Siilit karanneet, poikasia??

Siilinkasvatukseen keskittyvä yleinen keskustelufoorumi

ViestiKirjoittaja Memma » 25 Tammi 2008, 19:53

Rnin ehdostus on hyvä ja voit uskoa, että myös moneen kertaan ehdotettu. Meillä itseasiassa oli yhdessä vaiheessa työryhmäkin tätä varten, mutta se taisi kuihtua pois? Tarkalleen en tiedä, kosken silloin vielä ollut itse hallituksessa. Ongelma on vain siinä, että puuhassa on aivan älytön homma. Kaikki tekevät tätä omien kiireidensä ohella, joten mitään kovin nopeaa parannusta näinkin pitkäikäiseen ongelmaan on tuskin odotettavissa. Toki tätä siivoamista ja ruokkoamista voisi tehdä pikkuhiljaa... Laitetaan taas mietintämyssyyn alkanutta vuotta varten.

Offtopicin offtopicina vielä mainittakoon, että mikäli oikeasti haluaa tämän tyylisiin asioihin vaikuttaa niin tervetuloa ehdolle hallitukseen! Aina kaivataan uusia ideoita ja raikkaita ajatuksia. Lisäksi tosiaan perään kuulutamme ideoita tämän vuoden toimintasuunnitelmaan, joten niistäkin saa vinkata joko minulle suoraan tai sitä varten aiemmin luodun topicin alla. Myös hallituksen hommista saa lisätietoa minulta. :)
Memma
Member
 
Viestit: 1342
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 15:26
Paikkakunta: Paimio

ViestiKirjoittaja Zalamanteri » 27 Tammi 2008, 16:42

Nyt kun on mennyt tuohon parannus puleen.. niin voisi sellanen pieni parannus olla se että vaihtaisi: Etusivu · Vastaa · Statistiikat · Haku · Asetukset · Kirjaudu ulos · Kokonaan noiden värin esim mustaan. Nyt ne sulautuu aika helposti tonne taustaan.. Haun voisi korostaa koska en ensin edes huomannut koko haku kohtaa vaan pähkäilin itsekseni että eikö täällä ole hakua?? Eli niinkin yksinkertainen kun väritys on monen nettisivun ongelma..
Muutenkin väritys on aika vaalea siiliyhdistyksen sivuilla..
nimimerkin vaihtaminen ei ole se fiksuin juttu tarkoitukseni olikin ensin käyttää eri aiheissa eri nimeä.. Koska en huomannut sitäkään että yhdellä hekilöllä ei saa olla useampaa nimeä, mikä muilla palstoilla on todella yleistä..
Joskus menee vaan hermo kun asiaa ei kysytä suoraan vaan pulistaan takana.. anteeksi jos olen käyttäytynyt tyhmästi mutta totta tuo karkaaminen on mistä tuo aihe alkoi...Jokatapauksessa jos vahinko on sattunut ei sole niin suuri kaaos koska naaras syö jo paremmin ja monipuolisemmin ja on kesympi, parantunut kummasti mun luo tulosta.
Lapset ja palstakirjoittelu ei sovi yhteen kun tulee pikasesti kirjoitettua mitä sattuu..
Zalamanteri
New member
 
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 00:15

ViestiKirjoittaja Natsuko » 27 Tammi 2008, 21:41

Haluaisinpa tietää yhdenkin palstan, jolla ihmiset käyttävät eri nickejä eri aiheissa :D Oon kohtuullisen monta vuotta nettiä selannut, eikä koskaan ole moista tullut vastaan, paitsi juurikin näissä huijaustapauksissa.

Mitä itse aiheeseen tulee, oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että amatöörin (jolla on ollut siilejä viikkoja, ei vuosia) naaraan mahdollinen raskaus ON kaaos. Asiantuntevat kasvattajat tekevät töitä päästäkseen eroon sairauksista ja edistääkseen siilien terveyttä kaikin tavoin. Toiset sitten vaan haluavat "söpöjä" poikasia tai vaan silkkaa poikastehtailua.
Natsuko
Member
 
Viestit: 346
Liittynyt: 17 Marras 2006, 17:59
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 27 Tammi 2008, 21:52

onhan näitä nettipalstoja... esim suomi24 tms, missä ei mitään nimimerkkien perään olla. Päin vastoin. Mutta täällä ihmiset tuntee toisensa ja on kiva, jos uusi palstalainen esittelee itsensä, niin ei tule väärinkäsityksiä sitten.
Meillä on periaate, että 1 nimimerkki / kirjottaja, ja jos nimeä tahtoo muuttaa, niin käännytään ylläpitäjän, eli Marcinin puoleen.
Osoite on tuolla hallitus-kohdassa.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Zalamanteri » 27 Tammi 2008, 23:43

