Ohjeita siilin leluiksi?

Tee-se-itse -puuhasteluun, projekteihin ja nikkarointivinkkeihin keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Issu » 02 Helmi 2010, 19:57

Meidän siililtä tarvii ainaki leikata kun tuntuu että ne kasvaa vähän vinoon. itse pidän siiltä selällään kädessäni mutta se on tuosta asennosta melko hankalaa, itse kumminkin pystyn leikkaamaan niin. jotkut taas antavat siilin olla lattialla syömässä ja leikkaavat silloin tai sitten joku pitää siilistä kiinni leikkauksen ajan.
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Issu » 08 Helmi 2010, 13:36

Askartelin tossa eilen siilille juttuja. Hyväksi leikkakaluksi on havaittu vanhat muropaketit joihin siili pääsee sitten ryömimään ja etsimään herkkuja. Myös muropaketin pussi on teipattu siilin kaappiin, tein jopa pari reikääkin yläosaan ettei vaan lopu ilma :) sinne vaan matoja piiloon niin hyvä tulee. Meillä on myös siilille kaksi putkiloa, toinen ahtaampi fleecepäällysteinen ja toinen isompi. Askartelin myös pahvilaatikkoon reiän ja sinne sitte herkkuja ja sanomalehden palasia :)
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Nipsu » 08 Helmi 2010, 19:15

Meillä tykätään kanssa lattialle unohtuneista sukista.
Nipsu tykkää myös kiipeillä, yrittäny tulla sänkyynki peittoa pitkin. Erityisen kivaa on, jos kiipeemisen jälkeen pääsee liukumaan alas. Tekee välillä sylissä sitä, et kiipee esim. mun koukistettua jalkaa pitkin ylös ja liukuu alas, uudestaan ja uudestaan... Ollaan aseteltu pitkiä ilmastointiputkia sillai, et niistä tulee ratoja, joiden korkeus vaihtelee. Niitä mennään ees taas... Ja sit se on jostain syystä AIVAN rakastunut seinäpatterien lämminvesiputkiin. Siin on kiva hengailla, mut kun me mennään nukkumaan, alkaa hillitön kaivuu putken juurella. Yrittäneeköhän päästä lattian läpi.
Yks, mitä ei oo tullu esille, on TULITIKKUASKI! Sinne kun laittaa jauhiksen, ni siili saa vähän "älypeliä". Nipsu jahtaa sitä ikuisuuden. Yleensä joudutaan vähän avittamaan, eli raottamaan askia. Sit se viimein oppi avaamaan sen tassun ja kuonon avulla, mut kun pidettiin vähän taukoa, ni sit se taito taas unohtu...
Nipsu
New member
 
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 18:46
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja mjarru » 05 Maalis 2010, 17:27

Meillä on siilille kevannu lehtilaatikko eli laatikko, missä on ulkoa kerättyjä lehtiä , putkilo on kiva, en ole uskaltanut wc putkiloa antaa mutta ,mattoliikkeestä saa niitä matto putkia, niin niissä ei ole vaaraa jäädä kiinni ja se on kiva lelu sitten myös löysin kirppikselta jotain tekonurmikko juttua, jossa oli pikku kukkasia, niin ostin ja siinäkin muru tykkää kävellä ja pötköttää ja juoksupyörä ja hiekkalaatikko ovat ehdottomat suosikit! meillä ei ole matolaatikkoa, että murulle vaan laitetaan häkkiin matoja ja sieltä se kyllä ne huomaa ja illalla virikkeinä on kaikki lattialta löytyvät tavarat :)
mjarru
Member
 
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2009, 21:27
Paikkakunta: rovaniemi

ViestiKirjoittaja kepa » 09 Maalis 2010, 13:04

Meidän jo edesmmennyt roosa siilimme sai kuivatuista lehdistä haavoja jalkoihinsa! Kannattaa siis olla varovainen.

Siilini minttu on hulluna vessapaperirulliin ja haluaisi aina syödä ne. Onneksi onnistuin vaihtamaan rullanpalan suureen matoon. Meillä vessapaperirullat on siis unohdettu
kepa
New member
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 13:00

ViestiKirjoittaja Helpura » 24 Maalis 2010, 20:50

Meillä tykätään kanssa siitä jalalta likumisesta alas.
Homer on aina kauhean innoissaan, kun saa tulla jalalta alas liukumalla.
Sitten poika tykkää mennä aamuisin sänkyyn nukkumaan lämpimän peiton alle. Se rupeaa hinaamaan itseään oikein hitaasti paljasta jalkaa vasten ja käy nukkumaan siihen jalkapöydän tienoille.
Nukkuisi siellä varmaan koko päivän, jos ei itse joutuisi menemään kouluun.
Helpura
Member
 
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja JenniEr » 06 Tammi 2011, 09:09

Innostuin eilen väsäämään siileille leluja :) Putkia niillä olikin jo ennestään, jotain ilmastointiputkea varmaan, halkasijaltaan 11 cm, ja olen niihin ommellut irrotettavat päällysteet fleecestä. Nyt eilen sitten ompelin siileille samalla kaavalla putken muovisesta kukkaruukusta, eli pohja siitä pois ja fleecestä päällinen. Ihan kiva tuli, tänään olisi suunnitelmissa ommella lisääkin samanmoisia, kun noita kukkaruukkuja kerta on kaapeissa jos jonkin kokoista. Vielä kun keksisin, millä kaavalla saisin ommeltua pysyvän päällisen kukkaruukkuun, johon jättäisikin pohjan paikalleen.. Ehkä tarranauha pohjan sisäpuolla voisi toimia, täytyy kokeilla.

