Onko sillä piikit?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja ceylonia » 28 Heinä 2007, 12:05

Minulla oli Nipsu sylissä Tampereen rautatieasemalla silloin kun olin sen kasvattajalta hakenut ja odotin junaa Ouluun päin (kello oli jotakin 23.00 tms joten siili oli hyvinkin virkku). Sain aika paljon suosiota (tai siis siili sai) siellä rautatieasemalla, yksikin tyttö tuli kysymään että miten mulla voi olla siili. Sitten yksi nainen kysyi että kiipeääkö siili itse syliin. Minä sitten siinä vähän ihmettelin että mitähän tuohon vastaisi, kun tosiaan siilin kanssa ensimmäinen ilta yhdessä.

Sitten on tullut näitä peruskysymyksiä, kuten onko siili sisäsiisti, voiko sitä pitää sylissä, mitä se syö, saako tuollaista muka pitää lemmikkinä, äänteleekö se mitenkään, etsitkö ulkoa ite sille kaikki ruuat ym
ceylonia
Member
 
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Kesä 2007, 12:02

ViestiKirjoittaja Aaposti1 » 01 Elo 2007, 13:06

Vaikka meille siili tuleekin vasta syyskuussa pari ystävääni ovat kyselleet:

Mitä ihmeellistä siilissä on?
Siilikö?
Saako niitä oikeasti ottaa lemmikiksi?

Lue niin et luule!
Aaposti1
Member
 
Viestit: 28
Liittynyt: 18 Heinä 2007, 17:17
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja Aatu » 23 Syys 2009, 17:11

Ihmiset tosiaan jaksaa ihmetellä :) Meidän pihassa leikki pikkutyttö lehtikasassa ja kerroin hänen mummolleen että meidän siili tykkää tosi paljon mönkiä lehtien seassa kun kerättiin niitä laatikkoon tästä pihalta... mummo: "ai ku kiva!" *pitkä hiljaisuus* "siis onko teillä siili kotona..sisällä??" Hetken sain selittää miksi meillä on siili ennen kuin ymmärsi ja tulevat kuulemma joku päivä Aatua katsomaan :)

Myös nuo teidän laittamat kysymykset on käyty läpi moneen kertaan, suosikki kysymys on ehdottomasti "Pistääkö ne piikit?" :D
Aatu
New member
 
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2009, 10:07
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tuitzu » 24 Syys 2009, 00:07

Kaikenlaisia kysymyksiä myös minulle on esitetty kun kerron Lyylistä...
mitä se syö ?
saako antaa makkaraa (joku oli antanut luonnon siilille lenkkimakkaraa, voi kehveli )...
Miten pystyt siiliin koskemaan ku sillä on piikit ?hanskoilla vai ?
pureeko se ?
ai pitääks siilin kynnet leikata ?
jaa juoksee juoksupyörässä ?

Näitä riittäisi litanian verran, tosin kerron Lyylistä ja muista siiluista kaiken minkä suinkin tiedän, pystyn ainakin oikaisemaan ihmisten vääriä käsityksiä siileistä .
Tuitzu
Member
 
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 14:40
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Dani » 24 Syys 2009, 03:38

Mä olen jo niin tottunut vastailemaan omituisiin kysymyksiin, kuten:

eikö se käärme kurista teitä kuoliaasi?
eikö se oo ihan limainen?
syökö se käärme jauhelijaa? salaattia?
annatteko te sille oikeita hiiriä?

ja liskoista yleensä hyvin samanlaiset. Näihin on aina kiva vastata, esim. meidän monsteri pyton on mahtavat 50g ja mahtuu kämmenelle...joten odottelen sen kuristavan meidät minä hetkenä hyvänsä :)

Siilistä minulta on kysytty paljon piikeistä ja siitä mistä ne tulee... paras kysymys oli että annatteko sille lehmämaitoa vai äidinmaitoa? Kesti hetken kunnes tajusin että tyyppi ei vitsaillut :)
Dani
Member
 
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Heinä 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Kutri » 24 Syys 2009, 11:37

lehmänmaitoa vai äidinmaitoa? xD Heheee...ei ole totta!!! :D
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja 3mma » 24 Syys 2009, 13:15

Olin tuossa ulkona kesällä (omakotitalon pihassa siis) Denverin kanssa. Joku lähiseudun mummeleista tuli siihen ihmettelemään. Ja sitten puheeksi tuli että missä se asuu, selitin että sisällä, isossa terraariossa, jossa on juoksupyörä yms. no sitten: "Ai semmoinen missä ne oravatkin juoksee?" Olin sillein "... Joo." :D
Ja kaikkea "Onko sillä piikit" yms on tullut kuultua ^^
3mma
Member
 
