Jauhomadoista

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Katinka » 17 Loka 2008, 13:37

Voisikohan myös tuo jättisten nopea kuoleminen johtua siitä, että ne stressaantuvat kun joutuvat olemaan vähintään tunnin suljetussa muovipussissa?
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja lafleur » 20 Tammi 2009, 17:02

Osaisikohan joku arvata syytä, kun mun jättiskoppikset kuolee yksi toisensa jälkeen!?

Koppiksilla on ikää vähän alle vuosi. Muistan lukeneeni jostain, että ne elävät normaalisti 2vuoden ikäisiksi?

Minulla on ollut koppiksia kolmessa eri purkissa, ja ruokavalio on pysynyt suht samana koko ajan.

Huomasin, että ensin koppiksen liikkeet hidastuvat, eikä se ole kiinnostunut ruuasta. Sitten se kangistuu, ja vuorokauden sisään sen jalat on käpertyneet vatsan alle ja se makaa jähmettyneenä paikallaan. :(

Mistä voin tietää että kuoleeko ne vanhuuteen vai myllertääkö siellä joku sairaus vai saako ne jotain väärää ravintoa?
Arvauksia? Kokemuksia?
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 21 Tammi 2009, 16:43

Mulla koppikset elävät vaan ehkä puoli vuotta.
Voiskohan koppisten kuolemaan olla syynä kuivuus. Olin unohtanut laittaa porkkanaviipaleita koppiksille ja nyt oli kaikki kuolleet kahdessa eri karkkilootassa. Eikä matojakaan ollut kuin muutama. Ovat vissiin koppikset syöneet nekin.
Yleensä laitan porkkanaviipaleita joka toinen päivä ja olen ennenkin huomannut, että koppikset kuolee janoon melko helposti, madot kestää kuivuutta paremmin.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Nocu » 25 Helmi 2009, 00:37

Tulipa tuossa juuri todistettua Alienin muuttuminen koppikseksi.
Siis ihan se koko pyörimis hyörimis projekti. Mielenkiintoisempaa kuin discoveryn katselu xD

Status:
Jauhikset:
50+ Alienia
40+ Matoa
3 Koppista

Jättikset:
12 kerällä (valmistautumassa alienioitumaan)
6 sinnittelee (ei vaan halua muuttua)
20+ varalla odottamassa omaa vuoroaan (lihotus kuurilla)

Jos jotakuta kiinnostaa saada enempi tietoa noiden jättiksien kasvattamisesta, voin tehdä hiukan suomennostyötä jenkki sivustoilta (kuvilla varustettu ofc) kun tuota luppoaikaa löytyy.
On melko nihkeästi meinaan löytynyt kunnon ohjeistusta suomeksi.
(tuolla reptile foorumeilla on suomeksi melko hyviä keskustelu ketjuja, mutta ei niistä itselleni paljoa apua ollut. Kun kuvat puuttuivat totaalisesti).

Eli pari hihkaisua kun tulee niin alan suomentaa.
Nocu
Member
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 17:04
Paikkakunta: Finland

Edellinen

Paluu Ravinto & ruokinta