Sitten tein siileille myös pari pientä palloa niistä sellaisista suklaamunan sisällä olevista muovisista "munista". Aikasemmin olen tehnyt kissoille niistä leluhiiriä niin, että laittaa jonkun kilkattimen helisemään sinne munan sisälle ja sitten virkkaa siihen päällisen. Siileille tein yhden pallon samalla lailla, laitoin sisälle kulkusen ja virkkasin päällysteen huopanen-langasta, ja sen vielä sitten huovutin mäntysuovalla. Toisen samanlaisen tein myös, mutta siihen muoviosaan tein muutaman pienen reiän ja sen sisälle laitoin kuivattua neilikkaa. Tämä osoittautuikin aika kivaksi siilien mielestä :D Rapisee kivasti ja tuoksuukin vielä! Mitähän muuta hajustetta sitä keksisi tähän tarkoitukseen, saa vinkata..

Fleecepusseihin ja -putkiin olen muuten ommellut suihin vahvikkeet ohuesta vaahtomuovikaistaleesta, pysyy hyvin muodossa ja voi pestä ongelmitta koneessakin. Ja siilitkin tykkää :)
JenniEr
Member
 
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Joulu 2010, 18:55
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Herra siili » 06 Tammi 2011, 11:23

Täällä Angervoinen ei ole kiinnostunut tyhjistä wc-paperirullista eikä pallosta, jonka sisällä on ruokaa. Mutta täysi wc-paperirulla menettelee, se on ilmeisesti ihan kiva työnnellä auki.
Herra siili
Member
 
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2010, 13:11
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja kal » 06 Tammi 2011, 15:37

Meillä kissojen sellainen pieni kilipallo on ihan ykkösjuttu, sitä työnnellään lähes joka yö ja raahaillaan kerrosten välissä. Vaihtelevalla menestyksellä saa myös sellainen pieni aktivointipallo kyytiä. Halkaistut vessapaperirullat eivät sytyttäneet kuin korkeintaan herkkujen piilotuspaikaksi toisinaan, mutta laitoin sitten kokeiluksi sellaisen pidemmän talouspaperirullan sellaisenaan ja sitä oli aivan onnessaan työnnellyt ympäriinsä. Lisäksi kovassa huudossa on kenkälaatikko jossa on viime syksyn kuivattuja lehtiä, se adoptoitiin heti pesäpaikaksi ja siili on sinne varastoinut myös itse silppuamaansa sanomalehteä. Kiva lisäleikki on meidän neidin mielestä nostella sitä kenkälaatikon kattoa paikoiltaan tai välillä kiivetä sen päälle kuikuilemaan.
kal
Member
 
Viestit: 15
Liittynyt: 23 Syys 2010, 18:47
Paikkakunta: Järvenpää

ViestiKirjoittaja saksu » 28 Heinä 2011, 18:49

Moi! En ole vielä hankkinut siiliä mutta tavoitteena on hankkia sellanen viimeistään jouluun mennessä. Sellaista vaan että kun itse olen jo nyt alkanut väsäilemään siilille mm. fleece pusseja ja sitte on myös yksi mökkikin tehty nii mikä kannattais olla niiku esim sen fleece pussin halkaisia? Kun siili on pituudeltaa 15-20cm niin mikä ois sen leveys noin.
saksu
Member
 
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 18:27
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Napoleon » 31 Heinä 2011, 20:26

Meillä on fleecepussin leveys 20cm ja pituus 29cm. Ja sitten on yksi kasvattajalta mukaan saatu isompi pesäpussi, mistä en nyt saa mittoja otettua. Mutta tuossa pienemmässä on Napoleon tykännyt olla sylissä ja siinä se mahtuu vielä hyvin kääntymään.
Napoleon
Member
 
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 02:46
Paikkakunta: lahti / kuopio

ViestiKirjoittaja Vaahtis » 02 Touko 2012, 07:29

Hei,mulle tuli semmonen idis,että käykö koirien vinkulelut,esim.ne pehmolelut?Oisko ne ehkä liian pelottavia?:O
Vaahtis
Member
 
Viestit: 24
Liittynyt: 01 Touko 2012, 19:17

ViestiKirjoittaja Mia ja Freyja » 03 Touko 2012, 19:25

Mietin että voiko siilille antaa vaahtistelua varten huovutusvillaa vai onko siinä jtn vaarallisia aineita? Teimme nimittäin koulussa huovutustyön ja kun se tuoksuu niin hyvälle niin ajattelin, että voisi tuo neiti sitä tykätä maistella. :)
Mia ja Freyja
Member
 
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Marras 2010, 18:49
Paikkakunta: Lahti

Edellinen

Paluu Nikkarointi & vinkit



cron