Vaahdoneritys emolla!

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

Vaahdoneritys emolla!

ViestiKirjoittaja Annikaniini » 13 Marras 2010, 22:11

Myy sai kolme poikasta lauantaina 6.11. ja on syönyt heikosti sen jälkeen.

Myy on jotenkin outo, se hieroo päätään häkin pohjaan ja seiniin. Ihan kuin sillä olisi jokin suussa, joka häiritsee. Suu maiskuttaa alituisesti ja erittää 'parraksi asti' valkoista kuolavaahtoa. Vettä Myy kyllä juo normaalisti, mutta ruoka ei kelpaa.

'Pakkosyötin' Myytä pienellä muoviruiskulla, jonka täytin soseutetulla ruoalla. Pitäisikö minun viedä Myy eläinlääkärille, vaikka pesässä on poikasia?

Poikaset ja Myy näyttävät virkeiltä. Mikä mahtaisi olla vikana? Onko Myyn suu voinut vaurioitua poikasten kantamisesta tms.?
Annikaniini
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Elo 2010, 21:07
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja tini » 14 Marras 2010, 20:15

Ehdottomasti emo lääkäriin, jos ruoka ei maistu!!!! Etenkin, jos se on nyt jatkunut jo viikon. Ei se ole emon eikä poikastenkaan etu, jos emo ei syö.. Sillon ei tuu maitoakaan.
En kyllä oo ikinä kuullu moisesta käytöksestä ja poikueita oon seurannu vähintään sivusta useampia.. Onko vaahto samanlaista kun vaahtistellessa?
Mä epäilen ennemmin, että myyllä on jotain muuta vikana suussa, joka nyt on tullu esille.
Eli kipinkapin lääkäriin!
tini
Member
 
Viestit: 1788
Liittynyt: 21 Elo 2004, 05:14
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Katinka » 15 Marras 2010, 08:54

Lääkäriin pikaisesti. Emon vointi on nyt tärkeämpi.
Katinka
Member
 
Viestit: 1132
Liittynyt: 06 Loka 2004, 20:41
Paikkakunta: PK-seutu

ViestiKirjoittaja Kutri » 15 Marras 2010, 13:46

Kamala tilanne, äkkiä lääkäriin!!!! Ja olisi kiva kuulla jatkoa että mitä selvisi kun olette käyneet.
Avatar
Kutri
Member
 
Viestit: 1293
Liittynyt: 01 Elo 2007, 14:40
Paikkakunta: Tampere


Paluu Siilinkasvatus



cron