Miesseuran etsintää

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja heini » 20 Maalis 2008, 09:49

Moi , oulun suunalla topi-siili kaipais tyttökaveria ;D
Topi on Eedenin siilejä, kuopiosta lähtöisin.. Topi on väriltään suklaa/ruskea. Topi on ilmoitettu poikamiespankkiin, sieltä voi kysellä lisää :)
heini
New member
 
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 20:08
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja valonlapsi » 08 Syys 2008, 10:41

2v aprikoosi poikasiili etsiskelee neitokaista tositarkoituksella ;)
Kiinnostuneet ilmoitelkaa neitokaisistanne. Me asutaan Vantaalla.

sarkkis_@hotmail.com
valonlapsi
New member
 
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Elo 2008, 11:13
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tapsu » 09 Syys 2008, 13:43

Tässä yksi välikomentti näihin kosioilmoituksiin. Otsikko on miesseuran etsintää, mutta miehet tässä itse asiassa seuraa kaipaavat. Kyllä tyttösililien kelpaa:)
Juliuskin on jo täysi-ikäinen.......;)
Tapsu
Member
 
Viestit: 574
Liittynyt: 04 Touko 2004, 08:13

ViestiKirjoittaja Natsuko » 09 Syys 2008, 22:55

Taas pitäisi kaikkien innokkaiden siiliparittajien muistaa, että siilien kasvatus on vaikeaa ja raskasta puuhaa, josta seuraa usein suuri suru ja harmi. Ei todellakaan kannata teettää poikasia ihan vaan, koska se on niin kivaa.

Pyrokin on ollut jo vuoden sukukypsä, mutta se odottaa vain ASINANTUNTEVIEN (ja virallisten) kasvattajien pyyntöjä käyttää sitä omissa jalostussuunnitelmissaan. Viime syksynä flaksi kävikin pojalla, mutta nuoruuden into vei huomion itse asiasta, eikä tullut Pyrosta isää. Jatkoa odotellessa...
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Soili » 13 Syys 2008, 22:36

Olihan nyt otsikko varmasti tässä säikeessä "miesseuran etsintää" eikä "jeesustelua"? Kunhan vain varmistin...
Soili
Member
 
Viestit: 512
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 11:01
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Natsuko » 13 Syys 2008, 22:53

Juu, ei ole sun lukutaidossa vikaa. Ajatusmallissa ehkä sitäkin enemmän...
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Sini2 » 17 Syys 2008, 11:55

Löytyisikö poika siiliä Kajaanin läheltä meidän Ärmylille? Siili on alunperin ostettu Iisalmelaiselta kasvattajalta.
Kyseessä olisi ensimmäinen poikue:)
Sini2
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Syys 2008, 11:53
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Soili » 16 Loka 2008, 22:57

<em>Juu, ei ole sun lukutaidossa vikaa. Ajatusmallissa ehkä sitäkin enemmän...</em>

Kas kas, näköjään osui ja upposi, itse voisit ehkä vähän miettiä sitä, että tässä säikeessä ilmoittavat sinun kanssasi täysin tasa-arvoiset siiliyhdistyksen jäsenet, eikä mikään epämääräinen varsinaissuomalainen eläinkauppa. Vähän kunnioitusta muille jäsenille, kiitos.
Soili
Member
 
Viestit: 512
Liittynyt: 06 Maalis 2005, 11:01
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja lafleur » 17 Loka 2008, 13:11

Mun mielestäni on ihan hyvä välillä muistuttaa siilien kasvattamisen vakavuudesta. Siitä, miten suuri vastuu se on ja vaatii taitoa ja hermoja.
On ihan asiallista muistuttaa että siileistä on toisinaan ylitarjontaa ja kasvattajan on varmistettava poikasten myynti hyviin koteihin.
Eikä sitäkään parane unohtaa että riskeeraat oman lemmikkisi terveyden ja aika usein prosessi päättyy ikävästi.

Kyllä muuten minäkin asettaisin viralliset kasvattajat 'tavallisten jäsenten' edelle. Sitäpaitsi, eikö tähänkin säikeeseen voi ilmoittaa kuka tahansa?
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja miia » 17 Loka 2008, 16:24

kyllä tähän sa kaikki ilmoitella jos haluaa. ne jotka haluavat sitten uroksensa poikamiespankkiin ni ne voi ilmottaa kaikki siilinsä tiedot miulle @ (löytyy haliitus sanan alta) tämä pankki jakaa urosten tietoja vain rekisteröidyille kasvattajille toki näitä uroksia voi käyttää muutkii mut tietoja mie en muille anna.

tosiaan kasvatus on aina riski myös menettää emo. omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa että kannatta avarautua myös siihen et on sit tarvittaessa kellonympäri paikalla hoitamassa poikasia jos emo esim. menehtyy synnytyksessä ja poikaset jää orvoiks jollon ne tarvii seuraavat 3vk 2h välein kellonympäri ihmistä ruokkimaan ja auttamaan niitä tarpeitten teossa. kyllä siinä yön tunteina herätys kellon huutaessa ruokkimmaan monesti tulee mieleen onko ihan hullun touua koko kasvatus.
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Natsuko » 17 Loka 2008, 23:07

"itse voisit ehkä vähän miettiä sitä, että tässä säikeessä ilmoittavat sinun kanssasi täysin tasa-arvoiset siiliyhdistyksen jäsenet, eikä mikään epämääräinen varsinaissuomalainen eläinkauppa. Vähän kunnioitusta muille jäsenille, kiitos."

Kohtelen muita jäseniä täysin tasa-arvoisesti itseni kanssa. Vai missä kohtaa mainitsin itse aikovani parittaa siilini täysin tietämättömien ihmisten kanssa? En ikinä riskeeraisi naarassiiliä tai poikasia moisella tavalla, koska a) en itse usko osaavani hommaa yhtään mitenkään ja b) en usko kenenkään yhdistyksen normijäsenen osaavan hommaa myöskään. Epämääräinen varsinaissuomalainen eläinkauppa (joku sun tuttu?) ei ole mielestäni mitenkään epäpätevämpi kuin epämääräinen tavissiilisti. Kokeneet kasvattajat ovat edelleen asia erikseen.

lafleurille suuri kiitos. On kerrassaan hienoa (ja turhautuneisuutta vähentävää), kun ei yksin yritä tapella tätä järjetöntä ilmiötä vastaan. Hankkikaa vaikka hamstereita tai hiiriä, jos jotain eläimiä tahdotte parittaa ihan huviksenne. Siileillä kyseessä ei ole kiva leikki, vaan emon ja poikasten hengen vaarantava prosessi.
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 25 Loka 2008, 09:34

Suunnittelen Vaahteramäen Iidalle poikuetta ensi vuoden alkupuolelle. Etsin sulhoksi tummaa/mustaa värimääriteltyä urosta, jolla on ennestään astutettu korkeintaan yksi poikue.
Iidan emo on Puutorin Tazzu ja isä on Göran, joten näiden sukua ei saisi uroksella olla.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tapsu » 25 Loka 2008, 16:45

Julius ei taida kelpaa. Tumma on, mutta ei musta, eikä ole edes ollut värinmäärityksessä.
Kuvagalleriassa on joitakin kuvia, jos kiinnostaa.
Katsoin vain, että asut Helsingissä, kuten minä, niin kosiomatka ei ole ainakaan pitkä.
Julius on säilyttänyt poikuteensa:),
Tapsu
Member
 
Viestit: 574
Liittynyt: 04 Touko 2004, 08:13

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 25 Loka 2008, 19:03

Oletko tulossa/menossa tuffareille. Siellähän voisi sen värinmäärityksen tehdä. Voisit laittaa minulle s-postilla tietoja lisää Juliuksesta ja suvusta.
Jos oikein muistan, niin aika lähekkäin asutaan. :=)
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tapsu » 25 Loka 2008, 20:41

Hei minä voin laittaa vaikka huomenissa tietoa. En pääse Tuffareihin,
kun olen menossa kurssitapaamiseen Järvenpäähän.
Tapsu
Member
 
Viestit: 574
Liittynyt: 04 Touko 2004, 08:13

EdellinenSeuraava

Paluu Siilinkasvatus