"Ihania" kokemuksia elävien ruokien kanssa

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja emulis4 » 29 Joulu 2006, 21:57

No,kiitos.
Aattelin ettei viiti matoa kiduttamalla jäädyttää:(!
emulis4
Member
 
Viestit: 176
Liittynyt: 24 Joulu 2006, 20:34

ViestiKirjoittaja Jenn » 03 Tammi 2007, 14:44

Onhan se raakaa, mutta itse joutuisin kumminkin säilyttämään omassa huoneessani niitä ötäköitä ja kun kamala hyönteis pelkoinen olen, niin mielummin ne työnnän pakkaseen. En vain voi ajatella, että huoneessani on eläviä matoja...

Tässä viime viikollakin, meille oli tulut jostain ampiainen ja oli ihan hädissäni sen kanssa, iskänkin piti vielä kiusata sillä ampiaisella minua.
On muuten leutoa, kun ötökät heräilee horroksestaan. :DDD
Jenn
Member
 
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:44
Paikkakunta: Suomi, Jyväskylä

ViestiKirjoittaja iida_ » 03 Tammi 2007, 20:58

Me ostettiin marraskuun tuffareilta paketti vahakoisan toukkia. :)
Ollaan annettu Lempille yksi päivässä, ja osa pakastettiinkin. <-- se oli kova homma! Koteloiden availua, koteloiden availua, koteloiden availua. Kuitenki kävi sellanen juttu, et pikku perhoset on vallottanu sen pikkuruisen purkin. Mitä täytyis tehä? Purkissa on viel hyvännäköisiä, pulleita toukkia. Jos siis avaan purkin, niin perhoset tietty karkaa. :D Pystyyks ne lisääntyy huonetiloissa? ?-) eikai vaan...?
iida_
Member
 
Viestit: 175
Liittynyt: 28 Elo 2006, 12:20
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Alexis » 03 Tammi 2007, 22:43

Hei iida_

Minä ne vahakoisat teille myin :) Itselläni oli myös ihan julmettu urakka Tuffareiden jälkeen pakastaa jäljelle jääneet vahakoisat, mutta tuolla niitä on pakastettuna jos joku haluaa ostaa. Muuten ne päätyvät omien siilieni kitoihin. Ja halukkaastihan nuo ne syövät.

Osa purkkeihin jättämistäni toukista on kehittynyt perhosiksi. Niitä voi myös antaa siileille (esim. pakastimen kautta jos tuntuu helpommalle) tai sitten voit lisäännyttää perhosia itse valmistamassasi ruokamössössä, kuten minä parhaillaan yritän. Herppi netissä on hyvät ohjeet täällä <a href="http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=2620&highlight=ruokael%E4inten+kasvatus" target="_blank" rel="nofollow">http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=26 20&highlight=ruokael%E4inten+kasvatus</a>

Herppi netissä on muutenkin hyvin kaipaamaasi tietoa vahakoisista...

Makoisia ruokahetkiä!
Alexis
Member
 
Viestit: 189
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:05
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Jenn » 11 Tammi 2007, 20:37

Tänään sitten ostin ne ensimmäiset jauhikset, omatunto alkoi tietysti heti kolkuttaa, kun työnsin ne pakkaseen. Pelkään kuitenkin sen verran öttiäsiä, että oli aivan pakko laittaa ne sinne jäätymään.

