Kummia unia..

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Katinka » 02 Syys 2007, 13:31

Pitkästä aikaa tosi hirveä painajainen, heräsin yöllä hiestä märkänä. Tämä ei ole ihan heikkohermoisille:
Oli Tuffarit, ja ne oli järjestetty johonkin urheilukentän tyyppiselle isolle hiekkakentälle. Porukkaa oli satoja, kenttä oli täynnä siilien varusteita ja pesäkoppeja ja bokseja.
Meillä oli Muska ja Pate mukana. Juhla rupesi loppumaan, ja jengi alkoi virrata autoilleen siileineen. Minulla oli Pate kopassa ja yhtäkkiä huomasin että Muska puuttuu.
Lähdin etsimään ja kiersin tuloksetta koko kentän. Kyselin joka vastaantulijalta, onko mukaan tullut vahingossa ylimääräistä siiliä. Kukaan ei ollut nähnyt sitä, ja minä etsin enkä löytänyt. Siinä vaiheessa itkin jo vuolaasti ja sain apuvoimia etsintöihin.
Joku sanoi minulle, että tullaan seuraavana päivänä uudelleen etsimään. No, seuraavana päivänä etsimme ihmisten kanssa Muskaa kentältä. Sinne oli jostain syystä hylätty pesäkoppeja ja bokseja. Kenttää ympäröi oja, josta kauhukseni löysin useita kuolleita siilejä, ja joitain kuolemaa tekeviä...
Ihmiset kääntelivät kuolleita siilejä ympäri, eikä yksikään ollut Muska. Hylättyihin pesäkoppeihin oli myös jätetty todella sairaita siilejä. Osalla oli valkosia homeläikkiä siellä täällä, ja osalla oli silmät pullistuneet päästä sairauden takia.. Itkin vielä vuolaammin niiden siiliparkojen puolesta, mutta yksikään niistä ei ollut Muska.
Heräsin kauhuun ja aamulla piti mennä tarkistamaan että Muska on tallessa, makuuksista kuului kiukkuinen tuhahdus kun kokeilin sitä :)
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Piikkipallero96 » 07 Syys 2007, 20:28

Voi Miten kauhee uni!!
Mä ainakin oisin saanu sydärin!!!!! Onneksi se oli vaan uni.... *huh*
Piikkipallero96
Member
 
Viestit: 40
Liittynyt: 06 Elo 2007, 06:49
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja merjah » 08 Loka 2007, 09:20

Viime yönä näin pitkästä aikaa siiliunta. Siinä oli kymmeniä siilejä. Jostain syystä nämä siilit oli tuotu meille hoitoon. Niitä oli peittojen alla lattialla. Yksi ruskea siili niiskutti, kun sillä oli nuha. Sitten näin sen hakevan nenäliinan ja niistävän nenänsä. Huolestuin, kun toinenkin siili niiskutti ja pelkäsin kaikkien sairastuvan. Ihmettelin myös kovasti, miksi siilit oli tuotu meille. Uni johtui varmaan siitä, että Harryn poismenon jälkeen olen vähän hysteerisesti tarkkaillut muiden siiliemme vointia ja mahdollisia patteja. Koko ajan on kova huoli ikääntyvien siilipoikiemme hyvinvoinnista.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja suvijohanna » 08 Loka 2007, 21:39

Minä näin lähiaikoina melkoista painajaista. taitaa olla myös osastoa
"ei herkkähermoisille":
Unessa Artturi touhusi ja kiipeili laatikoiden tms. päällä. Mietin vielä, että laatikot ovat niin matalia, että ei haittaa vaikka Artturi tulisikin alas niiden päältä. Ja kohta Artturi putosikin enkä ehtinyt ottaa kiinni. Siili jäi maahan paikalleen kyljelleen makaamaan (meillä on siis eepee ja ne ei kai kukaan makoile rauhallisesti paikoillaan). Nostin Artturin varovasti syliini, mutta siilin pää oli pudotessa haljennut ja puolet päästä jäi lattialle! Tähän heräsin ja olin jo menossa tarkistamaan, että Artturilla on kaikki kunnossa mutta juoksupyörästä kuului niin suloinen tepsutus, että en viitsinyt häiriköidä ja laittaa valoja päälle.
suvijohanna
Member
 
