Itä-Suomen siilinomistajat

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Itä-Suomen siilinomistajat

ViestiKirjoittaja Hadhafang » 26 Maalis 2007, 19:37

Heipsis kaikille!
Olen suht tuore siilinomistaja ja olisi kiva tietää keitä kaikkia muita kohtalotovereita asuu lähistöllä. Täällä puhutaan paljon pääkaupunkiseudusta, tampereesta ja oulustakin mutta täällä päin on tuntunut olevan hiljaisempaa.

Siispä toivoivoisin, että jos tunnistat itsesi Isä-Suomalaiseksi niin kertoisit hieman itsestäsi ja siilistäsi :)

Mie oon Anni 20w ja miun pitäs valmistua uskonnon ja psykologian opettajaksi. Asustan Joensuussa tuleva mieheni ja Amanda siilini kanssa. Amanda on vähän ujo, mutta tempperamenttinen siilineiti. Hiukan nirso ja hienohelmainen :) Amanda tuli meille viime syyskuussa Mikkelistä Ainu-Sipriinan ja Munkin poikueesta.
Hadhafang
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2006, 23:35
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja merjah » 26 Maalis 2007, 23:20

Meidän perhe asuu Kuopiossa. Perheeseemme kuuluu vähän päälle nelikymppiset vanhemmat, kaksi lukiolaispoikaa sekä afrikkalaiset kääpiösiilit Osku, Harry, Roope ja Merlin. Osku tuli meille eläinkaupasta 2,5 vuotta sitten ja kolme muuta siiliämme ovat Oskun jälkeläisiä.

Olisi mukavaa, jos joskus saataisiin paikallistoimintaa tännekin päin. Mistähän löytyisi innokas vetäjä?
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Roosa » 27 Maalis 2007, 10:23

Olitkohan sama Anni kenen kanssa oli aiemmin puhetta kimppatilauksista ig:n ja mailin kautta, mutta esittelenpä kuitenkin itseni minäkin :)

Eli olen Marika, 23v ja myöskin Joensuusta. Omistan kaksi piikkiäistä, eli Auringonkehrän Ulpun ja Jimmy-Rölli Huopakorvan. Ulpu on saapunut meille kesällä 2004 Suvilta Kuopiosta ja Rölli niinikään kuopiolaisesta eläinkaupasta saman vuoden marraskuussa :)
Roosa
Member
 
Viestit: 432
Liittynyt: 21 Touko 2004, 13:38
Paikkakunta: Outokumpu

ViestiKirjoittaja Marianne » 27 Maalis 2007, 16:20

Marianne Joensuusta ja tällä hetkellä mulla on kolme siiliä: Yökankaan Usva, Metsännenän Nukka ja Metsännenän Pihla. Näistä kaksi jälkimmäistä on omia kasvatteja. Kasvatan siis valkovatsoja nimellä Metsännenän (nyt siilit eläkkeellä). Matotaivaaseen on siirtynyt jo Tuhto ja Herra Nenä... <a href="http://www.lemmikkisiilit.net" target="_blank" rel="nofollow">www.lemmikkisiilit.net</a>

Asun talvet Joensuussa opiskellen mieheni Arton ja tyttömme Viljan (1v) kanssa. Meillä on myös 2 koiraa, jackrussellinterrieri Tuisku ja sheltti Nala. Kesät olemme Tampereella työn takia (Tampereelle palaammekin vuoden sisään...)
Ammattini on kulttuurintutkija, mutta teen töitä myös ravintola-alalla.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja pupunen » 27 Maalis 2007, 23:22

Suvi onpi nimeni, ikää täpärästi 29v. :) Kasvattelen siilejä nimellä SY-Auringonkehrä. Kotosalla on kaksi omaa siiliä, Iiris (tuttavallisemmin Mamma), joka on 4-vuotias eläkeläisrouva sekä Yökankaan Aurora eli Auris 1v 2kk ( ja tällä hetkellä myös hänen viisi kolmen viikon ikäistä poikastaan).

Asustelen Kuopiossa mieheni Mikon, siilien ja Rocky Jackrusselinterrierin kanssa. Opiskelen lääkiksessä, edellisessä elämässäni olin biologi. Minäkin tapaisin mielelläni muita siilistejä, vaikka olenkin olevinani aina niin kiireinen (tosiasiassa lempiharrastukseni nukkuminen vie puolet vuorokaudesta).
pupunen
Member
 
Viestit: 1175
Liittynyt: 12 Syys 2003, 21:52
Paikkakunta: Kuopio, Finland

ViestiKirjoittaja Hadhafang » 28 Maalis 2007, 11:58

Joo Roosa juttelit silloin minun kanssa :)

Ja mustakin ois kiva joku tapaaminen. Voisin jonkun kanssa sellaista järkkäilläkkin, jos aika antaa periksi ja halukkaita tulijoita olisi.

