Pikkupuiston piikkipallojen kuulumisia

Mitäs siellä...tuff?

ViestiKirjoittaja lafleur » 27 Marras 2007, 22:11

Jahas, äsken kuului pieni tömähdys huoneestani. Kävin katsomassa ja siinä se Randa näkötti sen rampin alapäässä mitä ei ole ennen kävellyt! Olin laittanut siihen houkuttimeksi kupillisen herkkuja. Ilmeisesti se tepsi. :) Mietin vaan että mikä se tömähdys oli...
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Kutri » 29 Marras 2007, 10:32

Täällä menee tosi hienosti, joka päivää Nalle edistyy jotenkin. Eilen oli uskaltautunut jo hereille ja juoksupyörään vaikka ei ollutkaan vielä kovin myöhä ja puuhailimme kotona. Yleensä se on odotellut pesässään ja vähän sieltä kurkkinut vaan..
tuli heti vastaan kun kaapin ovi avattiin ja suostui raksun avulla kädelle nostettavaksi ilman yhtäkään tuhahdusta. Köllötteli pussissaan hetken ja oli jotenkin hellyyden kipeä kun antoi kauheesti rapsutella ja nukkui kuono muhun päin ja antoi vaan silittää selkää vaikka olikin torkuilla. Siitä se sitten yhtäkkiä sai energiapiikin ja alkoi viipottaa niin mahdottomasti että meidän oma nukkumaanmenoaika hieman viivästyi ja sitten kun heräsin tikkana kuudelta aamulla Nallen kanssa tassupyykille taas niin nyt sitten pilkin loppupäivän täällä toimistolla..

Aamulla oli niiiin hirveä vauhti päällä että minä aamu-unisena en pysynyt ollenkaan sen perässä! Puol tuntia siinä kiipeiltiin olkapäälle ja juoksenneltiin kauheeta vauhtia pitkin poikin kuono väpättäen kunnes mun oli pakko laittaa se takas kaappiin riehuun ja lähteä töihin.
Silkkimadot ja etanat eivät ole vielä menneet alas, kaikki muu kyllä tyhjenee kupista. Ehkäpä sillä on niin paljon muuta parempaa tarjolla että jos ei niin nälkä ole niin voi sitten valkata että mitä syö ja jättää "pahat" lautaselle killuun.. :) Suostuiko Nalle noita kotonaan syömään?
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 29 Marras 2007, 11:58

Silkkimadot kyllä kelpasivat poikasille, mutta etanoita ei minulla ollut tarjolla.
Varmaan Nalle syö herkut ensin ja jos jotain jää, niin ruokaa on ollut tarpeeksi.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kutri » 29 Marras 2007, 12:31

Niin minä muistelinkin..ihmettelin oikein kun ei kelvannut vaikka muutamana päivänä jo olen kokeillut ja vielä sillain että olen laittanut pelkät silkkitoukat kuppiin yksinään jospa kävisi nälkäänsä hotkaisemassa ne sieltä mutta e-hei..aloin oikeen epäileen että onkohan ne nyt niitä silkkimatoja..mutta niin siinä purkissa kyllä lukee, ovat sellaisia aika isoja ruskeita vähän kotelon näköisiä jotka haisevat tosi pahalle?Luulin että ne olisivat herkkua..
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja lafleur » 29 Marras 2007, 16:54

Ääh, mä olin just kirjottanut piiiiitkän litanian kuulumisia kun mokasin jotain ja koko teksti katosi.. Möh.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 29 Marras 2007, 17:03

Öööö. Katsoin sitä purkkia, jossa luulin olevan silkkimatoja, eipäs ollutkaan vaan pillarsseja. Ne siis ovat kelvanneet siileille eivätkä paljon tuoksukaan, ovat sellaisia harmaita, pehmeitä pötkylöitä.
Ne haisevat taisi olla niitä, jotka eivät kelvanneet Laralle eikä yksillä tuffareillakaan juuri kenellekään. :=(
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja lafleur » 29 Marras 2007, 17:06

