Siili kallis elätettävä? :O

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Siili kallis elätettävä? :O

ViestiKirjoittaja KiKiTa » 01 Huhti 2007, 16:17

hei,olen tässä aikomassa hankkia siiliä itselleni.. kunhan pääsen muuttamaan ensin omaan asuntoon :) ja haluaisin tietää paljonko noin keskimäärin siilin menot ovat kuukaudessa..? kun itse olen töissä käyvä opiskelija, ja mietin riittäisikö minulla rahaa pienen söpöliinin elättämiseen :DD (tai saati sitten itseni..) ;)
KiKiTa
Member
 
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 19:23

ViestiKirjoittaja tini » 01 Huhti 2007, 16:50

Riippuu ihan siitä, mitä olet valmis tekemään siilisi eteen ;)
Mikäli kasvatat hyönteiset itse, saat jo ison säästön aikaiseksi. Jauhelihat ja kissannappulat ei paljoa maksa kuukaudessa. 10e oli muistaakseni joskus jonkun arvio yhdelle siilille. Näiden peruskulujen lisäksi täytyy tietenkin varautua eläinlääkärikäyntiin (jota toivottavasti ei ikinä tule) joka maksaa toimenpiteestä ja lääkkeistä riippuen n. 50e.
Onnea siilin hankintaan ;)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Nea » 01 Huhti 2007, 17:40

Mie tein vähän hinta-arvioita ja vertailuja mein sivuille. Esimerkit otin ääripäistä, jotta ero kävisi selville. Eli kuten tini sanoi niin paljon riippuu siitä, mistä ötökät hankkii. Niistä kun saatetaan pyytää isoja summia. Muuten siilin pito on melko edullista alkuhankintoja ja lääkärireissuja lukuunottamatta.

Mutta <a href="http://www.tahdenlennon.net" target="_blank" rel="nofollow">www.tahdenlennon.net</a> -> Siileistä -> Ruokinta ja ruokakustannukset löytyypi nuo laskelmaesimerkit perusteluineen, jos kiinnostaa :)
Nea
Member
 
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Elo 2005, 00:37
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja KiKiTa » 02 Huhti 2007, 11:29

oi kiitosta :D taas on siilin hankinta askeleen lähempänä.. ja uskon että eläinlääkärin voi äiti maksaa tarvittaessa,kunhan muistan hymyillä nätisti ;) *heh*
KiKiTa
Member
 
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 19:23

ViestiKirjoittaja KiKiTa » 02 Huhti 2007, 11:35

nyt tuli vastaus useampaankin kysymykseeni :D kiitti vinkistä Nea..
KiKiTa
Member
 
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 19:23

ViestiKirjoittaja KiKiTa » 07 Huhti 2007, 13:48

Tuli tässä mieleen, et onko mitään "takuita" jos ottaa kasvattajalta siilin ja se onki sairas, vaikka tämä kyseinen kasvattaja olisi väittänyt tätä siiliä terveeksi kuin pukki.. :S ja sitten siili menehtyisi sairauteensa hyvin hyvin nuorena. Onko se vaa sit huonoa tuuria, vai onko mahd. vaatia rahansa takaisin??

Pelottaa jos itselle käy noin että "kusetetaan".. onhan se opiskelijan rahasta muutenki iso lovi pois, saati sit ku joutuu taas säästämään sen puoli vuotta uuteen söpöliiniin..

*huolestunut*
KiKiTa
Member
 
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 19:23

ViestiKirjoittaja vera_ » 11 Huhti 2007, 14:05

Tiina minun mielestä sanoi, että jos siili kuolee hyvin nuorena (olikohan alle vuoden ikäisenä?), niin kasvattaja kustantaa sulle uuden siilin (hirveetä sanoa). voin olla väärässä :)
vera_
Member
 
Viestit: 228
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 13:01
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja KiKiTa » 11 Huhti 2007, 22:48

ahaa, elikkä jokku siis käyttää jotain takuuta, juu juu.. :) mutta näistä asioista vissii tulisi puhua sit sen kasvattajan kans?? et onko sillä mitään tommosia käytäntöjä, vai onko tää sit humpuukia.. :D

kiitos vera_
KiKiTa
Member
 
Viestit: 30
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 19:23

ViestiKirjoittaja Kikke » 29 Touko 2007, 00:59

Tässäpä myös yksi syy miksi hankkia siili luotettavalta kasvattajalta.. ;)
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi


Paluu Ravinto & ruokinta