Siilien alamäki

Offtopic-keskustelualue

Re: Siilien alamäki

ViestiKirjoittaja Annelihamsu » 02 Tammi 2014, 13:07

Itselleni on tulossa helmikuun alussa siili ja aion varmasti osallistua aktiivisemmin keskusteluihin ja toivottavasti myös tuleviin tapahtumiin, joita toivon mukaan myös on.. Tälläisena uutena siilistinä on ollut harmi, kun täällä foorumissa ei tunnu kamalan aktiivista olla ja tuntuu vähän (ei paljoa, sillä ymmärrettävää :D) hassulta jos kirjoittaa johonkin kuus vuotta vanhaan ketjuun, kun/ jos siihen joku aikoo vastata tai kirjoittaa niin joutuis ehkä lukemaan koko pitkän ketjun läpi, että pääsee jutun juureen! *

Näin siilin hankimmisen ja siihen valmistautumisen aikana olen lukenut paljon vanhoja keskusteluja ja hankkinut tietoa eripuolilta internettiä ja todellakin olen ymmärtänyt, että siili ei ole hamsteri vaan paljon vaativampi lemmikki. Itse olen varautunut siivomaan siilin häkin joka päivä jopa kahdeksan vuoden ajan, kasvattamaan omia ruokaöttiäisiä, seurustelemaan sen kanssa joka ilta ja käyttämään sitä herkemmin eläinlääkäriin jos sellaiselle tulee asiaa. Myös rahallisesti siili on iso sijoitus.

Hankin siilin, koska se on paljon vaativampi kuin esimerkiksi kokemuksena hamsterit ja kanit, mutta taas koira olisi ollut vielä vaativampi esim. ajan kanssa. Uskon, että koska siili ei ole yhtä suosittu kuin esim. mainitsemani hamsterit, täytyy tietoutta kerätä eritavalla ja enemmän ja aika nopeasti tajuaa, että se on oikeasti vaativa eläin, eikä vain terraarion söpö otu, jolle annetaan ruoka, kun ruokakuppi on tyhjä. Nykyään eläimiä tunnutaan arvostavan enemmän ja hoidossa painotaan oikeanlaista ravintoa ja hoitoa. Siili hankitaan vain jos on valmis kaikkeen mihin se vaatii.

*EDIT: 2.1. klo 17:03 Kirjoitin alkuperäisen viestin puhelimellani, joten pieniä virheitä siellä näytti olevan, niin korjasin ne nyt :D
Viimeksi muokannut Annelihamsu päivämäärä 02 Tammi 2014, 18:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Annelihamsu
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Marras 2013, 17:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Siilien alamäki

ViestiKirjoittaja Jupezu » 02 Tammi 2014, 17:27

Siilikin on vähän kyseenalainen lemmikki monien mielestä, eikä kovin moni omalla paikkakunnallani tiedä juuri siileistä, etenkään että semmosen saa jopa lemmikiks. Itse oon ollut aktiivinen kuvien kanssa mm. Facebookissa ja sosiaalisessa mediassa siilin kanssa, koska se hurmaa osan suloisuudellaan ja ihmiset on kiinnostuneita. Kuulostaa vähän eläimen "väärinkäytöltä" mutta mielelläni oon vastannut meidän siilikokemuksen pohjalta mitä tämmöset on olevinaan, moni on kysellyt hoidoista yms, joten toivotaan että tämä saataisiin edes vähän leviämään. En tiedä paikkakuntani siilikannasta, mutta luultavasti alle kymmenen, kun täällä ei juurikaan vaikuta olevan kellään.

Tottakai Annelihamsu sun kannattaa olla jo vaikka alkuunkin jo aktiivinen, saadaan sekä foorumia elvytettyä että tietoliikennettä. Itse kun aikoinaan pelivuosina käytin foorumeita, niin täällä ja monessa muussakin foorumilla on hiukan eri meininki. Kaikki "harvinaiset" aihealueet, kuten siilit ja vastaavat, tai harrastukset jotka ovat vasta suomeen rantautunu, on vieläkin aika hiljasia mun mielestä. kulta-aikoja on täälläkin ollut varmasti. Epäilen vahvasti että käyttäjäkunta on hajanaista ja osa käyttäjistä tekee muutakin kuin on koneella. Aikoinani peliyhteisöjen foorumeilla aktiivisuus oli täysin eri luokkaa, että älä murehdi, käyttäjäkanta ja aktiivisuus riippuu täysin aihealueesta ja toiminnan kohteesta, lemmikit esimerkiks ei vedä sua niin paljon tietokoneen ääreen kuin tietokonepelit jollon käyttäjä on välittömässä läheisyydessä.

Itse muutama vuosi sitten pyörin aktiivisesti radio-ohjattavien piireissä ja sielläkin oli foorumi lähes samaa skaalaa mitä täällä, aktiivisuus oli kyllä hiukan eri sillä netistä joutui tilaamaan osat yms, jonka takia moni oli todennäköisesti myös foorumilla samalla. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tää on mun visio :)
Avatar
Jupezu
Member
 
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Loka 2013, 17:31

Edellinen

Paluu Vapaa sana



cron