"Ihania" kokemuksia elävien ruokien kanssa

Siilien ravintoon ja ruokintaan keskittyvä keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja lafleur » 05 Helmi 2008, 02:59

Meiltä karkasi eilen yöllä jättismato.. Yökyök.
Se oli mukissa koteloitumassa ja meidän kissa pääsi siihen käsiksi. Kuulin kyllä yöllä kolinaa keittiöstä mutten mennyt katsomaan, ja aamulla kaapin avatessani huomasin kauhukseni yhden purkeista olevan nurin. Ihmettelin pitkään että miten tuo on kaatunut, kunnes huomasin kaapin alareunassa kissan käpälän mentävän raon. Poikakaveri oli riemuissaan kun kerroin tapahtuneesta. Nyt sitten odotellaan jättiskoppiksen ilmestymistä. Ellei tuo kisu popsinut sitä poskeensa. Yökyök..
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja skatta » 05 Helmi 2008, 18:18

Jättiksistä lähtöisin oleva hidas hankaava narinaääni on kyllä ehdottomasti yksi inhottavimmista mitä tiedän. Siitä saisi ehdottomasta toimivaa tunnelmasamplea vaikka näihin aasialaisiin kauhuelokuviin.

Toinen aika hämmästyttävä on mielestäni se salamannopea metallinen nirskahdus kun ruusukuoriaisen toukka puraisee pinsettiä. iih.. Ja niiden pikkunaamat on niin söpöt... kuin predatoreilla ilman sitä maskia.

Matojen kotelot ovat alieneja.

Kauhu asuu kyllä kotona.
skatta
Member
 
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Elo 2005, 08:20
Paikkakunta: Nummela

ViestiKirjoittaja CeasyMoon » 05 Helmi 2008, 19:57

Minä taas tykkään katsella öttiäisten touhuja. Välillä vierähtää tuntikin kun katselee eri hyönteisten elämänmenoa ^^. Varsinkin jauhisten koppiksien puuhia on hauska seurata.
En arvannutkaan että kun ottaa yhden lemmikin niin saa samalla tuhat muuta samalla kertaa.
Itse pakastan vain sirkat. On niin ihana katsella kun Amos syöksyy innoissaan ruokakupille mussuttamaan eläviä matosia ^^

~CM
CeasyMoon
New member
 
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 19:53

ViestiKirjoittaja Anitta2 » 06 Helmi 2008, 21:19

Äsken laitoin siileille ruokaa, matoja, kanaa, purkkisirkkoja, isoja kuivattuja sirkkoja ym. Sitten iso sirkka alkoi liikkua. Yöks. Kun näin sen silmäkulmasta niin vähän hätkähdin ennenkuin tajusin ettei sirkka itse kävele. Mato oli mennyt sirkan alle ja liikutti sirkkaa. Yöks.
Anitta2
Member
 
Viestit: 1039
Liittynyt: 29 Marras 2004, 12:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Kutri » 07 Helmi 2008, 09:28

Yök. Mulle on käynyt noin monta kertaa..olis aika sitkeitä kavereita jos vielä purkitettunakin ottais jalat alleen. :) Mahdotonta mutta siltikin tuo tulee mieleen joka kerta kun avaan uutta purkkia, mietin että mitäs jos joku onkin elävä ja hyppää mun nenälle kun avaan purkin.. :D
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja lafleur » 12 Huhti 2009, 15:26

Apuva

Lajittelin eilen tyttö ja poikakoppiksia. Pidän niitä eri purkeissa ettei tulisi matoja (on tällä hetkellä pakastin täynnä jo).

Pääsi sitten käymään niin, että yksi tyttökoppis karkasi yön aikana. Se oli osoittanut jo ennenkin erinomaista taipumusta karkailuun, mutta viime yönä onnistui sitten tosissaan katoamaan.

Karkaaminen tapahtui huoneessani, jossa on mieletön määrä tavaraa ja roinaa. Yritin etsiä koppista, mutta tehtävä tuntuu mahdottomalta. Mun huone on tällä hetkellä lähinnä varastotilana, niin ettei sinne itsekään mahdu kunnolla.

