Nirsous

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

Nirsous

ViestiKirjoittaja Touko » 15 Marras 2006, 15:35

Mitä teen kun mun siili syö vaan jauhomatoja ja kissanraksuja...Oon yrittäny sekottaa sille <em>"vanhoihin"</em> ruokiin herne, maissi seosta ja mausteetonta keitettyä kalaa, mutta se syö vain ne kissanraksut.

Kerro mitä teen...
Touko
New member
 
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Marras 2006, 19:49

ViestiKirjoittaja Nea » 15 Marras 2006, 16:18

No nuo vihannekset ei meillä päin ainakaan muutenkaan kuulu siilien lemppariruokiin eli koitapa mieluummin vaikka tarjota monipuolisesti erilaisia ötöjä (häviävät yleensä ekana kupista), kanaa, jauhelihaa yms., äläkä anna heti periksi.

Haulla löytyy tästäkin enemmän keskustelua ;)
Nea
Member
 
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Elo 2005, 00:37
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja aleksi » 15 Marras 2006, 16:36

Meidän nirppiksille olen syöttänyt can o cricketin mini sirkkoja (pun purkki) ja vitakraftin märkäruokaa. Exo Terran sirkat ei heille kelpaa ollenkaan. :)
aleksi
Member
 
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 16:53

ViestiKirjoittaja Madagascar » 15 Marras 2006, 17:51

Nirppiksistä puheenollen..annoin meidän Helmelle kenttäsirkan jota kerran puraistuaan raukka oksensi ainakin minuutin verran. Ei saisi nauraa toisen onnettomuudelle mutta se oli vaan niin koomista kun siilin takaosasta lähti sellainen aalto liikkeelle kuonoa kohti. Mitään ei ollut jäänyt kurkkuun kiinni koska Sirkka oli ehjä ja lisäksi elävä joten ainakaan tuoreus ei ollut ongelma. Heti perään tarjosin sitten lohdutukseksi jauhiksia joilla voi huuhtoa ällöttävän maun pois suusta ja nehän katosivat silmänräpäyksessä.
Madagascar
Member
 
Viestit: 36
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 09:40
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Ravinto & ruokinta