Vatsa löysällä

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Vatsa löysällä

ViestiKirjoittaja vannuli » 11 Loka 2009, 19:39

Päätin noin pari viikkoa sitten kokeilla noita kanankauloja ja hyvin maistuivat Liisille! Mutta kahden viikon kokeilun jälkeen aina silloin tällöin annettuna tytön vatsa menin ihan sekaisin. Lopetin kaulojen antamisen veedeksi päiväksi ja oireet katosivat heti. Eilen yritin uudestaan ja tänään oli taas vatsa löysä:( Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Pitääkö vaan luopua kanankauloista?
vannuli
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Huhti 2009, 18:38
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 11 Loka 2009, 23:47

Jätä kanankaulat pois, jos on noin selvää, että siilisi maha niistä kärsii.
Ehkä Liisillä on herkempi masu :)
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Talitiainen » 12 Loka 2009, 11:00

Meidänkin siilin vatsa menee sekaisin kanankauloista. Mitä muuta voisi sille syöttää? Siis hampaiden takia. Kuulin että Royal Caninissa olisi jotain huonoja säilöntäaineita jotka aiheuttaisi ongelmia? Oon ajatellut vaihtaa tohon Orijeniin. Oliskohan se hyvää? :)
Talitiainen
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 20:58

ViestiKirjoittaja vannuli » 12 Loka 2009, 16:10

Joo kyllä noi kaulat nyt aijotaan jättää pois ettei tytön tarvii enempää niitä sietää. Onkohan sitten edes mahdollista antaa kanaa ruuaksi? Itsellänikin on Royal Canin raksuja, mutta oon ajatellut vaihtaa kun on ollut paljon siitä mielipiteitä. Talitiainen, olen kuullut vain , että raksut saattaa sisältää vehnää joka voi tehdä siilin massun kipeäksi.
vannuli
Member
 
Viestit: 29
Liittynyt: 14 Huhti 2009, 18:38
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 12 Loka 2009, 16:20

Kannattaa kysyä kaupassa tai lukea pussin kyljestä sisältääkö vehnää.
Jos oikein muistan niin Royal Canininkin joissakin raksuissa voi olla vehnää. Minä kyllä käytän noita RC:raksuja ja ne ovat sopineet hyvin. Jostain muun merkkisestä meni siilin vatsa sekaisin.
Kana voi hyvinkin käydä siilille, vaikka kanankaulat ei sopisikaan. Kannattaa ehkä pitää pieni tauko niiden kaulojen jälkeen ja sitten kokeilla pienellä määrällä kanaa. Meillä syödään keitettyä ja hienonnettua broilerinfilettä, sirkkojen, matojen ja muiden öttiäisten lisäksi.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Terveys & sairaudet