Onko täällä päin ollut yhtään tapaamista?
Hadhafang
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2006, 23:35
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Marianne » 28 Maalis 2007, 12:06

Voi toki :) Kuopiossa järkättiin eka sivumiitinki jo 2004 helmikuussa...
Ja hauskaa oli! Joensuussa on jo muitakin siilistejä (tiedän ainakin 4 vielä lissää), ja Kuopiossakin.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Kaisa » 28 Maalis 2007, 14:43

Kuopion 2004 miitinki on liki legendaarinen tai ainakin siihen osallistuneena se on ikimuistoinen :)

Ihan en Itä-Suomessa taida asua, lähellähän tämä Jyväskylä kuitenkin on, joten yhteyksiä sinne itään on tullut pidettyä jo ihan alusta lähtien.

Minun ilonani elää kaksi siiluraista. Vanha herra Itäsauman Viljami, eli Viltsu jolla on ikää jo hieman yli 4 vuotta sekä Tiny Black Isadora eli Issu joka puolestaan täyttää kohta 3 vuotta. Kasvatustakin olen yrittänyt SY Itäsauman nimellä, mutta nyt meillä on menossa kasvatustauko. Siilien lisäksi meillä on pari kissaa sekä akvaario ja tuliliskoja.

Perheeseeni kuuluu mieheni lisäksi vielä tällä hetkellä mahassa asustava esikoisemme.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Hadhafang » 03 Huhti 2007, 13:12

Kuinkas moni täällä olisi tulossa tapaamiseen, jos sellainen järjestettäisiin?

Minä ainakin :)
Hadhafang
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2006, 23:35
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja merjah » 03 Huhti 2007, 13:55

Meilläkin on ollut pari pienimuotoista siilitapaamista. Syksyllä 2005 järjestettiin ihan yleinen tämän alueen siilistien tapaaminen ja viime syksynä pidettiin omien siiluraistemme jälkeläisten tapaaminen. Nyt on itsellä niin tiukka kevät opiskelujen suhteen, että en jouda tapaamisia järjestämään. Jos tapaaminen jossain Joensuu - Kuopio - Jyväskylä -akselilla järjestettäisiin, niin ilman muuta tultaisiin mukaan.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja riisi » 03 Huhti 2007, 14:37

täällä kuopiossa asustelee iina neljän siilin voimin Pessin Nessan Munkin ja Epun :) Kasvatan näitä Eedenin ihania piikkopalloja :) lisäksi kanssamme asustaa harmaapapukaija rolle ja sinikelta-ara remu.

tapaaminen olisi kyllä oikein mukava juttu tällekkin alueella :)
riisi
Member
 
Viestit: 256
Liittynyt: 09 Joulu 2004, 18:36
Paikkakunta: kuopio

ViestiKirjoittaja Fish66 » 04 Huhti 2007, 17:03

Vielä ilmoittautuisi yksi siilin omistaja (tai siilin omistama). Asumme Joensuun lähikunnassa. Talouteen kuuluu muun väen lisäksi siilineiti Essi. Uskomattoman kiltti ja suloinen siili. Kun iltaisin Essi oleilee sylissä, niin se tutkii tosi kiinnostuneena ihmistänsä. Terveisiä kasvattajalle sinne Kuopioon. Essi on juuri sellainen kuin lupasit meille varattavan, erityisen kilttiluonteinen.
Fish66
New member
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:45

ViestiKirjoittaja riisi » 04 Huhti 2007, 19:24

Kiva kuulla että essi voi hyvin ja on kasvanut ihanaksi siiliksi! :) terveisiä sinnekkin ja essilla matoja äiskältä ja iskältä + kasvattajalta !
riisi
Member
 
Viestit: 256
Liittynyt: 09 Joulu 2004, 18:36
Paikkakunta: kuopio

ViestiKirjoittaja kettu » 05 Huhti 2007, 07:20

Kuopiossa asustelee myös Krista avopuolison kanssa. Meidän perhettä ilahduttaa kolme piikikästä Väinö (Eedenin North Star), Mona ja Siiri (Eedenin Kasandra). Kasvattelen siilejä nimellä SY Tuhaus.

Tapaaminen olisi Kyllä kiva juttu myös tällekkin alueelle :)
kettu
Member
 
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Touko 2006, 21:17
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kahvitee » 12 Loka 2007, 17:54

Olen etsimässä meidän perheelle kääpiösiiltä, mistä voisin alkaa etsiä? muualta kuin täältä? Ja siis joensuussa asustelen
Kahvitee
New member
 
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Elo 2007, 11:31
Paikkakunta: Joensuu

Seuraava

Paluu Siilikeskustelu