SY Salorannan siilit maailmalla

Mitäs siellä...tuff?

ViestiKirjoittaja JPJP » 08 Maalis 2007, 10:39

Oskari lähettää tuhisevat (ja myöhästyneet) synttärionnittelut Jade-heilalleen sinne Turkuun!
JPJP
Member
 
Viestit: 101
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 19:15
Paikkakunta: Kerava

ViestiKirjoittaja Vaaca » 08 Maalis 2007, 18:05

Hirmusti onnea Jade-mammalle tuhistelee Hippuliini! =D

Meillä onkin aktiivinen palstaporukka, ku on päästy jo kolmannelle sivulle! Hyvä me! =)

Täällä päässä Hippu on hiukkasen pullukka, kun mä pelkään, ettei raukkaparka saa tarpeeks syödäkseen. *hymy* Itellä ei oo ollu koskaan paino-ongelmia paitsi liian vähän painoa, niin ei osaa ajatella, että Hippu sais liikaa ravintoa. Hän kun kummiski syö kaiken mitä nokan eteen laittaa. Ja spurttailee hirmusesti juoksupyörässä.
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Muhku » 08 Maalis 2007, 19:05

Täältäkin myöhästyneet onnittelut mammalle!

Kyösti tosiaan jatkaa maltillista kasvuaan, ehkä tällä viikolla päästään 300 g asti! Nälkää se ei näytä kärsivän, sillä parina yönä raksut on maistunut aika huonosti.

Muutenkin Kyösti on nykyään hyvin mallikelpoinen, sitä saa vieraatkin silitellä ja pitää sylissä, eikä se paljoa pallottele.
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 16 Maalis 2007, 11:54

wihiii! Mahtisen asunto on nyt valmis. Pikkuisella oli siis "varakämppä" koska lopullisen 2-kerroksisen talon rakentamiseen kuluikin yllättävän paljon aikaa. Eilen illalla pikkuinen pääsi "kamoineen" uuteen kotiinsa. hienosti viihtyi! voisin hommata kuvia uudesta kämpästä ja pistää johonkin kaikkien nähtäväksi.. :)
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Pau2 » 16 Maalis 2007, 14:27

Jee! Tuonne siilien asuntonäyttelyyn galleriaan vois laittaa :) Meillä meinaa ruokapula uhata kun viimeiset purkit on menossa eikä tilausta kuulu eikä näy...
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 21 Maalis 2007, 21:20

heii! meidän matofarmi on alkanu tuottaa! huomattii tos pari päivää sitten että koppisten entisessä asunnossa kuhisee. laatikko oli täynnä minimaalisia matoja. olin jo lähes menettänyt toivoni, meinasin viskata purkin menemään jo ajat sitten. onneksi en sitä tehnyt :) eilen siirsin koppikset kolmanteen asuntoon, sillä huomattiin että kakkoslaatikossakin oli pikku matoja! toivottavasti alkavat kasvaa eivätkä kaikki menehdy..
niin, miten noita pikkumatoja hoidetaan? siellä mullassa mönkivät.. pitääkö multaa edelleen kastella? annanko pari raksua niille (niin tehtiin kyllä jo..)? voiko niille antaa jotain muuta? kurkkua, porkkanaa.. pelkään että multa homehtuu :D
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Memma » 21 Maalis 2007, 22:02

Anna pikkuisille paljon ruokaa, kuivaa ja märkää, mutta vaihda märkäruoka usein, ettei homehdu. Kannattaa varmaankin pitää alustaa ennemmin vähän kuivana kuin märkänä - varmuuden vuoksi. :) Itse olen aina pitänyt kaikki madot ja koppikset vain kuivaruokaseoksessa, johon annan kasviksia. Multa varmaan onkin hyvää, koska se ei rupea niin helposti haisemaan...
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Muhku » 22 Maalis 2007, 10:47

Mun energialapsi Kyösti jatkaa villiä nuoruuttaan, ja sen kasvu on hidastunut tosi paljon. Kaiken se kyllä syö (paitsi joskus sirkat ei maistu, kun minä tyhmä en ole hankkinut hyvää zoomedia...) Kyösti painaa vieläkin 296 g (tarkasti punnittuna), mutta se vaan taitaa juosta niin paljon, ettei se ehdi lihomaan.

Mitä siskoille kuuluu? Kuvia halutaan ehdottomasti. Ja entäs mammalle ja Doorikselle?
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 22 Maalis 2007, 17:52

oho, kylläpä on eroa kyöstin ja mahti-tuhnukan painoissa. mahti painaa n. 380 grammaa. eilen punnittiin. aika jännää.. O.o
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja Pau2 » 22 Maalis 2007, 18:21

Jennimaria: Meillä matoset elelee hiutaleissa mutta multakin kai käy. Raksuja voi antaa, ja hiutaleita, ja tuoreruuasta melkein mitä vaan: porkkanaa, salaattia jne. Madot on semmosia epeleitä että ne syö mitä vaan ;)

Muhku: 296 g on ihan sopiva pienikokoiselle sporttisiilille, jos se näyttää sopusuhtaiselta :) Kyösti oli pentunakin porukan vilkkain ja pienin, joten en yhtään ihmettele että se on edelleen pienempi kuin sisaruksensa.

