Siilin ruokinta

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Kaisa » 05 Touko 2006, 11:44

Matoastia kannattaa pitää avonaisena, tai jos pelottaa matojen karkailu, niin korvata kansi sukkahousulla. Eli pistää koko purkin sukkahousujen sisään, niin ilma vaihtuu purkissa ja madot eivät pääse karkuun. <br> <br>Liian tiiviissä astiassa nuo porkkanat/salaatit/yms. tuppaavat helposti homehtumaan.
Kaisa
Member
 
Viestit: 3367
Liittynyt: 27 Elo 2003, 15:11
Paikkakunta: Laukaa

ViestiKirjoittaja Kikke » 05 Touko 2006, 11:54

Kakat saa siivilöityä ihan perus taloussiivilällä.
Kikke
Member
 
Viestit: 2550
Liittynyt: 11 Marras 2003, 16:56
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja michi » 05 Touko 2006, 11:57

Selvä peli. Meillä oli kyllä purkki auki melkein aina. Jospa oli vaan huonoja hiutaleita. <br> <br>Jos muuten saisi kommenttia ja mahdollisia paranteluehdotuksia tuohon Sulon ruokavalioon niin kiitollisena otan niitä vastaan.
michi
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 14:16
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 05 Touko 2006, 12:07

Kaurahiutaleet homehtuu kyllä äkkiä jos laittaa salaattia joukkoon. Siksi laitankin vain porkkanaa. (tietysti kuivaruokaa lisäksi) <br>Siivilänä minulla on muovinen, euronkaupasta ostettu. Sain samalla hinnalla nivaskan eri kokoisia. Sopii passelisti matojen siilaukseen. Ihan pienet kyllä menee läpi, mutta nehän ei juuri kakkaakaan ennenkuin isoina vasta. Minulla on eri rasia eri ikäisille madoille.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Memma » 05 Touko 2006, 16:09

Itse käytän madoille joko porkkanaa tai salaattia kun ne tuntuvat olenvan vähemmään kosteita kuin esim. kurkku. Meillä on purkki homehtunut kurkusta, mutta salaatti vain nahistuu pois. Tästä sen taas huomaa, että yksi toimii yhdelle ja toinen toiselle. ;)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

Edellinen

Paluu Ravinto & ruokinta