Orja huokaisee helpotuksesta ja sai viime yönä nukuttua runsaat 5tuntia. Syliteltiin sekä yöllä että aamulla <3
Randa löytää nyt itse lattialta ja muista kerroksista pesäkoppaansa yläkertaan :) Lisäksi se on aivan rakastunut punareunaiseen hiekkikseen, siellä se käy vähän väliä, kakoista ja pisseistä päätellen päivisinkin. Sinireunainen laatikko ei oikein innosta, vaikka sen tein nimenomaan luksuskylpyjä varten, se on n.40cmx35cm. Luulin että pieni tykkäisi mönkiä isommassa, mutta ei.
Edelleen on kaikki ruoka mennyt (paitsi raksut), tänään aamulla paino näytti 304g.
Tein pienelle fleece pussukan innostuneena siitä kun se kömpi taskuuni nukkumaan, mutta pussukka ei vielä ole kelvannut. Siinä on kyllä tutut hajutkin. Saattaa olla ettei Randa tykkää sen pohjasta joka venyy tassujen alla, kokeilen vahvistaa sen lattiamaisemmaksi ja tukevammaksi niin ehkä sitten.
Edelleen on aika vaikea hillitä ettei käy hipelöimässä prinsessaa päivällä, omasta puolestani en laskisi sitä hetkeksikään pois ja veisin mukana joka paikkaan ;)
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja lafleur » 29 Marras 2007, 17:07

Nonih, löytyhä se teksti. En tiedä mihin katosi ja yhtäkkiä pomppasi ikkunaan.. Tekniikan ihmelapsi.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja lafleur » 29 Marras 2007, 18:48

Menin äsken katsomaan josko Randa on syönyt aamiaisensa, ja kyllähän se oli :)
Pelästyin ensin että nyt sillä on joku kohtaus kun se vääntelehti koppinsa edessä, mutta sitten tajusin että se tekee vaahtista! Mun pikkuinen teki ekan vaahtiksen sitten tänne muuton :) Se on ihan uskomattomasti sen päälaella, en tajua miten on siihen sen saanut. Laitan siitä kuvia galleriaan.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja lafleur » 04 Joulu 2007, 11:11

Randa maistoi eilen pikkujoululahjaansa, etanaa. (ensimmäistä kertaa)
Se nappas etanan nopeasti suuhunsa, mutusti vähän aikaa ja alkoi puistelemaan ja nytkymään ihan kamalasti! Sitten se sylki etananjämät emännän kädelle ja teki etanavaahtiksen kylkeensä. Jipii.
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja lafleur » 04 Joulu 2007, 11:17

Nyt meidän tyttö jo löytää ihan vaivatta kerroksesta toiseen, käy kylvyssä molemmissa hiekkiksissä ja etsii innolla ruokaa. Juoksupyörän käyttö on ollut hyvin vähäistä.
Mammalle piikitellään koko ajan vähemmän, mutta tuhistaan mahtipontisesti silloin tällöin. Ruoka kelpaa ja paino on siinä 300g molemmin puolin.
Yllättävän sisäsiisti Randa on. Kakit ja pissit menee siististi hiekkiksiin, välillä vähän reunankin yli, ja juoksupyörän taakse joka ilta ilmestyy kakit ja lätäkkö kerta mami on laittanut siihen sanomalehteä. Vain pari kertaa on pienen papanan päästänyt syliin.
Niin ja on ruvennut näykkimään emännän käsiä.. Se kun ei aina muista pestä niitä ruokien käsittelyn jälkeen..
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Kutri » 09 Joulu 2007, 14:26

Vilkaisin tuossa että mitäs tänne on viimeksi kirjoiteltu..vähän laiskasti olen tänne kirjoittanut kun kohta viikon oon maannu kuumeessa kotona..

