Siili syö fleeseä....

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Siili syö fleeseä....

ViestiKirjoittaja cairnhullu » 13 Elo 2009, 10:57

Olen huomannut, että osassa siilini ulosteessa on punaisia läikkiä. Niimpä tutkin asiaa ja huomasin, että se oli fleesestä lähtenyttä nukkaa (tai mitä onkaan).
Onko siis normaalia, että siili syö fleeseä? Mistä voisia johtua?
cairnhullu
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2009, 10:20
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja tini » 13 Elo 2009, 20:41

Kuulostaapa omituiselta, itse en ole huomannut, että yksikään siileistäni ikinä olisi fleeceään syönyt.
Toki fleecestä aina vähän irtoaa nukkaa, jota on siilin piikeissä ja asumuksessa, että tokihan sitä voi kulkeutua vaikka ruokakuppiin.
Vaikka ei sitä luulisi silloinkaan niin suuria määriä olevan, että sen huomasi..
Mä oon itse huomannut, että laadultaan huonompi fleece on yleensä juuri sitä halvempaa ja laadun puutteen huomaa siinä, että fleece nukkautuu enemmän. Eli kangaskaupasta ostettu (yleensä valitettavasti kalliimpi) on vähemmän nukkautuvaa :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kutri » 14 Elo 2009, 08:55

Kun Nalle oli pieni, sen kakasta löytyi vihreää fleecenukkaa. Se kun oli rakentanut pesää ja repinyt hampailla fleeceä, oli niitä nukkia joutunut vatsaan ja suolistoon. Kuten tini tuossa juuri kirjoitti, fleece oli just semmosta huonolaatuista joka meni ihan nukkaseks pian kun siili repi sitä hampaillaan. Sen jälkeen kun ollaan vaihdettu vähän parempaan fleeceen, ei ongelmia ole ollut.
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere


Paluu Terveys & sairaudet