Siilin ruokinta

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Mila » 19 Huhti 2006, 13:17

hmm.. Hilman sirkat Exo Terra merkkisiä, 34g. parasta ennen 2007.. <br>Hinta 5,60e <br> <br>Onko nää jotenkin pienemmässä purkissa kuin teidän..?
Mila
Member
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Elo 2005, 22:23

ViestiKirjoittaja Memma » 19 Huhti 2006, 14:16

Suurin osa taitaa käyttää Zoomedin ruokia. Itsekin olen nähnyt Exoterraa halvemmalla kuin Zoomedia, mutta Exoterran ruuat eivät meillä kelpaa. Ne haisevat jotenkin ällömmälle vielä kuin Zoomed, ainakin minun ja ilmeisesti meidän otustenkin mielestä.
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Mila » 19 Huhti 2006, 15:29

Siinä tapauksessa Hilma taitaa olla varsin kaikkiruokainen :) Tosiaan ei kyllä koskaan ole mikään ruoka ollut sellainen joka ei olis neidille kelvannut. Sirkkojen merkillä ei siispä väliä :P <br> <br>Onko tossa Exoterrassa jotain huonoa? muuta kuin vahvempi(?) haju?
Mila
Member
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Elo 2005, 22:23

ViestiKirjoittaja tini » 19 Huhti 2006, 16:35

Ei, ihan hyviä sirkkoja ne on :)
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Memma » 19 Huhti 2006, 17:40

En tarkoittanut niitä huonoiksi ruuiksi, jos sen kuvan kirjoituksestani sai. Meilläkin on Exoterralta silkkitoukkia ja joskus tölkkimatoja ja etanoita. Sirkkojakin oli 1 purkki mutta koska molemmat maistoivat vain yhden sirkan niistä, päätin siirtyä takaisin Zoomediin. Exoterra on muuten aavistuksen halvempikin kuin Zoomed myös Reptilicassa, joten sinänsä parempaa kukkarolle ainakin. ;)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Kaisa » 19 Huhti 2006, 17:48

Ainoa huono puoli noissa Exoterroissa on minun mielestäni se muovikansi. Ainakaan minä en saa sormivoimin kantta auki, mutta onneksi on purkinavaaja, sillä saan sen kammettua irti ja vaihdettua zoo medin kanteen. <br> <br>Ihan vastaavaa tavaraa ovat mielestäni Exoterra ja Zoo med, tosin toisinaan noissa Exoterroissa on melkoisen paljon (ehkä puoli teelusikallista isossa purkissa) nestettä purkissa, kun taas Zoo medin purkeissa harvemmin muistan nestettä olleen.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Mila » 19 Huhti 2006, 17:51

Juu kannet on kyllä niin tiukkoja että sormet verillä saa niitä repiä. Ja Hilma malttamattomana mesoaa sylissä.. Hankalaa :)
Mila
Member
 
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Elo 2005, 22:23

ViestiKirjoittaja MiaE » 20 Huhti 2006, 04:10

Mä oon tehny hintavertailua Riihimäen ja Helsingin eläinkauppojen kesken, ja ötökkäpurkeilla on ollut parhaimmillaan noin 5¤ eroa. =0/ <br> <br>Ootko Suraku saanut jo siilisi? Miten on mennyt? Yritä ainakin toi tietoa siileistä osio lukea. Siellä on aika peruspaketti siilien elinvaatimuksista..=0)
MiaE
Member
 
Viestit: 230
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 22:20
Paikkakunta: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Lizette » 20 Huhti 2006, 09:17

MiaE: Saako kysyä missä oli halvimmat purkit?
Lizette
Member
 
Viestit: 172
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 17:25
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja suffeli » 20 Huhti 2006, 14:37

Meilläkin on tullut tuo este vastaan, että ei oikein Exoterrat maistu! En sitten tiedä mikä siinä haittaa Sufffelia? <br><b>MiaE</b>: Tiedätkö muuten onko riksussa zoo media?
suffeli
Member
 
Viestit: 105
Liittynyt: 17 Loka 2003, 17:36
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja MiaE » 20 Huhti 2006, 20:20

