Pikaisia neuvoja! Outo käytös!

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Pikaisia neuvoja! Outo käytös!

ViestiKirjoittaja _Aurora_ » 11 Maalis 2012, 00:19

Siilini on yksivuotias tyttönen. Jouduin käyttämään tyttöä lääkärissä, sillä paino oli pudonnut aika paljon. No, siellä epältiin vain ummetusta, joten olin helpottunut. Nyt olen huomannut, että tyttönen on pelokkaampi ja laihtuu tasaiseen tahtiin, eikä pyörä ole enää niin sotkuinen, mitä yleensä. Siililläni oli varvas kipeä jonkin aikaa, sillä oli katkaissut sen jonnekin. Nyt varpaankin pitäisi olla kunnossa. Myös sellaista on ilmennyt, että jotakin on pakko purra, yleensä tyttö ei mitään pure. Vaahtiksistakaan ei ole kyse. Esim. äsken kylvyn jälkeen hän alkoi purra heti pyyhettä. Tyttö myös ''nuutuu'' nopeasti, ikään kuin väsähtää. Tosin, hän heräsi vasta äsken. Onko kyseessä sairaus, vai jotakin ohimenevää? Toivoisin apua, sillä olen ERITTÄIN huolissani!
_Aurora_
Member
 
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 13:44

ViestiKirjoittaja miia » 11 Maalis 2012, 21:17

kuulostaa oudolle. siili yleensä rupee puremaan esim omia piikkejä jos sillä on kipuja. onko siilisi mistä hankittu? kasvattaja listan kasvattajan vai jonkun muun. tuo laihtumien ei kylä kuulosta normaalille eikä ummetukaan kuulus olla jatkuvaa jos sillä on ummetusta mut jos se syö vähän ni kyllähän se kakkaakii vähemmän. syökö siilisi normaalin määrän? jos siili on heikossa kunossa ni s enuutuu äkkiämmin ja on unisempi mikä varmasti johtuu laihtumisesta.
miia
Member
 
Viestit: 1274
Liittynyt: 20 Elo 2003, 18:46
Paikkakunta: Finland


Paluu Terveys & sairaudet



cron