Siilin peseminen

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Siilin peseminen

ViestiKirjoittaja Suklaasieni » 02 Marras 2014, 19:28

Tuossa nopeasti vaan selailin, enkä vielä tällaista keskustelua löytänyt. Eli mulla olisi tänä iltana tarkoitus pestä siilimme, joka on jo suht likainen, kun on pyörinyt hiekkalaatikossaan, tehnyt muutaman vaahtopallonkin ym :D

Tänään ei keretty siis käydä apteekissa ostamassa tuota eläimille tarkoitettua shampoota, ja jostain olen lukenut että jotkin vauva shampoot käy myös siileille. ( Meillä on siis jotain Liberon baby wash shampoota. )

Käykö tuo siis siileille, vai pesenkö vaan vedellä? Nopeita vastauksia, kiitos!
Suklaasieni
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Heinä 2014, 18:28

Re: Siilin peseminen

ViestiKirjoittaja Yuuki » 03 Marras 2014, 10:02

Kannattaa pestä ihan vedellä, ei pesuainetta. Kylpyveteen voi laittaa myös muutaman tipan helokkiöljyä.
Avatar
Yuuki
Member
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Touko 2010, 15:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siilin peseminen

ViestiKirjoittaja Annelihamsu » 04 Marras 2014, 01:06

Hieman myöhässä oma vastaukseni, mutta jaan sen kumminkin vaikka myöhempää keskustelua varten ja onhan se hyvä jakaa omaa kokemustansa tänne, niin lisääntyy tietous :)
Mää oon pessy Casperin pari kertaa lemmikeille tarkoitetulla miedolla shamppoolla ja pari kertaa ihan ilman. Oon laittanut shamppoon vesiastiaan liotettuna, enkä suoraan siiliin. Kastelen Casperia silittäen kylpyvedellä ja tarvittaessa käytän hammasharjaa likaisinpiin kohtiin. Shampoo ei oikeestaan vaahtoa ja maksaa alta 4 euron Prismassa. Käytän shamppoota tosi maltillisesti ja varon silmiä, suuta ja korvia. Huuhtelen kraanan alla ja kuivatan Casperin pyyhkeissä huolellisesti, jottei se vilustuisi. Huomasin, että Casper tykkäsi enemmän kylpemisestä, kun käytin hieman yli kädenlämpöistä vettä. Kylpeminen ei ehkä ole siilin mieleisintä puuhaa, mutta Casper ainakin rakastaa kylvyn jälkeistä hierontaa pyyhkeiden seassa, niin että se on joka kerta nukahtanut syliini. Kuivauksen jälkeen oon sivelly muutaman tipan helokkiöljyä piikkien sekaan kostauttamaan ihoa. Oon lukenut täältä, että jotkut siilit alkaisivat "syömään" piikkejään helokkiöljyn takia, mut Casper ei ole ollut moksiskaan ja iho on pysynyt hyvänä :)
Avatar
Annelihamsu
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2013, 17:49
Paikkakunta: Tampere


Paluu Terveys & sairaudet