Mitä teette siilien kanssa?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Mitä teette siilien kanssa?

ViestiKirjoittaja Jupezu » 02 Tammi 2014, 01:17

Moi, pikasesti kattelin että missään ei löydy ketjua tälle aiheelle.

Mielessä on pyörinyt että mitä te muut aina teette siilienne kanssa illoin/öisin? Mitenkä tavallisesti käsittelette yms.

Meilläpäin Indyn kanssa lähinnä köllötellää sohvalla, katsellaan telkkaria ja ollaan vaan. Omassa huoneessa lasken vapaaks tutkimaan maailmaa jos itse olen hereillä. Siili on päässyt mm. koiran lelukorissa käymään ja kymmeniin valokuviin :D Ollaan myös annettu golfpallo jota se tykkää tökkiä ja pyöritellä, hupaisan näköstä.

Jotenkas, mitenkä te muut vietätte aikaa siilienne kanssa?
Avatar
Jupezu
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Loka 2013, 17:31

Re: Mitä teette siilien kanssa?

ViestiKirjoittaja Tapis » 02 Tammi 2014, 15:39

Aikalailla tuollalailla meilläkin menee. Köllittelyä, löllittelyä sohvalla, joskus jaloittelee valvotusti. Kynsien leikkuuta, kylvetystä tarvittessa ym.
Niitä on hauska seurailla kun ovat puuhatuulella.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä teette siilien kanssa?

ViestiKirjoittaja Jupezu » 02 Tammi 2014, 17:09

Itekkin huomannut kuinka mielenkiintonen kaveri siili on päivästä päivään, kun aina se keksii jonkun tavan yllättää. Oon huomannut että Indy ainakin, ellei muutkin siilit, on aika kreatiivinen eläin, tuntuu että joillain touhuilla on selkee merkitys, esimerkiks kun paperisilput tuntuu olevan tietyssä paikassa ja joskus nähty juoksemassa tiettyä liikerataa.
Avatar
Jupezu
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Loka 2013, 17:31

Re: Mitä teette siilien kanssa?

ViestiKirjoittaja Auron » 03 Tammi 2014, 04:24

Mie oon ottanut sen periaatteen, että joka ilta pitää löytyä aikaa siilien käsittelylle. Yleensä se aika onkin tuossa ennen ruuan antoa. Välillä ollaan sohvalla telkun ääressä, välillä kellitellään sängyllä ja välillä kipitellään lattialla tutkimassa. Lattialle jos päästää kumman vaan, niin hurjaa vauhtia tutkimaan mitä kaikkea löytyy! Kissatkin yleensä aina tulee paikalle katsomaan, että siilit taas liikenteessä, mutta kyllä nää tuhisijat näyttää kaapin paikan ja kissat väistyy!
Tuosta tietystä liikeradasta tuli mieleen, että kun tuota tyttöä estää menemästä jonnekin (nostaa siilin pois sieltä ja asettaa menemään toiseen suuntaan), niin silloin varmasti käännytään ympäri ja yritetään mennä uudestaan! Tämä yleensä toistuu useita kertoja, kunnes nostan siilin kokonaan muualle esim toiseen huoneeseen tai takas kaappiin juoksentelemaan, tai siili kyllästyy, että "no höh, en mene sitten sinne" :D
Auron
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 11 Helmi 2012, 17:32
Paikkakunta: Lappeenranta


Paluu Siilikeskustelu