Viestit: 121
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 21:34
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Katinka » 21 Huhti 2008, 11:23

Aika outo uni taas viikonloppuna:
Asuimme jossain ihan muualla ja Muska ja Pate olivat päässeet irti ja tehneet poikasia keskenään, ja poikaset taas edelleen lisääntyneet keskenään.
Meillä oli kymmeniä siilejä, erikokoisia ja -näköisiä, osa epämuodostuneita ja kummallisen värisiä. Yhdessä siilissä oli kaksi siiliä kiinni toisissaan peräkkäin.
Siileistä tuli myös loisia kauheat määrät. Toukkia meni pitkin lattioita, ja toukista kuoriutuneita sittisontiaisen kokoisia ruskeita kuoriaisia, joita yritin tappaa kengällä.. Kauhea uni!!
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Kutri » 23 Huhti 2008, 11:57

Meillä on tuo mun parempi puolisko tunnustanut tässä yhden kuukauden sisällä pari kolme kertaa että on nähnyt unia madoista..yhdessä unessa jauhomadot olivat mertin mittaisia ja toisessa mä olin kuulemma suuttunut ja heittänyt jauhomatoja suoraan päälle ja sitten niitä oli mönkinyt pitkin poikin..
Voi tota miesressua..ei tarvi ton perusteella arvailla että kumpi kammoaa meidän ruokaötököitä enemmän, minä vai mies..Tosin tätä ei kyllä vieläkään tunnusteta ääneen mutta.. ;)
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Katinka » 29 Huhti 2009, 11:14

Pitkästä aikaa hassu siiliuni, tämä ei yllättäen olekaan kauhu-uni:
Olin ostamassa ep:tä, ja kävin ostamassa sen kirjakaupasta! Hinta pienellä tytöllä oli 140? ja sen nimi oli Iida.

Laitoin siilin taskuuni ja lähdin kotiin joka olikin lapsuudenkotini. Pihalla naapurit huutelivat käymään ja katsomaan heidän uusittua sisustustaan. Otin siilin taskusta syliin ja menin sisälle. Naapurit olivat maalanneet kotinsa jokaikisen seinän vaaleanpunaisella. Katselin ympärilleni ja pikku siili venytteli sylissäni ja venyi järjettömän pitkäksi pötköksi. Silitin sitä ja piikit olivat muuttuneet pehmeäksi karvapeitteeksi :)
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Katinka » 09 Kesä 2009, 11:07

Hirvitys mikä uni viime yönä:
En ymmärrä mistä tällaista taas tuli, Muska ja Pate olivat jotenkin päässeet taas samaan huoneeseen ja löysin ne nukkumasta vierekkäin. Pelkäsin heti että pahin on tapahtunut ja nostin Muskan syliin. Sen alta kierähti sormenpään kokoisia piikikkäitä poikasia! Olin aivan kauhuissani, laskin niitä olevan yhdeksän. Aloin ja hätäillä mitä niiden kanssa tehdään, eihän niitä voi myydä eikä itsekään pitää. Mies sanoi sitten että koska ne ovat vielä niin pieniä, ne voisi tiputtaa kattilaan kiehuvaan veteen, päästään kerralla eroon!!!

Huih, aamulla oli ihan huono olo tuollaisen jälkeen.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja lafleur » 09 Kesä 2009, 17:23

Kamala! Kylläpä on sulla unet! :p
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tapis » 09 Kesä 2009, 20:46

Itse en ole siiliunia juuri nähnyt (tai ei muistu mieleen), mutta hyvä työkaverini näki unta, että tulivat miehensä kanssa meille kylään. Ajoivat autolla talon pihaan ja piha oli ihan mustanaan siilejä!
Minä seisoin ulkoportailla tuiman näköisenä ja kaveri oli pakokauhun vallassa autossa, että kauheaa jos ne on ajanut niiden siilien päälle, kun niitä oli piha niin täysi ettei ulos jalalla uskaltanut tulla, ja pelkäsi että ovat ajaneet ehkä jonkun ylikin.
Mä olen varmaan sille vähän liikaa kertonut siilijuttuja kun se alkaa jo näkee painajaisiakin :D Pitää varmaan rajoittaa :DDDD
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja MariK » 22 Kesä 2009, 09:52

