Punertava massu + kohtaukset

Siilien terveyteen, hyvinvointiin ja sairauksiin keskittyvä keskustelufoorumi

Punertava massu + kohtaukset

ViestiKirjoittaja Issu » 08 Syys 2009, 13:14

Niin. Eli siilin masu on alkanut jostain syystä punertamaan. Mistähän tää voisi johtua ja mikä siihen voisi auttaa? Olen laittanut hiukan pepanthenia sen mahaan koska samanlaisia ongelmia on ollut aikaisemminkin, mutta nyt se ei tunnu auttavan. Olisiko jotain muuta ainetta jota voisi hieroa mahaan joka rauhoittaisi ihoa? Eikai se voisi johtua siitä, että kun syötän sille omia kasvattikoppiksiani kun ne pyörii kaurahiutaleiden seassa että jos siili saa jotenkin sitä suuhunsa ja sit se maha ärtyy? (joo ehkä hiukan kaukaa haettua).

Ja sit siitä kun siili saa välillä jotain ihmeellisiä kohtauksia. Se sillain sätkii/tärisyttää itseensä. Ehkä n. kerran viikossa kun annan sen tassutella lattialla. Mitähän tää vois olla?:O

Kiitos :)
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja tini » 08 Syys 2009, 20:54

Onko siilisi uros vai naaras? Mistä siilisi on? Ja minkä ikäinen?

Mahan punoitus voi olla vaikka ihotulehduksen alkua. Liittyykö tärisyttäminen virtsaamiseen tai ulostamiseen? Vai eikö sätkimistä ole lainkaan sen ollessa omassa asumuksessaan?
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Issu » 09 Syys 2009, 21:04

Siili on naaras. Siili on ostettu reilu vuosi sitten eläinkaupasta turusta. (ne ei edes vastaa mun yhteyden ottoihin kun oon yrittänyt kysellä siilin taustasta). Sätkiminen ei liity pissaamiseen eikä kakkaamiseen, enkä oo nähnyt sen tekevän sitä kaapissaan. Eikä se näytä että sitä sattuisi tai mitään, se vaan tekee sitä välillä :/

Ja mä mietin et iho saattaa olla hiukan ärtynyt siitä, kun joudun pesemään siilin jalat nyt melkein joka ilta kun se on ihan kakkanen ja kun sen jalassa oli haava niin tarvi senki takia pestä ja putsata(maha kastuu yleensä pesun yhteydessä). Että kun maha kastuu ja sit ku se kuivattelee pyyheen sisällä ni voiks se siitä ärtyä?
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 09 Syys 2009, 23:11

Suosittelen käyntiä eläinlääkärillä + ulkoloistestejä, voi olla jotain punkkeja tai sitten vaan kuiva iho.
Sätkimisestä ei oikeen osaa sanoa, kun ei näe...
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Issu » 10 Syys 2009, 19:57

Siili on saanut noin viikko sitten stronghold tippoja ja saa parin viikon päästä toisen kerran. Voiko sitä samaa tuubia käyttää sillo parin viikon päästä uusiks? Kun ne edelliset kulu viime kerralla jo. Voi olla että mä oon myös hiukan liian huolehtiva tosta mahan väristä. Pitäisi varmaan ottaa kuva ja laittaa näytille. Musta tuntuu et se johtuu siitä ku oon joutunut nyt pesemään sitä usein.
Voiko jotku pesuaineet aiheuttaa sitä? Esim. ku pesee fleecet tai kun pesen sen kaapin lattioita? Lattiat pesen tolulla ja fleecet hajusteettomalla pyykinpesuaineella.
Issu
Member
 
Viestit: 191
Liittynyt: 15 Syys 2008, 19:31
Paikkakunta: Finland


Paluu Terveys & sairaudet