Kieriskelyhiekasta ja vähän muusta

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Kieriskelyhiekasta ja vähän muusta

ViestiKirjoittaja Virpi » 26 Syys 2003, 22:34

Olen miettinyt, kun meidän siili aina kieriskelee kakkalaatikossa, mutta osaa kuitenkin varoa jätöksiä, eikä sitä likaisessa laatikossa tee. Eihän tästä ole mitään haittaa? Käytämme CatSania (joka on siileille sopivaa vaikka paakkuuntuukin. Näin luki täällä sivuilla). Entä voinko pitää siiliäni kaninhäkissä, jonka kaltereiden väleihin on laitettu pahvia toiselle puolelle esteeksi ja koko 50x80? Eikös kiipeilymahdollisuus ollut ihan ok, mutta meillä siilin jalka jäi kerran pahvin ja kaltereiden väliin! En ollut silloin kotona, siskoni kertoi, ja sanoi kuulleensa huutoa. Olin kauhuissani! Miten saisin paremmat seinät ettei tätä vain pääsisi enää tapahtumaan? Jos laitan pahviseinät häkin sisäpuolelle, syökö siili pahvia? Kiitos vastauksista! <br>P.S kun siili on kasvanut, teemme häkkiin lisäosan tai hankimme uuden.
Virpi
Member
 
Viestit: 109
Liittynyt: 19 Elo 2003, 16:40
Paikkakunta: Etelä-Suomi

ViestiKirjoittaja Tarja » 26 Syys 2003, 23:21

Laita vaan pahvit sisäpuolelle. Siili ei ole jyrsijä ja näin ollen sillä ei pitäisi olla erityistä mielenkiintoa pahvin pureskeluun. Kokeilemalla näet mitä tapahtuu... <br> <br>Kannattaa todella tulevaisuudessa tehdä lisäosa häkkiin, mielestäni 50X80 on pitemmän päälle liian pieni, aluksihan se kyllä käy.
Tarja
Member
 
Viestit: 741
Liittynyt: 29 Elo 2003, 09:23
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Pirjo Y » 27 Syys 2003, 00:31

Siili ei syö pahvia. Korkeintaan tekee siitä vaahtopallon ja siinä yhteydessä voi vähän maistaa. Häkkiin tosiaan lisäosia. Muista että vain mielikuvitus on rajana! Itse olen rakennellut jos jonkinlaista asumusta siileilleni. Ensimmäisellä siililläni oli vähän isompi terra kuin tuo sun häkki. Jäi pieneksi vaikka siili on paljon vapaana. Tein vanhasta akvaariosta toisen kerroksen. Ihan kiva asumus siilille.
Pirjo Y
Member
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 27 Elo 2003, 19:36
Paikkakunta: Järvenpää


Paluu Nikkarointi & vinkit



cron