Näin viime yönä vähä hassua unta. Alko naurattaa ku aamul sitä kelasin mieless.. Meijän perheeseen oli syntyny vauva.sain sitä sitten joku päivä lähteä viemään vaunuissa ulos. Lähdin bussil johonki kauemmas ja bussikuski tuli jostai ihmeen syystä tarkistamaan, et siel vaunuis tosiaa on jotai. No aloin "kaivaa" vauvaa vaunuista ja se vauva olikin muuttunu SIILIKS. Vähän siinä ittekki kummastelin et miks mulla onki siili sylis, mut ei se nii oudolta kumminkaa tuntunu. Siin sitte selitin kuskille vähä punastuneena mut ylpeenä et "nii, täs tä vauva on, tää on mun pikkusisko.eiks ookki ihana." :D
MariK
Member
 
Viestit: 203
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:28
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tapis » 22 Kesä 2009, 19:33

Jaahas. Pahimmanlaatuinen vauva-siili-kuume ihan selvästi :D
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

ViestiKirjoittaja rafu » 27 Kesä 2009, 20:37

mä näin sellasta unta että siili pelasti päiväni
Siis kaikki alkoi kaverini pihalta.Olimme ja puhuimme parin kaverin kanssa iloisesti sitten puska rapisi.Siältä tuli karhun kokoinen käärme.Sitten siili hyppäsi talon katolta ja alkoi tapella käärmeen kanssa.siili sai pahoja osumia mutta kesti kuten sankarit elokuvissa.sitten lopulta toinen siili hyppäsi katolta ja tyrmäsi käärmeen(¤_¤)
rafu
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 22 Touko 2009, 14:33

ViestiKirjoittaja Helpura » 09 Kesä 2010, 12:02

yäk. näin viime yönä semmosta, että keskellä päivää Homer tassutteli olohuoneessa ja parvekkeen ovi oli auki. Homer juoksi parvekkeelle ja oli peräpäästä kiinni parvekkeen lattian ja seinän välistä,(noin 5cm rako) ja olin ihan hätääntyny, kun kerta asumme viidennessä kerroksessa. Koitin metsästää pojan siitä pinteestä, mutta se luiskahti alas kadulle.... (O.O) viidennestä kerroksesta...

Sitten menin pistämään kenkiä jalkaan ja avaimia kaulaan, kunnes olin hississä, joka oli muuttanut kerroksemme numeron 155 ja alakerros oli 39. Siinä kesti tuhottoman kauan, ennenkuin pääsin alas, ja jostain syystä, lähdin luokkaretkelle satamaan... (O.O)

Sitten kysyin siellä, että voinko lähettää äidilleni tekstiviestin, että menisi etsimään Homeria. Äiti ei vastannut viestiini.

Kun tulin kotiin takaisin, menin etsimään sitä äidin kanssa. Löysimme kuolleita leppäkerttuja autojen alta (kun kerran kadulle se putosi) ja löysimme sen jonkun hyllykön(?) alta heittelemästä palloa. Siellä se siis oli elossa..

Onneksi äiti tuli herättämään minut siitä kammottavasta unesta...

Unen opetus, älä päästä siiliä parvekkeelle.
Helpura
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja seep » 17 Kesä 2010, 17:50

Itse en tätä unta kyllä nähnyt, mutta poikaystäväni kertoi tänään minulle unesta jossa esiintyi edesmennyt Hertta-siili. Olimme kuulemma vieneet sen ulos ja se muuttui kilpikonnaksi ja juoksi karkuun. Sitten se katosi.

Tarinan yksityiskohdattomuus oli mielestäni hassua. Itse olen useinkin nähnyt unta jossa esim. on ollut hevonen joka muuttuu avaimenperäksi. :D
seep
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Elo 2006, 12:56
Paikkakunta: Finland

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu