siilihuoneen valaistus?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

siilihuoneen valaistus?

ViestiKirjoittaja Eitspii » 04 Tammi 2014, 00:09

Meidän vähän yli puolivuotias hemmo siilimme heräili kesä aikaan n. Klo 22, kellojen siirron jälkeen hemmo heräili 21 aikaan tietysti, mutta kun päivät alkoivat pimenemään, hemmon joutuu käydä herättelemässä. se saattaa viellä 23 aikaan nukkua jossei sitä käy herättelemässä. Luin jostain että siilihuoneeseen kannattaa laittaa valo ajastimella, että se tottuisi normaali Rytmiin. Mutta miten sen valon ajoitus kannataisi ajastaa? Hemmo on vielä aamulla 8 jälkeen hereillä kun lähden töihin.
Eitspii
New member
 
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Kesä 2013, 19:36

Re: siilihuoneen valaistus?

ViestiKirjoittaja Tapis » 04 Tammi 2014, 09:36

Moi
Itse laitan vain kattovalon päälle aamuisin kun nousen kello 6. Jos ne vielä siellä pyörii - menevät kyllä nukkumaan kun valot tulee päälle.
Illalla kun menen ottamaan ruokakupit n. kello 18 pistän valot pois. Yleensä ne on odottomassa n. 5 minuutin kuluttua jo ruokaa.
Mulla on heittää tunti sinne tänne valojen pois oton kanssa - mutta välittömästi kun valot otetaan pois, ne heräilee ja tulee syömään.
En siis käytä ajastinta laisinkaan ja toimii ihan hyvin.
Eli suosittelisin, että kun itse aamulla nouset, napsaset vaan valaistuksen päälle. Viikonloppuisin jos nousen myöhempään - laitan silloin valon. Tunti pari valon laitolla ei ole niin väliä kokemukseni mukaan.
Olisihan se kivaa, jos Hemmokin olisi sitten vähän enempi illalla virkku eikä nukkuisi koko iltaa :)
Avatar
Tapis
Member
 
Viestit: 557
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: siilihuoneen valaistus?

ViestiKirjoittaja Eitspii » 06 Tammi 2014, 01:06

Juu täytyykin heti alkaa kokeileen :) kiitokset kovat! Yritin netistä ettiä vastausta, mutta ei löytynyt, niin luulisi alkavan herra heräileen :p
Eitspii
New member
 
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Kesä 2013, 19:36


Paluu Siilikeskustelu



cron