Miten saa siilin oman huoneen lämpötilan pysymään sopivana?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

Miten saa siilin oman huoneen lämpötilan pysymään sopivana?

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 02 Touko 2012, 20:50

Niin,otsikko kertookin jo melkein kaiken!:)
Ollaan ajateltu sellainen pieni piikikäs pallero ottaa,kun ois mahdollisuudet tarjotan niin hyvä elämä,että ois ihan oma huonekkin antaa!Mutta seurasikin heti kysymys,mites me saadaan lämpö pysymään n.25 asteessa siellä huoneessa?:O
Siinäpä teille ammattilaisille pohdittavaa!:)
Vaahtis
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Touko 2012, 19:17

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 03 Touko 2012, 19:06

Eikö kukaan tiedä?
Vaahtis
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Touko 2012, 19:17

ViestiKirjoittaja Mia ja Freyja » 03 Touko 2012, 19:37

Kesähelteillä voi varmaankin ilmastointilaitetta käyttää huoneen viilentämiseen ja talvella taasen sitten lämpöpatteria lämmitykseen.. En mene varmana sanomaan, koska emme itse ole ainakaan noita käyttäneet.. Meillä huoneen lämpötila nimittäin vaihtelee sen mukaan, että pystyykö siellä nukkumaan(siili nimittäin makuuhuoneessa).
Itse ainakin pidän ehkä tärkeämpänä sitä, että lattialla ei vedä kuin tasaista huoneen lämpötilaa. Mutta tietenkin joku enemmän tietävä voi korjata sanomaani. :)
Mia ja Freyja
Member
 
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Marras 2010, 18:49
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 03 Touko 2012, 19:48

Häh?En oikeen kässänny mutta....
mistäs sen vedon edes huomaa?Ihan tavallinen huone missä on yks ikkuna(siili jos tulee niin ikkuna on kiinni)Ja miks kesällä täytyy viilentää,jos ne siilit on tullu afrikasta?:OMä luulin että siilit tykkää kuumasta!Mä meen ihan sekasin!Jos vaan pattereilla lämmittää,niin ovaa tuskin voi pitää auki,tai lämpö karkaa.
Vaahtis
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Touko 2012, 19:17

ViestiKirjoittaja Mia ja Freyja » 03 Touko 2012, 21:52

No joittenki asuntojen huoneet voi mennä aika kuumiksi kesäisin. En ihan mikään asiantuntija ole noista siilien lämmön siedosta, joten pyydän anteeksi jos hieman sekoitin. :P

Jos asunnon lattioilla on paljon ilmanvetoa voi siili kylmettyä. Meillä ainakin talvella oli, lattian vedon takia, yön aikana yrittänyt horrostaa, vaikka huoneen lämpötila olikin oikea. Vedon huomaa laittamalla käden lattialle. Jos on hyvät eristykset ei vetoa varmastikkaan ole. Enkä mene nyt päätäni laittamaan pantiksi tähänkään, joten saa ojentaa jos tulee väärää infoa. :P
Mia ja Freyja
Member
 
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Marras 2010, 18:49
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 04 Touko 2012, 14:58

Kiitos!Nyt ymmärsin paremmin!:D
Eli vain säädetään patteria ja katsotaan,että lämpö pysyy oikeana.Jos kesällä on hieman liian kuuma,voi lämpöä vähän laskea!Näin siis!:)
Vaahtis
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Touko 2012, 19:17


Paluu Nikkarointi & vinkit



cron