Nallella menee tosi hienosti! Virkeä kun mikä, pyöräilee kaiket yöt ja siitä on tullut oikea lötkön lötkö sylisiili.. :) raatoa tekee ja antaa massusta silittää. Ei oikeastaan piikittele tai tuhise juuri ollenkaan mitä nyt sellasta normaalia sillon kun oikein on vauhti päällä ja innostuu. Juoksee pitkin ja tuhisee itsekseen.. :)

Eipä siis mitään ihmeellistä kerrottavaa, täällä nautitaan täysin rinnoin siilistä ja siilillä näyttää olevan yhtä kivaa kun meillä. Nalle lähettää terkkuja Lara-mammalle! sekä muille sisaruksille! Mites Lara-mamma jakselee?
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 09 Joulu 2007, 16:03

Kiva kuulla Nallesta ja kiitos terkuista. Lara-mamma lötköttelee keittiössä ja Pilkku on hoidossa olkkarissa. Kummatkin tulivat päivällä kurkkimaan herkkupaloja. Kävin juuri ostamassa lisää hiekkaa, että saavat tytöt oiken pöllyttää. Mukavaa joulukuuta ja koitahan parantua.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja lafleur » 10 Joulu 2007, 20:01

Randallekin kuuluu hyvää. Asun nyt vähän yli viikon Mikolla ja Randa omassa aitauksessaan keskellä olkkaria. Siinä on onneksi lämmin, mutta on hankalassa paikassa tuo aitaus kun on ihan keskellä lattiaa. Ei voitu laittaa sivumpaan koska parvekkeelta vetää. Tulivat ihan hyvin toimeen kissan kanssa, molemmat aika kärsivällisiä ja yöllä Randa juoksenteli juoksupyörässä, leikki putkillaan ja söi kaiken muun paitsi etanat. Kisu seurasi ihmeissään perässä mutta ei näyttänyt Randa siitä välittävän.
Musta tuntuu että juoksupyörä on suuremmassa käytössä kun se on makuupaikan vieressä. Kotona kun makuupaikka on kaapissa niin ilmeisesti Randa tuntee olonsa lattialla turvattomaksi eikä uskalla temmeltää..
On ihana kun se selvästi tuntee orjansa eikä enää tuhisuta tai piikittele kun on käsissä. Rakastaa nukkua rinnan päällä lämpimässä <3 Edelleen nostaa piikit pystyyn ja tuhisee kun ekaa kertaa haen sen kaapista iltaisin, myöhemmin antaa sitten nostella ihan miten vain.
Eilen saatiin leikattua kynsi! Ei olla muuten vielä leikelty mutta yhdestä kynnestä oli ulkoreuna (n.1mm) lohjennut niin sen napsasin pois. Päivä päivältä kiinnyn enemmän piikkikkääseen prinsessaani :)
Masusta meillä ei olla rapsutettu, kaikkialta muualta kylläkin. Antaa kutittaa samettisen leuan alta ja otsasta. Nyt se on alkanut nauttimaan kun rapsuttelen kynsillä sen piikkien välistä! Siinä vaan saa varoa ettei se pelästy jotain ja hyppää niin että on piikit kynsien alla..
Terkkuja ja pusuja Laralle ja Nallelle orjineen!
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Alica » 16 Joulu 2007, 16:36

Onnea sisaruksille näin pikkasen etuajassa.Vuosi kohta tulee täyteen!Ja millainen vuosi!On aivan ihanaa ollut tutustua piikkiseen puhisijaan joka on pikku hiljaa kesyyntynyt "rennoksi pannukakuksi" =) Ei aina edes vaivaudu iltaisin kommentoimaan kun sitä pesästä hakee.Ruoka maistuu ja kylkiäisenä meille on muuttanut kukoistava matofarmi.
Onnea myös uusille sisaruksille orjineen ja antoisia siilihetkiä...
kuin myös Lara mammalle...ja Nukalle.
Joulutunnelmin : Mysäke ja orjat
Alica
Member
 
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Tammi 2007, 23:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

EdellinenSeuraava

Paluu Siilien kuulumiset