se.
Ajattelin et olisko pitäny avata uus keskustelu, kun ei tää tavallaan tähän poikueeseen liity pelkästään.. mutta anyway! kommentteja kiitos :/
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Pau2 » 22 Huhti 2007, 12:12

JenniMaria: Onhan noita kommentteja joskus tullut ja itse kutakin välillä ärsyttää tuollainen "tietämättömyys" ja vänkääminen. Mikäköhän keskustelu se oli kun oli juttua huvittavista kommenteista ja kysymyksistä mitä siilien orjat ovat kohdanneet...

Muoks. Löyty :) <a href="http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&forum=1&topic=1348&page=0" target="_blank">http://www.suomensiiliyhdistys.fi/forum/index.php?&action=vthread&foru m=1&topic=1348&page=0</a>
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Muhku » 30 Huhti 2007, 10:05

Tänä aamuna oli superylläri odottamassa kun heräsin. Meidän pieni menojalka oli viime yönä juossut 28,6 km. Ilmeisesti oli ollut vähän kiireitä!

Kyöstin touhellusta voi käydä katsomassa vähän huonolaatuisessa videossa täällä : <a href="http://video.google.com/videoplay?docid=-2728192056723143679" target="_blank" rel="nofollow">http://video.google.com/videoplay?docid=-2728192056723143679</a>

Sitten tuffareiden lähestyessä, ketkä kaikki pikkuisista on tulossa? Paun kuulin tulevan, mutta entäs muut?
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Pau2 » 30 Huhti 2007, 10:26

Huh, Kyöstinen treenaa maratonille! :D

Jepjep, mä olen tulossa Jaden kanssa, pitäähän mamman päästä näkemään lapsiaan :) Toivotaan että moni pienistäkin on tulossa.
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Vaaca » 03 Touko 2007, 12:26

Heh, olipas suloista puuhastelua Kyöstillä. =) Reunalta kun nostaa pois, ni sinne on päästävä heti takasin, ihan ku Hippuki. ;)

Me ollaan Hipun kaa tulos, tullaan samal kyydil Paun ja emon kaa. Tehkää sit hienot esittelylaput siileistänne, mä meinaan nyt ruveta väsäämään! Jos nääs siili nukkuu, niin tulee silti jotain esittelyä. =)

Hipul on nyt taas patti kyljes, eilen illal näin. =( Oli jo niin hyvän näkönen, mut nyt saa luvan lääkäri kirjottaa antibiootteja.
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 03 Touko 2007, 18:51

yritin tulostaa tota jäsenlomaketta mut en saa sitä auki :< ja menin jo maksamaankin. onko neuvoja? :) muita kuin "odota.."
luulin, et en pääsis tuffareille lauantaina mut nyt se voisi kuitenkin olla mahdollista. tosin en ole ilmoittautunut että pääseeköhän vielä mukaan :o
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Vaaca » 04 Touko 2007, 12:02

Äsken lomake ainaki aukes. Onks sun koneel Adobe Acrobat, et saat pdf-tiedostot auki? Sen voi ladata netist ilmaseks.

Ois hirmukiva, jos pääsisit tulemaan. =) Pikapikailmoittautumista Marcinille, pistä vaikka samaan sähköpostiin tietoa siitä, että oot maksanu jäsenmaksun ja oot lähettämässä jäsenlomakkeenki. Lähinnä ne kai haluaa tietää ihmismäärän, joka on tulossa, että osaavat varautua syömisen määrään. Ei kai siinä yks pieni ihminen paljon paina siilinsä kanssa. =)
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 04 Touko 2007, 15:25

Juu nyt sain sen auki ja täytin ja vein postiin :) Laitin Marcinille sähköpostia..
Muuten, <strong>Vaaca ja Pau2</strong>, te siis ajelette Tuffareille Turusta? Montako ihmistä kyydissä jo on? Mikäli nyt pääsen tuhnun kanssa lähtemään, niin tarvittais paluukyyti. Mitä kautta menette? Jos esim. Huittisiin päästäis niin olis huippua! Sieltä toi Ramo vois tulla hakee meitä raumalle. Tosin kyllä sieltä varmaan muitakin tyyppejä on tulossa Turun tai Porin suuntaan :)
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 04 Touko 2007, 15:38

eikun mitä mä sekoilen, just katoin kartasta että missä se tampere onkaan :D ette te nyt varmaan huittisiin päin aja :) tosin voisin olla rohkea ja lähteä omalla autolla. katsotaan kuinka käy!
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

EdellinenSeuraava

Paluu Siilien kuulumiset