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Tammi 2009, 01:11
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Janski » 24 Syys 2009, 14:17

Meilläkin ollut näitä luuloja että siili on pihalta vain napattu. Siskon kummiporukat tuli käymään ja halusivat sitte käydä katsomassa Inkaa. Siinä siileistä puhuessa siskon kummitäti sanoo: " ai, minä ku luulin että oot sen pihalta ottanu". että semmosta :D
Janski
Member
 
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 17:46

ViestiKirjoittaja lafleur » 25 Syys 2009, 14:56

Mun ukkini on vähän vanha ja höppänä. Se on myös eläinrakas. Olen nyt kohta 2 vuotta yrittänyt selittää sille, että Randa ei ole samaa lajia kuin meidän pihasiilit ja että Randa ei selviä luonnossa. Ukki ei usko ollenkaan ja aina vaan jaksaa motkottaa että mä rääkkään eläintä ku pidän sitä vankina ja yksin. Ei se sitäkään usko että siilit on erakoita eikä laumaeläimiä. Huoh. :o/ Joka kerta ku Randa on mukana isovanhiempieni luona, ukki vaan päivittelee että voi eläinparka.

Tuli eräänä päivänä kuultua kun kaksi pikkutyttöä katselivat eläinkerhon ilmoitustaululla kääpiösiilin kuvaa. Siinä he sitten keskustelivat lemmikkisiileistä ja valistivat isäänsä että niiden piikit ei pistä ollenkaan koska ne ovat ihan pehmeät. :)
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja cairnhullu » 27 Marras 2009, 12:06

Mä joudun usein esittelemään siilin häntää :D
Ja sit tietysti noi normi kysymykset :))
cairnhullu
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2009, 10:20
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja tilja » 29 Marras 2009, 18:32

Olen töissä päiväkodissa. Kun kerroin lapsille ensimmäisen kerran että minulla on siili. ensimmäinen kysymys oli tietenkin "Onko se kissa vai koira?"

Minullekin monet ihmettelevät siilin häntää ja sen jalkojen pituutta.
tilja
New member
 
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Syys 2009, 21:16
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Tuitzu » 30 Marras 2009, 01:08

Mun tyttärenpoikaa ,6 vuotiasta, ei oltu päiväkodissa uskottu, siis kaverit, kun poika oli kertonut meidän Lyylistä, ja että mummilla ja vaarilla on siili.
Tulostin Lyylin kuvan tietsikalta, kirjoitin taakse hiukan tietoa siileistä, ja annoin tyttärelleni, joka vei kuvan päiväkotiin, ja päiväkodin tädit näyttivät sen toisille lapsille ja kertoivat tekstin mukaan siileistä .

Tyttärenpoika tuli päiväkodista kotiin leveä hymy kasvoillaan kun sitten toiset uskoivat että kyllä, mummilla on siili kotona .
Tuitzu
Member
 
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 14:40
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Helpura » 26 Touko 2010, 20:00

Mulla on kans noi perus kysymykset..

"Onko ne piikit terävät?" -No totta helkutissa on, haluutko kokeilla?
"Mitä iloa?"
"Mitä sen kanssa tehdään?"

Ja sit semmonen "Tunnistaako se nimensä?" -Kyllähän jotkut, Mut ei siilit ole mitään koiria, mitä kutsutaan luokse. Ihan sama kun joku kilpikonna tai lisko tunnistaa oman nimensä... (kai niin)...
En tiedä kuin yhden siilin, joka tuntee oman nimensä.
Helpura
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Kissu » 27 Touko 2010, 06:58

Meillä kans appivanhemmat oli mietiskelly miten sanois nätisti ettei siiliä saa ottaa lemmikiksi, eivätkä uskoneet kun lapset asiantuntevasti kertoivat että se tulee kasvattajalta ja on kääpiösiili, ei kotimainen...

Sitten asia selvitettiin mutta vielä seuraavana päivänä anoppi ihmetteli että miten me saadaan se pysymään pihassa!
Kissu
Member
 
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 21:49
Paikkakunta: Klaukkala

ViestiKirjoittaja Sasoleil » 29 Touko 2010, 16:50

Meille on lähinnä ihmetelty, että "ettehän te voi enää koskaan lähteä minnekään kotoanne kun siellä on siili, eikä sitä minnekään juna-/automatkoille voi ottaa mukaan!" -Jaa, miksei? :D
Sasoleil
Member
 
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Marras 2009, 21:59
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Siilikeskustelu