käykö teidän mielestä siili 12 vuotiaalle??

Yleinen siilikeskustelufoorumi

käykö teidän mielestä siili 12 vuotiaalle??

ViestiKirjoittaja mjarru » 26 Syys 2009, 15:57

Minun mielestä käy, kunhan on tarpeeksi innostusta ja josvanhemmatkin ovat kiinnostuneet mutta jos vanhemmat eivät ole mielestäni siilin ostoa voisi harkita vähän isompana
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi

ViestiKirjoittaja lafleur » 26 Syys 2009, 16:15

Kyllähän se käy, on paljon vastuullisia 12vuotiaita ja ehkä nuorempiakin jotka hoitavat siilinsä hyvin. Itse en olisi varmaan 12vuotiaana ollut hyvä siilinomistaja koska olin niin laiska, koirakin jäi lenkkeilyttämättä. Riippuu ihan ihmisestä.

Tietenkin vanhempien osallistuminen on toivottavaa, ja minun mielestäni alaikäisen lapsen lemmikin vastuu kuuluu vanhemmille. Muistan yhden naisen, joka oli hankkinut akvaarion ja kaloja tyttärelleen. He olivat sopineet että kalat ovat tytön ja vain tyttö hoitaa niitä. Sitten tytön mielenkiinto loppui mutta äiti totesi että eivätpä nuo kalat minun ole, ja sinne ne kituivat kuoliaaksi likaisessa akvaariossa...
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jennimaria » 28 Syys 2009, 10:18

Minun mielestäni taas ei käy, itse en ketään riittävän "vastuullista" lasta tunne.
Jennimaria
Member
 
Viestit: 218
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 17:09

ViestiKirjoittaja 3mma » 28 Syys 2009, 14:58

Hmm... No se riippuu ihan lapsesta. Jos on tarpeeksi mielenkiintoa tutustua lajiin, sen hoitoon, ruokintaan, ja käyttämään illalla aikaansa siilin kanssa seurusteluun, sen ruokkimiseen, terveydentarkkailuun, siivoamaan riittävän usein siilin asumuksen ja hoitamaan sille hoitopaikan mahdollisen matkan/tm. muun poissaolon puolesta, niin kyllä? Ja tietysti viimekädessä vastuun ottaa aikuinen.

Itse täytän marraskuussa 12, ja omistan siilin. Ensimmäisen siilin sain kai kymmenvuotiaana. Siili asuu huoneessani suuressa puu/lasiterraariossa (140x80, plus pieni yläkerta jne) jonka siivoan aina tarpeeksi usein. Illalla laitan siilille ruoan ja veden. Huolehdin tarpeellisista vitamiinilisistä ym. jauhelihan päälle. Sylittelen, leikin, jne. Denverin kanssa iltaisin. Jos lähden jonnekin/menen yöksi kaverille, pyydän äitiä/veljeä tm. laittamaan sille ruokaa ja tarkistamaan että se on terve.
3mma
Member
 
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Tammi 2009, 01:11
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja seep » 06 Loka 2009, 17:57

Sain itse ensimmäisen siilini n. 12 vuotiaana ja hyvin hoisin sitä, että riippuu tietysti onko nuorella ennen ollut minkäänlaista lemmikkieläintä, miten tämä on hoitanut sitä?

+ pitää huomioida ettei siili ole kuten muut lemmikit. :)
seep
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Elo 2006, 12:56
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja mjarru » 06 Loka 2009, 20:15

Tiedän, minulla on koira,kissa ja on ollut hamstereita ja lintuja ja on myös kaloja:) kiitti
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi

ViestiKirjoittaja Tipee » 26 Heinä 2010, 20:39

Mä sain siilin 11-vuotiaana, puolitoista vuotta sitten. Hoidan sen itse, mutta joskus saattaa vanhemmat auttaa jos oon vaikka kipeenä tai poissa kotoa. :) En kyllä ikinä jättäisi siilin hoitoa vanhemmilleni, itsehän sitä niin kovasti kinusin ja lopulta sain sillä ehdolla että se on sitte minun vastuullani.
Tipee
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 15:01


Paluu Siilikeskustelu