Lemmikkisiili koulutukseen Oulun alueelta?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Lemmikkisiili koulutukseen Oulun alueelta?

ViestiKirjoittaja nonnuli » 01 Marras 2012, 01:19

Hei!

Olen eläintenhoitajan ammattitutkinnon opiskelija, osaamisalanani eläintenkoulutus. Opiskeluihini liittyen olen tutustunut näihin piikikkäisiin olentoihin mielenkiinnolla ja seuraava tehtävä olisi kouluttaa jollekin siilille jotakin. Kaipailenkin nyt siilin (virikkeellistämisestä ja aktivoinnista kiinnostunutta) omistajaa Oulun lähistöltä, kenen siiliä/siilejä voisin käydä jonakin päivänä kouluttamassa. Esim yhden viikonlopun aikana.

Tässä tehtävänanto:
"Nyt olet tutustunut tarkemmin teoreettiselta pohjalta valitsemaasi eläimeen.
Tutustu kyseiseen eläimeen käytännössä. Hanki itsellesi eläin tuttu joko läheltä tai kaukaa. Käy tutustumassa tähän yksilöön tarkemmin ja tee esittely kyseisestä eläimestä. Ota esittelyssä huomioon eläimen elinympäristö ja se, miten eläimen lajityypillinen käyttäytyminen on otettu huomioon.
Opeta eläimelle jotain. Työstä tähän koulutussuunnitelma ja tee tapahtumasta itse arvio. Videoi koulutustapahtuma."

Olen tutustunut siileihin jo käytännössäkin, joten nyt kaipailen koulutukseen sopivaa yksilöä. Reipas ja ruualle perso yksilö kuulostaisi lähtökohtaisesti erittäin optimaaliselta. Koulutus perustuu positiiviseen vahvistamiseen, ruualla palkitsemiseen ja koulutettavaksi kaavailin niinkin hurjaa temppua, kun pallon pukkaaminen. :D Ei ole siis piiruakaan tiukkapipoista hommaa, eikä itselläni ole mitään vakuuksia että koulutus onnistuisi, mutta repullinen huumoria ja kiinnostusta yrittämiseen tuon tullessani.

Oulun siilistit piikkejä ylös (naputelkaa vastausta)! :)

-Johanna
nonnuli
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Marras 2012, 00:53

Re: Lemmikkisiili koulutukseen Oulun alueelta?

ViestiKirjoittaja nonnuli » 07 Marras 2012, 00:14

No heeeei come on ystävät hyvät. Kai täällä nyt jollai on siili Oulussaki?!
nonnuli
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Marras 2012, 00:53


Paluu Siilikeskustelu