Kylläpä niitä eri nimimerkkien käyttäjiä on useassakin paikassa. Ilmeisesti mun on ihan turha yrittääkään selittää mokani kynsillä niskaan heti, no ei voi mitään.. Se on näiden nettipalstojen kirous apua et saa jos moka sattuu aloittelialle, vaan heti se on tahallinen teko. Olen selittänyt että suunnittelin kasvatusta mutta en tod. tällä parilla!! Tää nyt oli tosi paha moka, johtuen vaan ja ainoastaan siitä väliaikais järjestelystä tilojen suhteen (en siis tarkota että asuivat molemmat samassa häkissä tilapäisesti noup. vaan että toisen oli oltava vuoro öin jaloittelemassa irti huoneessa). Kasvatus piti aloittaa jo nyt mutta kuoppasin ajatuksen tämän rescue tytön tultua, tai siirsin. Siksi tässä ketjussa aiemmin kirjoittanut henkilö luuli sen olevan tahallista koska olin häneltä siilityttöä kysynyt kasvatus käyttöön, mutta tilanne eli sen jälkeen. Se miksen heti selittänyt tätä (vaan peittelin toisella nimimerkillä)johtuu siitä että tiesin että en saa vakuutettua ketään jos asiantuntia toisin väittää ja yritin silti saada kaiken neuvon tilanteeseen. Olen nyt puhunut kiitos ja näkemiin, apu olisi ollut enemmän kun hyödyksi mutta ei sitten. (luetaankohan tämäkin huonoon käytökseen??)
Zalamanteri
New member
 
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 00:15

ViestiKirjoittaja riisi » 28 Tammi 2008, 08:50

Hei

Tottakai apua saat tältä palstalta siilien kanssa ja etenkin poikasten kanssa ja toivottavasti vielä kysyt apua jos sitä tulet tarvitsemaan! Tietenkin hämmennystä ja epäilystä herätti kun kolmella eri nimimerkillä keskustelit ja yksi nimimerkki kyseli kuinka nuorella pojalla voi tytön astuttaa yms. Itseäni mietitytti kun sanoit että sinulla on tyttö joka on jo kiikun kaakun liian vanha, mutta kohta sanoit että silti suunnittelit poikasia hänelle. Toinen varmasti mikä kaikkia hämmästytti ja ihmetytti on se että olet vasta hankkinut siilin itsellesi niin miksi halusit heti saattaa tyttö siilin kantavaksi? Kuitenkin kasvatus ei ole helppoa ja aloittelijoiden hommaa, jota pitää miettiä huolella alusta loppuun asti ja tutustua omiin siileihin sekä näin hankkia niistä kokemusta ennekuin sen aloittaa.
riisi
Member
 
Viestit: 256
Liittynyt: 09 Joulu 2004, 18:36
Paikkakunta: kuopio

ViestiKirjoittaja Marianne » 28 Tammi 2008, 11:19

<em>Se on näiden nettipalstojen kirous apua et saa jos moka sattuu aloittelialle, vaan heti se on tahallinen teko.</em>

Täällä on kyllä aina autettu ja neuvottu, samanlaisia mokia on sattunut itse kullekin. Useallekin kasvattajalle. Lisäksi yllätyspoikueita on tullut mm. eläinkauppasiileille, jotka on jo kaupassa olleet tiineitä.

Komppaan riisiä tuossa, mikä sai epäilykset nousemaan muillakin kuin Tarjalla.. Täälä ei ole tarkoitus hyökätä kenenkään kimppuun vaan pitää tämä foorumi selkeänä ja mahdollisimman mukavana paikkana.

Voisit ottaa Marciniin yhteyttä ja kertoa, mitä nimimerkkiäsi haluat käyttää jatkossa. Hän voi yhdistää kirjoittamasi aiheet saman nimimerkin alle. <- tiedot löytyy tuolta yhteystietoja / hallitus -kohdasta.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Kuusysi_ » 28 Tammi 2008, 11:43

haukkukaa nyt sitten taas uusi siilisti, mutta helmi käyttää tuota hakua, jos vaikka haluaa juuri hakea "Siilit karanneet, poikasia??" otsikolla. Ensimmäinen linkki haulla on tämä keskustelu ja minkälaista keskustelua täällä on :D Ensimmäiset 5 kommenttia saattoi olla karanneista poikasista, mutta loppu on tällaista huttua jossa haukutaan käyttäjiä. Oletteko te miettineet minkälaisen kuvan annatte foorumista, kun tämä on aktiivisin keskustelu ja tuossa keskustelu pääsivulla. Uusi ulkopuolinen tulee lukemaan keskustelua mielenkiinnosta ja päätyy lukemaan toisten syyttelyä...
Kuusysi_
Member
 
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:45
Paikkakunta: Finland

ViestiKirjoittaja Marianne » 28 Tammi 2008, 11:49

Itse käytän hakua usein, ja se on toiminut aina.

Tämä on ilmeisesti kiinnostavin keskustelu aikoihin, kun on niin paljon tunteitakin herättänyt. Mutta koska on mennyt ihan pois raiteiltaan, kuten kuusysi_ kin asian totesi, on ehkä parempi jättää tämä tähän ja jatkaa itse asiasta jossain muualla.
Marianne
Member
 
Viestit: 3990
Liittynyt: 17 Elo 2003, 23:04
Paikkakunta: Tampere

Edellinen

Paluu Siilinkasvatus



cron