Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja Tatjuska » 15 Marras 2012, 10:26

Heippa. Haluaisin tietää paljon teidän siileillä on yleensä paino noussut odotus aikana ja monta sieltä on vaaveja sitten tullut? :)
Tatjuska
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Loka 2012, 09:43

Re: Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja Bella » 16 Marras 2012, 00:54

Painon nousu heittää niin paljon, paino saattaa pysyä ennallaan tai mennä alas ja silti tulla poikasia. Painoa voi tulla rutkasti ja syntyä vain yksi poikanen. Minun tyttöni paino nousi molemmilla kerroilla noin 80-130g ja molemmilla kerroilla tuli kolme poikasta. Poikasiilini äidin paino pysyi samana (vai menikö jopa alas?) ja poikasia syntyi neljä.
Bella
Member
 
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Syys 2009, 11:03
Paikkakunta: Turku / Tukholma

Re: Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja miller » 18 Marras 2012, 20:42

Meillä mamma lihosi lähemmäs 200 g, mutta kynsiharjoja tulikin kuusi kipaletta :-)
miller
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Marras 2012, 20:07

Re: Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja Tatjuska » 19 Marras 2012, 16:44

Okei, mä odotin kanssa vauvoja paljon, kun mamma lihosi sen 200g, ja yksi vauva vaan tuli :D Nyt vaavi on 6vrk, on aika ison näköinen, terhakka kuitenkin on :) Ei ihmekkään, kun saa kaiken huomion ja maidon äidiltään ;) Mites, kun tää äiti siili on nyt melko lihava ku lihos niin paljon ja tuli vaan yksi poikanen, niin onko mulla nyt ongelma painon kanssa, vai tasaantuuko se siinä samalla sitten kun maidoneritys alkaa loppumaan jne? Äiti siili kuitenkin ennen on syönyt niin, ettei ole lihonnut, on pysynyt hyvässä kunnossa :)
Tatjuska
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Loka 2012, 09:43

Re: Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja miller » 22 Marras 2012, 13:31

Meillä paino alkoi tasaantumaan maidonerityksen loputtua. Jos silloin vielä painoa on reilusti liikaa, on syytä muuttaa ruokavaliota. Mutta nyt mamma tarvitsee vielä monipuolista ravintoa maidon tuoytamiseen :-) onnea uuden piikikkään johdosta! :-)
miller
New member
 
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Marras 2012, 20:07

Re: Siilin painonnousu ja poikasten määrä?

ViestiKirjoittaja Tatjuska » 22 Marras 2012, 21:42

Niin mä vähän arvelinkin! :) Saa mamma nyt syödä, kun on lapsukainen, katsotaan sitten sen jälkeen mitä vaaka näyttää :DD Kiitoksia vaan! Ihana pallero, pullero onkin vauva! :) Innolla ootan, et viikon päästä saan sen verran ottaa käteen sitä, et nään sukupuolen ^^ Vaalean värinen vaavista tulee, kuten isänsä, vähän tummempaa näyttää kuonossa olevan :)
Tatjuska
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Loka 2012, 09:43


Paluu Siilinkasvatus



cron