Olisiko tämmöien koti siilille hyvä?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Olisiko tämmöien koti siilille hyvä?

ViestiKirjoittaja Cupla » 26 Heinä 2006, 12:24

Kuva johon siilin koti tulisi. <br><a href="http://www.freewebs.com/lisaakuvaa/siili.JPG" target="_blank" rel="nofollow">www.freewebs.com/lisaakuvaa/siili.JPG</a> <br> <br>Ajattelin että tuo kaappi jonka päällä on tuuletin lähtee muualle, ja sitten siirrän kauemmaksi tuota kuvan reunassa näkyvää vitriiniä. <br>Seinän ja vitriinin väliin tulee tämä kaappi tosin se on yhden kerran korkeamp kuin kuvassa oleva kaappi, vaihdan siihen tietenkin ovet. kuva on hieman sumea --> <a href="http://www.freewebs.com/lisaakuvaa/kaappi.JPG" target="_blank" rel="nofollow">www.freewebs.com/lisaakuvaa/kaappi.JPG</a> <br> <br>Sitten sohvaan asti tulee sille ''taapertamis'' tilaa. <br> <br>onko semmonen koti siilille liian pieni?
Cupla
Member
 
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 17:50
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja tini » 26 Heinä 2006, 13:34

Ihan hyvältä suunnitelmalta näyttää. Kaappikin on ihan hauska ja turvallinenkin ratkaisu, jos kotona on (tai kylään tulee) koiria tai pieniä lapsia. Laarin reunat kannattaa varmuudeksi korottaa kyllä 40cm, siitä ei pitäisi siilin tulla yli. Lämpöä kannattaa talvella mittailla (ja kyllähän te tiedätte vetääkö ikkunasta vai ei) ja mikäli se uhkaa kauhean alas tippua, niin lämpömatto kehiin vaan :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Cupla » 26 Heinä 2006, 17:03

Joo, aita siihen tuleekin eikä sohva ole siinä kohdin aitana. <br>Kyllähän huonessa ihan lämmin on, mutta silti taidan lämpömaton hankkia, koska talvella voi lämpö tippua 20 :neen. <br>Ikkunat kyllä uusitaan ehkäpä piakkoin kun ne ovat aika vanhat. =)
Cupla
Member
 
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 17:50
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Cupla » 09 Elo 2006, 21:25

Muuten, mittasin joku päivä sitten kaapin syvyyden noin 42 cm. <br>Sopiva?
Cupla
Member
 
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Heinä 2006, 17:50
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja MiaE » 10 Elo 2006, 04:01

Haulla löytyy monia keskusteluja kyseisistä aiheista. Niistä käy ilmi nuo minimi koot ja tilat siilille, ja vastaavasti kuvagalleriassa on kuvia. Itse olen sitä mieltä, että noi kaappiratkaisut on varsin hauskoja, varsinkin, jos jaksaa tehdä niistä nättejä, ja virikkeellisiä ympäristöjä siilille. (Nättejä siksi, että ne miellyttää myös omaa silmää). Syvyys vaikuttais ihan ok:lta kaapissasi, mutta sitä voi olla hieman hankala puhdistaa. Tuskin kuitenkaan mahdotonta, ja muovimattoa pohjalle niin puhdistaminenkin helpottuu. <br> <br>Tosta lämpötilasta..mulla ei ole ainakaan ollut sen kanssa ikinä ongelmia. Nyt kesällä mulla on ikkuna auki koko ajan siilienkin huoneessa...Talvella vain hetkittäin päivisin. Veikkaisin, että siilisi pärjää noissa oloissa mainiosti. Tosiaan paljon vaan juoksutilaa ja virikkeitä, niin hyvä tulee. Kato ideoita galleriasta. =0)
MiaE
Member
 
Viestit: 230
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 22:20
Paikkakunta: Riihimäki

ViestiKirjoittaja suuskii » 07 Huhti 2007, 15:17

Ajattelin tehdä siililleni kaappikerrostalon, joka olisi mitoiltaan 75x70x30 (KxLxS) ja tyttöseni saa päivässä juosta monta tuntia vapaana. Hän ei pidä juoksupyörästä, joten en sitä sinne pistä.
Ajattelin 3-4 tasoa yhteensä.

Liian pieni asumus?
suuskii
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 20:10
Paikkakunta: Nokia

ViestiKirjoittaja Kude » 09 Huhti 2007, 13:29

Mun mielestä kuulostaa oikein hyvältä asumukselta siilille.
Kude
Member
 
Viestit: 549
Liittynyt: 29 Loka 2005, 12:01
Paikkakunta: Suomi, Finland


Paluu Nikkarointi & vinkit



cron