ulkoiluttaminen hyvä vai huono juttu?

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

ulkoiluttaminen hyvä vai huono juttu?

ViestiKirjoittaja siilinsuojelijat » 16 Elo 2014, 14:05

onko siilin ulos vienti paha asia vai hyvä asia... jos rakentaa siilille oman ulkoilu tilan mitä pitäisi ottaa huomioon
en ole aivan varma olisiko se edes hyvä asia mutta kun haluaisin siilini nauttivan elämästään hyvin.
olen suunnitellut puu aitausta josta se pääsisi muuallekkin eikä käkättäisi samassa tilassa koko aikaa.
mutta haluaisin tietää teidän mielipiteenne :?:
:)
siilinsuojelijat
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Elo 2014, 13:50

Re: ulkoiluttaminen hyvä vai huono juttu?

ViestiKirjoittaja liisamari tuiskunen » 16 Elo 2014, 19:22

hyvä idea ja olen itekkin miettinyt samaa :) Mutta eikös siilillä pidä olla aina vähintään 25 astetta lämpötila? Ja yleensä ei yöllä ole niin lämmintä :( Päivällä en usko siilin nauttivan erityisen paljon ulkoilmasta kun se nukkuu ja ulkona on usein aika kirkasta :? En tiedä, mutta tuo on minun oma näkemykseni :)
liisamari tuiskunen
Member
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12 Elo 2013, 16:06

Re: ulkoiluttaminen hyvä vai huono juttu?

ViestiKirjoittaja siilinsuojelijat » 17 Elo 2014, 16:20

Kiitos mielipiteestäsi. OLetko itse kasvattaja, sillä haluaisin tietää lisää kasvattajien toiminnasta :) :) :)
siilinsuojelijat
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Elo 2014, 13:50

Re: ulkoiluttaminen hyvä vai huono juttu?

ViestiKirjoittaja Yuuki » 18 Elo 2014, 09:01

Siiliä voi ulkoiluttaa valvotusti lämpiminä kesäiltoina, mutta yksin aitaukseen siiliä ei voi jättää. Päivisin kun olisi tarpeeksi lämmin (maan lämpötila yli 23 astetta) siili nukkuu ja yöllä lämpötila on liian alhainen. Yöksi en muutenkaan uskaltaisi jättää siiliä yksin ulos aitaukseen - siilit ovat nimittäin mestareita karkaamaan. Aitauksen rakentaminen on siis hieman turhaa satunnaisten lyhyiden iltaulkoiluiden takia :)

siilinsuojelijat, jos olet kiinnostunut kasvatustoiminnasta kannattaa olla yhteydessä kasvattajiimme: http://www.suomensiiliyhdistys.fi/kasvatus/kasvattajat/
Avatar
Yuuki
Member
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Touko 2010, 15:46
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Siilinkasvatus



cron