Siilinäyttely Ouluun?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Siilinäyttely Ouluun?

ViestiKirjoittaja Tiinuski » 12 Heinä 2011, 10:42

Tavattiin siiliporukalla tuossa Oulun nallikarissa kuun alussa ja siellä sitten tuli puheeksi siilinäyttelyt. Olisi mukava saada ne tänne Oulun korkeudelle. Merja on tehnyt jo jotain alustavia tiedusteluita asian suhteen. Olisiko moiseen kiinnostusta pohjoisesta tai koko Suomesta asti?
Minkä verran pitäisi olla osallistujia, että moinen kannattaa järjestää? Miten tuomarointi? Ja budjetti tietysti?
Paikka ja tapahtumien organisointi ja mainostaminen ei ole ongelma :) ehkäpä pienet lipputulot ulkopuolisilta/kahviota voisi ajatella kuvioon mukaan myös..
Tiinuski
Member
 
Viestit: 192
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja tini » 18 Heinä 2011, 01:39

Osallistujia toki pitäis olla sen verran, että saa sitten osallistumismaksuilla kuitattua ruusukkeet ja tilavuokran noin suurin piirtein. Yhdistyksellähän on se ruusukeleimasin valmiina, eli tarttis pelkät ruusukkeet sitten tilata sillä painatuksella :) Budjettia ei kannata kauheen korkeelle miettiä, sillä ei näissä eteläisemmissäkään näyttelyissä ole osanottajia juuri ollut..
Jos näyttelyyn pääsee ulkopuolisia, täytyy sitten anoa huvilupa poliisilta ja järjestyksen valvonta olla jollain tavalla hoidossa. Ilman näitä onnistuu kyllä "maksullisen kuljettajan" mukaan ottaminen. Eli jos haluaa tuoda yhdistykseen kuulumattoman ystävän mukanaan, niin tälläisiltä henkilöiltä pääsymaksu. Mehän ollaan kyllä kaavailtu tuomarikoulutuksia hallituksen puolesta, mutta tää näyttelytoiminta on herättänyt niin vähän kiinnostusta, ettei olla pidetty asian kanssa mitään kiirettä. Sillä halutaan itse kouluttaa tuomarit, että linja on sama läpi kaikkien tuomareiden vaikka toki pet-näyttelyistähän siilien kohdalla puhutaan (toivottavasti ikuisesti) ja kauneus on katsojan silmässä. Mä lupailin, että oon syyskuussa (oletettavasti 8.-15.pv, mutta voin tarkentaa lähemmin) siellä päin Suomea ja mikäli suotte tuomarille taukoja vasta-avatun maitobaarin käyttäjän vaatimusten mukaan, niin voisin hoitaa sen tuomaroinnin :) Jos tapahtuma jää pienehköksi, vois olla jopa, että ilman taukojakin selvitään! :D Eipä ainakaan kenenkään järjestäjän tarttis olla ilmottamatta jääviyden takia sitten omia siilejään mukaan kilpaan :) Kahvio on hyvä idea myös :) Tässä mitä mulla tuli mieleen ja mitä tiedän noista jutuista.
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tiinuski » 18 Heinä 2011, 16:44

Kiitos tini kattavasta vastauksesta!!! Minä voisin kysäistä tilavuokraa ja ihmisiltä olisiko kiinnostusta moiseen.. Paljonko etelän näyttelyissä on ollu siiliosallistujia? onko ulkopuolisia ollut myös, joilta peritty maksu?
Ja olisipa loistavaa, jos tini tulisit tuomaroimaan kanssa!!! Maitobaari pidetään auki, mutta ilmeisesti vain sinun asiakaskunnalle :D :D
Tiinuski
Member
 
Viestit: 192
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja tini » 18 Heinä 2011, 21:44

Noin 20 siiliä on ollut yleensä mukana. Osallistumismaksuna on peritty 2 euroa etukäteen. Ulkopuolisia on ollut muutamien kuljettajien verran :)
Jos joku välttämättä haluaa, niin voin mä kahvimaidot tirauttaa xD
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja mariaslak » 28 Heinä 2011, 00:47

olisin kiinnostunut ainakin tulemaan katsomaan, ellen jopa tuota omaa tuhinauunoa näyttelyyn tuomaan :>
mariaslak
Member
 
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Helmi 2010, 21:02


Paluu Siilikeskustelu



cron