Onko kellään ideaa mitä pitäisi tehdä? Tiedän että koppis on munivassa tilassa, joten siellä se nyt möngertää ja munii pitkin nurkkiani.

Pitääkö mun tyhjentää koko huone ja etsiä se? Vai voinko antaa asian olla..? Jos jätän sen sinne, niin eikö ole todennäköistä että parin kk:n kuluttua siellä kuhisee matoja? Apuva. Syökö ne madot talon sisuksia?? Tai siis menevätkö seinien väliin nakertamaan seiniä yms.??
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tarja T ja Siiri » 12 Huhti 2009, 16:09

Heh hee. On meilläkin joskus koppiksia ollut karkuteillä, muttei ainakaan vielä ole löytynyt matoja nurkista eikä tihutyön jälkiä mistään. Varmaahan se ei silti ole :D
Tarja T ja Siiri
Member
 
Viestit: 677
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 19:43
Paikkakunta: Suolahti

ViestiKirjoittaja tini » 12 Huhti 2009, 16:14

Lafleur, jos puhut jauhomatojen kuoriaisista, ei ne tee mitään tuhoja eikä ne ite madotkaan. Niiden suhteen voit olla siis ihan huoleti. Jättijauhisten koppikset on sitten taas eri asia.. Ne kun syö puuta :o ja madotkin on kovia syömään kulkuväylällään olevia asioita.
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Tiinuski » 12 Huhti 2009, 16:39

Mulla on puolestaan ikuinen kammo sirkkoja kohtaan. Kertaalleen annoin kaverini syöttää siililleni pinseteissä yhden sirkan.. noh, kaveri vissiin säikähti siilin palloksimenoa niin kovin, että sirkka lensi pinsetteineen suoraan mun pitkien hiusten sekaan.. yök!
Tiinuski
Member
 
Viestit: 192
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 15:38
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja lafleur » 12 Huhti 2009, 17:00

Hui, sirkka hiuksissa voipi aiheuttaa kammon :D

Joo unohdin tosiaan mainita että jättiskoppiksista kyse. Oon muut jo pistäny pakkaseen, mutta jättiskoppiksiin tykästyin niin kovasti että vanhojen kuoltua pistin uudet koteloitumaan. Niitä odottaa kauniisti sisustettu akvaario (tässä tapauksessa terraario), jossa on omat 'huoneistonsa' tytöille ja pojille.

Karkulainen onneksi löytyi! Se oli piiloutunut toisen purkin turpeen sekaan taitavasti. Bongasin sen tyytyväisenä kävelemässä kuorikatteen päällä samalla kun itse hiki otsassa tyhjensin pöydän alusta kaikesta roinasta. Nyt on siis 4 tyttöä ja 4 poikaa turvallisesti omissa purkeissaan. Huh. :)
lafleur
Member
 
Viestit: 376
Liittynyt: 13 Elo 2007, 02:17
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja avuton » 19 Huhti 2009, 00:18

onko pakko ostaa eläviä matoja tms. vai voiko niitä ostaa vain säilykkeinä?
avuton
Member
 
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 23:06

ViestiKirjoittaja Juseve » 19 Huhti 2009, 00:29

Voi ostaa säilykkeinä. Jos itse omistan sitten joskus siilin, niin varmaan ostan pelkkiä säilykkeitä, ettei eläviä tarvitse alkaa kasvattamaan.
Juseve
Member
 
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Huhti 2009, 16:42
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja iida_ » 19 Huhti 2009, 08:34

Eihän niitä pakko ole kasvattaa ;)

Ostaa vaan pienen satsin ( tai isomman ja pakastaa ) kerralla ja syöttää siilulle. Helppoa :)
iida_
Member
 
Viestit: 175
Liittynyt: 28 Elo 2006, 12:20
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Juseve » 20 Huhti 2009, 15:16

iida_ eläviäkö tarkotit tuossa edellisessä viestissä? : D
Juseve
Member
 
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Huhti 2009, 16:42
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja iida_ » 20 Huhti 2009, 17:15

Eläviä eläviä ;)
iida_
Member
 
Viestit: 175
Liittynyt: 28 Elo 2006, 12:20
Paikkakunta: Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Ravinto & ruokinta



cron