Mikä vikana, kun matoja ei tule?

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja lafleur » 21 Tammi 2008, 19:00

hyi hyi hyi hyi!

Nyt niitä vaavijauhiksia löytyi. Ei vaan ihan sieltä mistä piti...!
Olin siivoomassa Randan asumusta ja purkkeja siitä ympäriltä, sitten tiputin yhden purkin joka joskus oli matopurkkina, sen sisällä oli joitain mato'tarvikkeita'. Se tippui sotkuiselle lattialleni ylösalaisin. Kun nostin sen huomasin siellä olevan pieniä vaavi jauhiksia! Sellaisia parin mm pituisia. Tosi kiva. Yritin liiskata kaikki mitä näin, ei niitä montaa ollut, mutta aika hirveetä. Toivottavasti niitä ei päässy karkuun.
En edes yrittänyt kerätä niitä kasvamaan, olivat sen verran pieniä.
Hyihyihyi... PUistatus..
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Knightrider » 21 Tammi 2008, 20:50

Edellisen viestin jatkoksi: HYI YÖK. Olin taas unohtanut tuonne kaappiin jättiksiä ja pikkumatoja aikas pitkäksi aikaa, ja arvaahan sen mitä siellä on tapahtunut.. Pikkumatojen purkissa koppikset oli täydessä "touhussa" kun raotin kantta, jättiksien koppaa en edes uskalla avata. Täytynee odottaa, että saan jonkun avustamaan ja viemään nämä kammotukset suoraan ulos ja roskiin.

Mahtaa isännöitsijä ilahtua kun taloyhtiön roskiksesta löytyy taas näitä "torakoita".. :D
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kutri » 21 Tammi 2008, 20:57

Siis asiahan ei tähän otsikkoon millään tavalla liity mutta pakko lisätä tohon viimeseen lauseeseen..

Aika usein oon nähnyt roskisten penkojia ja aina matofarmin siivouksen yhteydessä mulla kasvaa pirunsarvet päähän ja hymyilyttää kun mietin että tietäisipä nämä penkojat mitä meidän roskapusseista löytyy...virn..voisin kuvitella sitä ilmettä ja karjuntaa jos kävelisi mato/koppis roskiksesta penkojaa vastaan..heh.. :) juu tiedän mä olen vähän ilkeä mutta vahingon ilo on paras ilo, eikös se sanonta niin kuulu? :D
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 21 Tammi 2008, 21:13

Hui. Hyvät ruuat roskiin. Laittakaa kaikki sörsseli muoviaämpäriin tms ja siili sinne. Kyllä kelpaa katsella kun siili hyökkää koppisten ja matojen kimppuun.
Ne ihan pienet matoset on kyllä hankalia, jos tippuvat lattialle ja menevät pieniin rakosiin. Sitten löytyy matoja ja koppiksia luvattomista paikoista myöhemmin. Sanoo nimimerkki koppiksia tyynyllä.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Knightrider » 21 Tammi 2008, 22:52

Anitta2: Joo, kuulostaa kyllä ihan hauskalta mutta sen takia ne sinne kaapin pohjalle olivatkin jääneet, koska tämä pikku nirsoilija ei niitä suostunut syömään. Nyt ko.madot asuttavatkin jo yhtä pihan roskiksista :)
Knightrider
Member
 
Viestit: 542
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 13:58
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja merjah » 21 Tammi 2008, 23:10

Vähän aiheesta sivussa tämäkin, mutta pakko kertoa. Minä avasin kerran työpaikan palaverissa kalenterin ja sen välistä hyppäsi pöydälle koppis. Totesin tyynesti, että siilin ruokaa taisi tulla mukaan ja liiskasin koppiksen roskikseen. Seuraavana päivänä avasin pizzerian tiskillä lompakon ja taas tuli koppis. Onneksi tarjoilija ei huomannut, kun paiskasin ötökän nopeasti lattialle. Mihin lie mahtoi koppis lähteä kulkemaan, en jäänyt katsomaan perään. Kotiin päästyäni tarkastin laukkuni, mutta lisää salamatkustajia ei löytynyt.
merjah
Member
 
Viestit: 829
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:10
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Katinka » 22 Tammi 2008, 09:09

Hehhee.. Merjah, aika hupaisia juttuja, varmaan ylläri kun koppis pomppaa väärässä paikassa esiin :)
Meillä on jättiksen poikasia ollut usein vessan lattialla. Taitavat ryökäleet olla kovempia kiipeämään kuin pikkumadot.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

Edellinen

Paluu Ravinto & ruokinta



cron