Vapaana juokseminen

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Vapaana juokseminen

ViestiKirjoittaja Aerosmithfani » 16 Joulu 2011, 23:25

Mun siili ei suostu juoksentelemaan lattialla ku mä oon paikalla, yöllä se juoksee pyörässä hulluna, mut pelkään ettei se riitä. Joka ilta päästän sen aina vähintään tunniks vapaaks ja syliin, mut lattialla se vaa möllöttää. Kesälle me tehää aitaus pojalle ulos. Mut nii, miten voisin sitä ulkoiluttaa? Yksin en sitä voi jättää vapaaks mun huoneeseen, koska mun huonees on niin paljon kaikkia reikiä jonne se tunkee (sängyn alusta, kirjotuspyödän taakse).
Aerosmithfani
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 21:30
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tiinuski » 16 Joulu 2011, 23:27

Mihin aikaan olet laittanut siilin lattialle?
Kokeile myöhään illalla ja vaikka hämärtää hieman huonetta, jotta siilille olisi enemmän yön tuntua. Lattialle voi laittaa vaikka omalta tuoksuvan fleecen, ettei tunnu siltä, että pelmahtaa keskelle täysin vierasta ympäristöä. Myös matoja tai jotain herkkuötököitä voi pari antaa lattialla ollessaan :)
Tiinuski
Member
 
Viestit: 192
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Aerosmithfani » 17 Joulu 2011, 13:12

Se on lattialla 10-12 aikaan :) kiitos vinkeistä
Aerosmithfani
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 21:30
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Bella » 17 Joulu 2011, 15:41

Jotkut siilit myös ei vaan yksinkertaisesti tykkää tai halua juosta lattialla, esim meidän rouva ei koskaan ole tykännyt juoksennella huoneessa vapaana vaan juoksee suoraan kaapin eteen ja yrittää kiivetä sisälle tai sitten juoksee mun jalkojen juureen ja jää siihen köllöttämään :) Sitten taas herra kyllä juoksee ku hullu ympäri ämpäri minkä vaan kerkeää :D
Mutta tuo on hyvä mitä tiinuski sanoi että hämärtää valoja ja laittaa omaa fleeceä lattialle :)
Bella
Member
 
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Syys 2009, 11:03
Paikkakunta: Turku / Tukholma

ViestiKirjoittaja Napoleon » 17 Joulu 2011, 19:23

Minun siilikään ei alkuun uskaltanut juosta vapaana vaan piiloutui aina fleecen alle. Myöhemmin se sitten rohkaistui ja lähti tutkimaan huonetta.
Saisitko aidattua jollain näitä hankalia paikkoja? Minä olen aidannut kämppäni niin ettei Napoleon pääse esim. sohvan alle tai sähköjohtoihin.
Napoleon
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 02:46
Paikkakunta: lahti / kuopio

ViestiKirjoittaja Aerosmithfani » 17 Joulu 2011, 22:58

Pistin valot kokonaan pois, verhot kiinni ja tukin raot. Laitoin myös iihan pienen palan fleeceä lattialle, koska jos laitoin ison, nii siili meni tyytyväisenä vaa nukkumaan. Nyt se käppäilee tossa lattialla, kiitos vinkeistä! :)
Aerosmithfani
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 21:30
Paikkakunta: Finland


Paluu Siilikeskustelu