Siilin todella paha ulosteen haju!

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Siilin todella paha ulosteen haju!

ViestiKirjoittaja Saitsiin » 13 Elo 2011, 10:38

Niin elikkä, sitä olisin kyselly, että mikä on normaalia ulosteen/siilin hajua, jos sellasta nyt edes on?
Nykyisin Keijun kaappi haisee ihan törkeen pahalle, vaikka pesisin sen joka päivä (mitä en kyllä tee). Ennen ei tarvinnut kun kerran viikossa pestä kunnolla koko kaappi ja hajut oli ihan siedettäviä, mutta nyt kaappi pysyy hillityissä hajuissa korkeintaan päivän siivouksen jälkeen. Osa syy varmasti on juoksupyörä, mikä haisee jo valmiiksi tunkkaiselle, vaikka kuinka pesisi. Ja kun se haju on siis todella pistävää ja väkevää. Koko olohuone haisee yön jälkeen, kun on käyty tarpeilla. Keiju kyllä tekee tarpeensa aika hyvin hiekkalaatikkoon, jonka hiekka pitääkin vaihtaa usein, koska se haisee heti todella pistävälle. Vedet tulee yleensä silmiin, kun hiekkaa vaihtaa. Ja koko siili haisee sen seurauksena, että hän tietysti peseytyy samassa hiekassa. :D
Jotenkin toivotonta, kun ei voi sohvalla istua kaapin vieressä, kun haju on niin paha...
Olen yrittänyn siivota tiuhaan; ei auta. Ja antaa olla sotkuisena pidempiä aikoja; mutta sekään ei auta.
Mitä ihmettä? Ja kun tätä on nyt ollut ehkä viimeiset puolisen vuotta. Jos sitäkään...
Saitsiin
Member
 
Viestit: 15
Liittynyt: 22 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tapis » 13 Elo 2011, 11:22

Hei
Ainakin virtsatieinfektio tekee pistävää hajua siilillä. Mulla on yhdellä siilillä ollut muutama infektio - ja haju oli pistävä, mutta lähinnä pistävä pissan haju. Suosittelen eläinlääkärille menoa kyllä.
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja Bella » 14 Elo 2011, 19:29

Tosiaan virtsainfektio on sellanen ammoniakin hajuinen pistävä HUH löyhkä, mun siilillä oli kans se, sen huomaa kans siitä jos siili käy tiheämmin pissalla. Toisinaan täällä vieläkin haisee kaappi kammottalle mutta se johtuu tuosta siiliherrasta joka nyt vain haisee voimakkaammalle kun tyttösiilini, hän ei haise melkein ollenkaan. Myös jos siili juo vähemmän niin pissa haisee väkevälle varsinkin kuivuessaan.
Hyvä idea viedä eläinlääkäriin ja tarkastaa että kaikki on kunnossa!
Bella
Member
 
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Syys 2009, 11:03
Paikkakunta: Turku / Tukholma


Paluu Siilikeskustelu