Ootas nyt ku mä mietin..yleensä meinaan tilataan tuolta Saksasta...Exo terraa ne tais olla..etanoita siellä oli, sillkkitoukkia, jauhiksia, sirkkoja jne jne...Varmaan tilais muitakin, jos olis kysyntää. Hyvä kauppa! Ainakin ovat mua palvelleet aina hyvin..Eli Riihimäen Koirattaresta puhun, ja siellä on ollut myös halvimmat hinnat. Vaikkei pysty Saksan hintojen kanssa kilpailemaankaan. <br> <br>Hyvinkään Salamanterissakin on jotain..pikku sirkkoja ainakin ja vahakoisia..eikös ne Zoo media ole? Hinta oli muistaakseni 6 ¤:n laitamilla. =0) Täytyypä kysyä yhden kasvattini omistajalta..Hän ostaa sieltä suurimman osan ötököistään =0)
MiaE
Member
 
Viestit: 230
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 22:20
Paikkakunta: Riihimäki

ViestiKirjoittaja Tiina » 21 Huhti 2006, 09:20

Minä olen pian taas tekemässä riihimäkeläisten kimppatilausta, joten minulle mailia, niin saatte haluamanne.
Tiina
Member
 
Viestit: 1333
Liittynyt: 17 Elo 2003, 11:08
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja michi » 05 Touko 2006, 11:26

Mä olen Pirkkalan Faunattaresta ostanut ruokaa ja iso ExoTerran sirkkapurkki maksaa 10,50e. Sikamaisen kallista mun mielestä ja sitä purkkia ei ihmisvoimin saa edes auki :D Vakavasti harkitsen taas eläviä, se haju on mieltäkääntävä hyvin pian mutta ehkä silti parempi vaihtoehto. Madot meillä on eläviä, tosin ne on olleet pitkään jääkaapissa ilman mitään ruokaa. Pikkusiskon jatkuva natina huonosta ravintoarvosta sai ottamaan ne huoneenlämpöön haisemaan ja homehduttamaan kaurahiutaleita. Toivottavasti ny ovat sitte hyviä :D <br> <br>Ihan ite aiheeseen liittyen: <br>Sulolla on nyt tarjolla ~6 tölkkisirkkaa, muutama jauhomato, 2-4 silkkitoukkaa, vähärasvaista naudan jauhelihaa reilu 1 rkl ja saman verran piltti-viili-seosta illassa. Kaikkea se ei kyllä kerralla syö. Kun se oli muutaman päivän ilman sirkkoja niin piltti-viili ja sinne sekoitetut silkkitoukat meni parhaiten. Jauhelihan astuessa kuvioihin se on lempparia ja sirkat ei vielä maistu. Parhaimmillaan Sulo on syönyt 10 sirkkaa illassa, silloin ei syönyt muita hyönteisiä ja hyvin vähän pilttiä. Sillä on ihme kausisyömistä, välillä kaikki kelpaa ja nyt viime yönä oli syöty vain jauheliha. Onkohan tuo huono juttu? <br> <br>Yleisesti ottaen tuntuu, että Sulo syö hirveän vähän ja että pitäisi tarjota enemmän, etenkin hyönteisiä. Kuitenkin kun noita ohjeita lukee niin kyllä se saa kaikkea, mitä perusruokaan kuuluu ja osaa itse syödä milloin mitäkin vaihtelevasti. Oonkohan mä vaan liian kriittinen?
michi
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 14:16
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 05 Touko 2006, 11:37

Meillä on jauhomatoja karkkirasiassa keittiössä, eikä haise yhtään. <br>Tosin, jos laittaa liikaa kosteaa, vaikkapa porkkanaviipaleita, niin kaurahiutaleet rupeaa haisemaan aika ärtsylle. Muuten ei haise. Yleensä laitan noin viisi-kuusi läpikuultavanohutta porkkanaviipaletta iltaisin. Madot syövät ne kokonaan. Paksummista viipaleista syövät vain sisäosa ja muu kuivettuu. <br>Matolaatikosta siivilöin hienon, ruskean kakkapölyn parin viikon välein. Jos matoja on paljon niin useamminkin. <br>Hyvinsyötetyt madot voi pakastaa, säilyy ravintoarvokin paremmin kuin jääkaapissa nälkiintyneillä.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja michi » 05 Touko 2006, 11:41

Meilläkin oli isossa purkissa matoja pari kk sitten. Niille jotain tapahtui koska alkoivat haista aivan kuvottavalle, ummehtuneelle viljalle lähinnä. Olisivatko hiutaleet sitten homehtuneet? Muuten olivat kyllä hyväkuntoisia ja lihavia ja alieneja kertyi iso määrä. Salaattia saivat joka päivä. <br>Millaisella siivilällä sen kakan saa erotettua? Meillä ei kovin kummoisia ole mutta mieluusti alkaisin panostaa matojen kasvatukseen vähän enemmän että saisi poju laadukasta ruokaa.
michi
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 14:16
Paikkakunta: Finland

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta