Tutustumismahdollisuuksia siileihin?

Yleinen siilikeskustelufoorumi

Tutustumismahdollisuuksia siileihin?

ViestiKirjoittaja niina_a » 23 Maalis 2015, 13:28

Uunituore foorumilainen täällä - heippa vaan kaikille!

Itselläni ei siiliä ole, mutta kiinnostus näihinkin otuksiin on suuri. Opiskelen tällä hetkellä klinikkaeläintenhoitajaksi, ja koska meillä on eksoottisista eläimistä vain luentoja, kaipaisin teidän apuanne. Minua kiinnostaisi tutustua nimenomaan näihin eksoottisimpiin/itselleni vieraampiin eläimiin paremmin, ja minulle on vihjaistu että joukostanne saattaisi löytyä ihmisiä, jotka olisivat valmiita minulle siilien sielunelämää avaamaan. Lähinnä siis kaipaisin käytännön kokemusta, eli suomeksi sanottuna haluaisin tulla jonkun kotiin piikkipalloja pällistelemään, kyselemään asioita ja ehkä vähän päästä käsittelyäkin opettelemaan. Toki myös ihan kirjallinen tieto on tarpeen ja se kiitollisuudella otetaan vastaan!

Siilikokemus on itselläni aika vähäinen. Aikoinaan eräällä työpaikallani oli yksi lemmikkisiili, mutta siinäpä se. Kirjallisuutta ja nettisivuja olen kyllä ahkerasti lueskellut, mutta eihän se käytännön kokemusta korvaa.
Eli jos joku on valmis aikaansa uhraamaan ja minulle oppitunnin siileistä pitämään, olisin enemmän kuin kiitollinen! Asun itse tosiaan Jyväskylässä, mutta koulun takia reissaan säännöllisesti myös Kainuun suunnalla, eli jossain määrin liikkuminen on mahdollista. Ja samalla voin tuoda läjän jauhomatoja tuliaiseksi ;)
niina_a
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2015, 13:23

Re: Tutustumismahdollisuuksia siileihin?

ViestiKirjoittaja Yuuki » 23 Maalis 2015, 13:45

Kiva kuulla että siilit kiinnostavat & haluat tutustua niihin tarkemmin :) Meille pääsisi katselemaan ja palloittelemaan piikkipalloa, mutta asumme Helsingissä. Yhdistyksellä on Jyväskylässä yksi kasvattaja (http://www.tuhinatarhan.fi/), en uskalla luvata onko hänellä aikaa mutta sivuilta löytyy yhteystiedot eli voisit ainakin kysäistä.

Uskon että juurikin käsittelykokemuksesta olisi hyötyä, miten saada piikkipallo avautumaan ym. jos sitä vähän harmittaa ;)
Avatar
Yuuki
Member
 
Viestit: 154
Liittynyt: 23 Touko 2010, 15:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tutustumismahdollisuuksia siileihin?

ViestiKirjoittaja niina_a » 23 Maalis 2015, 14:15

Kiitos kovasti vinkistä!

Tosiaan itsellänikin on noita eksoottisiin luettavia otuksia, mistä johtuen kiinnostaa myös muihin ekoottisiin tutustua paremmin. Tiedän kokemuksesta miten kurjaa on just esim. eläinlääkärissä huomata ettei henkilökunnalla ole minkäänlaista tietoa ko. eläimestä, ja siksi haluankin itsenäisesti näihin enemmän perehtyä. Ja tunnustan, että siili on jo pidemmän aikaa ollut "joskus haluan tommosen" -listallani, joten siltäkin kannalta mielenkiintoa "siiliopintoihin" löytyy.

Mutta tosiaan jos vaan muitakin harrastajia/kasvattajia löytyy, niin aina parempi. Enemmänhän siitä hyötyy jos pääsee useita eri tyyppejä tapaamaan ja pällistelemään.
niina_a
New member
 
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2015, 13:23


Paluu Siilikeskustelu



cron