Sisustus ja maalaus?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Sisustus ja maalaus?

ViestiKirjoittaja Korahdus » 30 Maalis 2007, 21:21

Heips!
Tarvitsisin apua eräissä asioissa,jotka tulevat ilmi kysymyksissä.
1.(meille on tulossa kaksi,vessaa,yksi katollinen,toinen katoton)Minne vessat kannattaisi sijoittaa,esim.lepopaikan lähelle tms.?
2.haluaisin maalata asumusta,ehkä vessatkin,millä maalilla tämän voi hoitaa?Ettei siili vain nuole sitä,ja saa myrkytystä tai jotain?Ja voiko spraylla maalata jotain?
Kiitos ja kummarus!
Korahdus
Member
 
Viestit: 59
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 17:59

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 30 Maalis 2007, 21:39

Meillä siilu tykkää käydä hiekkiksessä vähän kauempana nukkumapaikasta. Ei halua vessaa ihan makkarinsa viereen.
Katoton vessa on minulla ollut pahvilaatikossa niin ei hiekat lentele ympäriinsä ja siili tykkää asioida hämärässä.

En tiedä maalien myrkyllisyydestä. Ainakin vesiohenteiset maalit pitäis olla aika myrkyttömiä ihmisille ainakin. Jos maali kuivuu hyvin useamman päivän niin en usko että siili sitä maistelee. Eihän kai siilit muutenkaan jyrsi esim huonekaluja tai maalattuja lattioita ym.

Meillä on sisältä lakattu pesälaatikko eikä sitä ole siilit nuolleet. Ei kyllä oikein tykänneet siitä muutenkaan.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Nea » 30 Maalis 2007, 23:59

Itsekin sijoittaisin (ja olen sijoittanutkin...) vessat mahdollisimman kauas pesäkopista (välissä kolme kerrosta ;)). Lisäksi suosittelen sijoittamaan lähelle juoksupyörää niin siili saattaa pitää pyöränsä siistinä ja sotkut ainakin kertyvät suunnilleen samaan paikkaan, mikä helpottaa siivousta.

Itse kysyin myrkytöntä maalia maalikaupasta siilitaloa rakentaessamme, ja meille suositeltiin Tikkurilan Helmi-sarjaa. Ovat vesiohenteisia ja niitä käytetään pikkulapsien huonekaluihin yms. eli suht. turvallisia. Tietysti pitää antaa kuivua hyvin, että kaikki mahdolliset höyryt haihtuvat ;)
Nea
Member
 
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Elo 2005, 00:37
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Korahdus » 31 Maalis 2007, 12:49

<u>Kiitos,Nea ja Anitta2!</u>
Korahdus
Member
 
Viestit: 59
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 17:59

ViestiKirjoittaja Nami_siiluska » 26 Heinä 2007, 23:54

Mun siili ei taas käy vessassaan, jos se on kerroksenkin kauempana nukkumapaikastaan, ellei se sitten muten vain ole vessakerroksessa.

Siitä maalauksesta. Siili ei varmaankaan maalia nuole, mutta ei se varmastikkaan kamalan ihanalta tuoksu.. :D (Ainakaan aluksi)
Nami_siiluska
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 13:39


Paluu Nikkarointi & vinkit