Mamma ja Doris voivat hyvin, kiitos kysymästä :) Jade on paljon rauhallisempi kuin ennen poikasia, ja sille on vakiintunut kylkiasento nukkumisasennoksi :D Aiemmin se nukkui kippurassa, mutta poikasten aikana oli pakko opetella nukkumaan kyljellään. Doris vähän vielä kaamosmasistelee, mutta eiköhän se tästä kun päivä edelleen pitenee. Eilen jo nenä vipatti aika lupaavaan malliin kun yritin siilukoita aktivoida jättiksillä täytetyillä kananmunankennoilla. Ötökkäpakettikin tuli ettei pääse ruokapula iskemään!
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Muhku » 23 Maalis 2007, 10:24

Jennimaria: Meilläkin asuu matoset hiutaleissa, musta se on ollut ihan toimiva ratkaisu. Mä olen antanut kaikkein eniten porkkanaa, kun se on niin siistiä, eikä kastele kaikkea.

Pau: Sä oletkin nähnyt niitä kuvia Kyöstistä, eikä se mun mielestä mitenkään aliravitulta vaikuta. Emmä sille väkisin voi ruokaakaan tuputtaa, ja oon yrittänyt pitää kohtuudessa noiden rasvasempien annon. Me ollaan ajateltu että vois ostaa sille matkamittarin niin tietäs miten paljon se oikein se juoksee yöllä.

Dooris-parka. Onneksi ei ole pitkä aika enää kesään :).
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Vaaca » 23 Maalis 2007, 16:49

Juu, meilläki on madot hiutaleissa. Luomukauraa ja 4 viljan hiutaleita. Porkkana on hyvää ja kokeilkaapas banaaninkuoria, ne on matojen suunnatonta herkkua, sama ku perunankuoret! Häviää ku tuhka tuuleen. Ja banaanissa ja kuorissahan on kaikki hyvät vitamiinit yms matosille.
Mä oon pitäny kyl kaikki koppikset ja madot ja alienit samas kopas ja hyvin on toiminu, en oo oikein hiffannu tota usean laatikon systeemiä, mitä kehotetaan käyttämään.

Mä jo huolestuin, et Hippu on pullukka, vaikkei silt näytäkään. Hyvä kuulla, et Mahtiki painaa 380 g, saman painaa Hippu. =) Samaa kehitystahtia näköjään.

Hauska toi nukkuma-asennon muutos Jadella. Niin ne lapset muuttaa siilien ku ihmistenki elämää. *hymy*

Ootteko te muut jo laittanu niitä kuvia jonnekin? Vois olla kiva nähdä. =) Munki pitäis taas pistää hiukan lisää.
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Vaaca » 02 Huhti 2007, 13:05

Heippa taas!

Eilen oli Turun alueen siilitapaaminen ja Hippu tapasi kasvatuskodin porukat! Pauliina pääsi morjenstelemaan Hippua pitkästä aikaa ja Hippu ja Jade pääsivät uudistamaan tuttavuutensa.

Kyllä oli Hippu ja Jade samannäköisiä! Hippu on kovasti vaalentunut luovutusiän jälkeen piikinlähdön myötä ja alkaa olla väritykseltään lähellä äippää. Niin sieviä oli molemmat vieretysten, että hyvin näkyy mistä laatugeenit on lähtöisin. =)

Hippu tosiaan painaa sen 380 g kieppeillä, eikä ollut muihin siileihin verrattuna mitenkään paksu, vallan sopusuhtainen siili. Jännästi vaan huomasi, miten eri mallisia eri siilit ovat, joten painon perusteella on todella vaikea sanoa mitään siitä, onko siili liian painava vai ei. Memman Iida oli selvästi harteikas, Hippu ja Jade aika pitkulaisen mallisia ja esim. Doriksella taas oli selkeästi pyöreämpi profiili.

Oli kyllä niin kivaa nähdä useampi siili samaan aikaan, että toivottavasti kaikki pääsee Tuffareille, niin nähdään siellä, mitä siileistämme on tullut! =)
Vaaca
Member
 
Viestit: 55
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 14:46
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Pau2 » 02 Huhti 2007, 15:52

Juu kivaa oli! Hippu oli tosiaan hurjan vaalea viime näkemään verrattuna, se ruskea geeni isän puolelta kyllä näkyy myös. Oispa tosi kiva nähdä muitakin poikasia!! Tuffareille tuutte sitten ainakin kaikki :) Eikös?

Juu Doris on pallosiili ja muutenkin omalaatuinen, veti kauheet herneet nenään jostain (liekö mustis kun Jade ja Hippu möllöttelivät kylki kyljessä saman fleecen alla) ja nyt on sormessa reikä.
Pau2
Member
 
Viestit: 461
Liittynyt: 19 Elo 2005, 08:48
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Muhku » 03 Huhti 2007, 13:41

Me tullaan kyllä ehdottomasti kanssa tuffareihin, jos se on vaan jossain helposti tultavassa paikassa. Mäkin haluun tehdä värivertailuja, kuvista on niin vaikea sanoa mitään.

Mä kanssa ihmettelin tota siilien eri muotoa yksi kerta, on pitkulaa ja pötkylää. Kyöstikin kuuluu näihin pitkuiloihin, se on vähän kuin ruispuikula :D. Kääpiösiili se selkeesti on, edelleen ollaan alle 300 g.
Muhku
Member
 
Viestit: 77
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 10:55
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Siilien kuulumiset