Ne jauhikset pitää sitten ilmeisesti sulattaa, niin missä te olette sulattaneet ne? Voiko ne vain laittaa jonnekkin pöydälle sulamaan? :D
Jenn
Member
 
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:44
Paikkakunta: Suomi, Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Amanda » 11 Tammi 2007, 20:42

Pöyrälle vaan.. Ne sulaa ihmeellisen nopsasti.
Amanda
Member
 
Viestit: 1620
Liittynyt: 12 Touko 2004, 18:57
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Katinka » 12 Tammi 2007, 09:46

Meillä on myös pakastettu samantien sirkat ja lokustit. Jostain syystä osa tahtoo heittää henkensä aika pian kun olen tilauksen noutanut kotiin. Hävikki jää näin ollen huomattavasti pienemmäksi kun ne heittää elävältä pakkaseen. Ja otan illan satsin aina hyvissä ajoin sulamaan. Minä taidan sitten olla patologinen sadisti kun en tunne minkäänlaisia tunnontuskia sirkkojen pakastamisesta :) :)
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja tini » 12 Tammi 2007, 17:09

Muistakaahan ruokkia niitä ötököitä ennen pakastusta. Tyhjä kuori ei ole kummonenkaan ruoka siilille!
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jenn » 12 Tammi 2007, 17:12

<em>Muistakaahan ruokkia niitä ötököitä ennen pakastusta. Tyhjä kuori ei ole kummonenkaan ruoka siilille!</em>

Auts. Enpä ruokkinut niitä en...
Noh, ensi kerralla sitten. :D
Jenn
Member
 
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:44
Paikkakunta: Suomi, Jyväskylä

ViestiKirjoittaja emulis4 » 16 Tammi 2007, 16:23

No joo,elävältä syöminen....Hmmm...Kuulostaa kyllä raalta!= D
emulis4
Member
 
Viestit: 176
Liittynyt: 24 Joulu 2006, 20:34

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 28 Touko 2007, 21:47

Tämä tapahtui minulle vähä aikaa sitten kun olin ruokkimassa liskojani joita omistan kolme siilin lisäksi. Avasin `pikkuterraarion´ eli sirkkojen kannen ja nostin sen lipastolleni missä liskoni sijaitsee no kuinka ollakkaan kun kummarruin ottamaan laatikosta pinsetit käteni osui jotenkin laatikon reunan ja tippui lattialle! Menin pakokauhun valtaan kun näin vain pienien mustien sirkkojen kipittelevän huoneeni lattialla :s Kunnes olin rauhoittunut minun oli pakko lähteä pyydystämään niitä, mutta luulen että sain kaikki sirkat koska sen jälkeen en ole niitä nähnyt ja sen jälkeen otan lattialla sirkan ja laitan sen kalkkipurkkiin :s ETTÄ SIRKAT ON MUKAVIA !
Rosaaa
Member
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Touko 2007, 14:56
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 28 Touko 2007, 21:48

Sirkat ei ole kivoja ! :dd
Rosaaa
Member
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Touko 2007, 14:56
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 28 Touko 2007, 21:52

Tietääkseni vissejä eläimiä keitetää (rapuja) elävältä eikä sitäkään enää katsota mitenkään raaksi..... ("Ööh... en oikein tiedä mikä mun pointti oli.....")

Näin yhessä ruokaohjelmassa ku sitä onnellisena kattelin kunnes ne otti kipon missä oli rapuja niin ne vaan heitti ne sinne kiehuvaan kattilaan ja samoin elävät simpukat sillon mun oli kyllä pakko vaihtaa kanavaa :s
Rosaaa
Member
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Touko 2007, 14:56
Paikkakunta: Suomi

ViestiKirjoittaja Nea » 28 Touko 2007, 21:59

Rosaaalle pikku vinkkinä, että jos viestiin tulee kirjoitusvirheitä, ne pystyy jälkeenpäin korjaamaan painamalla viestin yläreunassa lukevaa "Muokkaa"-kohtaa :) Sitä käyttämällä ei siis tarvitse kirjoitusvirheiden korjaamiseksi kirjoittaa uutta viestiä.
Nea
Member
 
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Elo 2005, 00:37
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Rosaaa » 29 Touko 2007, 18:02

ainiin unohdin :DDD
Rosaaa
Member
 
Viestit: 50
Liittynyt: 26 Touko 2007, 14:56
Paikkakunta: Suomi

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta